hoi allemaal,
even over de oliedruksensor van de ad8 renault(code 3g circuit druksensor niet goed)
deze is in een nieuwe en oude verkrijgbaar
1 met 3 draads dus oude en zonder massa/omwikkelingsdraad met kleine stekker
1 met 4 draads dus incl massa/omwikkelingsdraad met grote stekker
dit te meten met ohm meter,niet op kleur afgaan aub!!
er zijn velen die op die nieuwe sensor wachten mr tevergeefs want komt uit Tsjechie
en die fabriek van Dasia dus renault was afgebrand
mss komt die deze maand maar roept men al half jaar!!
alternatief is volgende:
oude druksensor zoeken van ad8 renault uitvoering!!!of via revisie bedrijf(duur ivm met schaarste) of onderdelenlijn(goedkoop)
met garantie.
dit via je bakcode en chassiscode
een volkswagen of peugeot ad8 is risco vol ivm andere rekeneenheid etc!!
grote stekker op draden aansluiten op JUISTE wijze en voila grote kans dat hij t tijden doet
zonder storing en anders af en toe storing wissen bij garage
en nu dus zorgen voor juiste olie en filter schoon en op peil voor goed gedrag schakelbak!!
sensor zit onderop de bak meestal met zwarte beschermkapje erop met gaten in zijkant
kun je er gewoon uithalen zonder veel olie verlies ,dit in tegenstelling tot scenic bijv!
schakelaar zit met verbindings stekker aan voorkant bak bevestigt
deze loopt weer door naar rekeneenheid bij je accu!!
deze is van siemens en grijs van kleur!!
stekker verbindingsstekkers loskoppelen
en sensor eruit en sleutelen maar
later gewoon terug zetten
en storingen laten wissen/resetten en dan ook alles in systeem
want ook je inspuiting etc heeft gereageerd
succes en hop dat iedr er wat aan heeft of interresant vindt!!
gr M
oliedruksensor slecht?!!ad8 bak
oliedruksensor slecht?!!ad8 bak
Hallo.
Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.