enige juiste methode bijvullen ad8 automaat
Geplaatst: 25 feb 2008, 14:51
hoi allemaal,
er zijn vele methodes om n ad8 bak olie bij te vullen echter de beste methode en met zekerheid is de volgende, dit op navolging wat ik al eerder heb verteld over alternatief
en storings problemen!!
-bak carter heeft ster en vierkant openplug
-ster is bijvullen
-vierkant is aflaatplug
op ster zit 4 cm hoge buis dus onder druk bijvullen
automaat koud bijvullen met draaiende motor met halve liter
nu temp van bak oplaten lopen tot 61gr
aflaatplug open zetten ongeveer 10 sec.
max uitloop 0.10 liter
nu is t perfect!!!!!
alternatieven zijn ongeveer methodes en heb je net niet de juiste dikte olie, zie laatste 2 cijfers atf dan mss wel problemen!!
hele aparte problemen met mss wel onnodige kosten
olie wordt bij hogere temp nml dunner dus juiste nr olie is belangrijk!!
kleur is onbelangrijk want kan rood,groen en doorzichtig zijn of als gemengd is wie weet wat!!!
bijvullen van de voorkant zeer moeilijk en gewaagd!!
let op:
boven op bak zitten ook 2 dopjes meestal rond en grijs of zwart.
deze zijn ontluchtingspluggen
van boven kijkend rechts t diff en links de bak !!
hier geen mogelijkheid tot bijvullen alleen mr grote schade en druk verschil en lucht in bak met dus storingen!!
let op:
ook op differentieel zit vierkant en ster opening alleen onder aan de vul
en aan rechterkant daarboven de aflaat en oliepeil.!!
dit is t ronde gedeelte vd bak en links als je van onder kijkt!!
deze olie is groen van kleur en dikkig en stinkt naar zwavel!!
gr M
er zijn vele methodes om n ad8 bak olie bij te vullen echter de beste methode en met zekerheid is de volgende, dit op navolging wat ik al eerder heb verteld over alternatief
en storings problemen!!
-bak carter heeft ster en vierkant openplug
-ster is bijvullen
-vierkant is aflaatplug
op ster zit 4 cm hoge buis dus onder druk bijvullen
automaat koud bijvullen met draaiende motor met halve liter
nu temp van bak oplaten lopen tot 61gr
aflaatplug open zetten ongeveer 10 sec.
max uitloop 0.10 liter
nu is t perfect!!!!!
alternatieven zijn ongeveer methodes en heb je net niet de juiste dikte olie, zie laatste 2 cijfers atf dan mss wel problemen!!
hele aparte problemen met mss wel onnodige kosten
olie wordt bij hogere temp nml dunner dus juiste nr olie is belangrijk!!
kleur is onbelangrijk want kan rood,groen en doorzichtig zijn of als gemengd is wie weet wat!!!
bijvullen van de voorkant zeer moeilijk en gewaagd!!
let op:
boven op bak zitten ook 2 dopjes meestal rond en grijs of zwart.
deze zijn ontluchtingspluggen
van boven kijkend rechts t diff en links de bak !!
hier geen mogelijkheid tot bijvullen alleen mr grote schade en druk verschil en lucht in bak met dus storingen!!
let op:
ook op differentieel zit vierkant en ster opening alleen onder aan de vul
en aan rechterkant daarboven de aflaat en oliepeil.!!
dit is t ronde gedeelte vd bak en links als je van onder kijkt!!
deze olie is groen van kleur en dikkig en stinkt naar zwavel!!
gr M


