Pagina 1 van 2
inhouden motor
Geplaatst: 01 jul 2007, 18:26
door teovanderzee
Hallo,
Sinds 2 weken heb ik een andere safrane aangeschaft.
Een phase 2 '99 2.0 op lpg g3.
Dit naar alle tevredenheid.
Alleen als ik rij en schakel de airco in, dan begint de motor in te houden.
Dit doet ie net zo lang tot dat ik de airco weer uitschakel.
De airco werkt goed en is goed koud.
De vorige eigenaar heeft vorig jaar de airco af laten vullen en altijd in onderhoud gehad bij renault garage risseuw in arnhem.
Van de week laat ik even een aircocheck uitvoeren, hoop niet dat er veel aan mankeert gezien ik volgende week naar Spanje afreis.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, dat ie inhoud bij inschakelen airco.
Al vast bedankt,
Teo
Hoi Teo
Geplaatst: 01 jul 2007, 19:55
door Hendrik
Dat is geen probleem aan je auto hoor.Een aircocompressor vreet behoorlijk vermogen op.Wat je merkt tijdens het rijden is het in en uitschakelen van de bewuste compressor.Niets om je zorgen over te maken.Het is gewoon een producteigenschap.
Groetjes en fijne vakantie!!Hendrik.
Geplaatst: 01 jul 2007, 21:09
door Patrick
Bij mijn is het een heel klein schokje wat ik voel, motor houdt niet
echt in dan. Hoe erg houdt ie in dan??
Geplaatst: 01 jul 2007, 22:34
door teovanderzee
hallo bedankt,
Je voelt gewoon een licht schokje , alleen dit doe hij meerdere malen.
Als je in de auto zit dan voel je gewoon dat je iets tegen gehouden wordt.
Het zelfde effect zoals je voelt als je gastank bijna leeg is.
Op zich maak ik me ook niet ongerust alleen wil de auto gewoon goed hebben.
Heb een hekel aan spullen die half werken, en vooral auto's.
Nu werkt en rijdt die van mij uitstekend overigens.
Maar als het de compressor zou zijn dan zou de auto alleen maar een keer schokken bij het inschakelen toch?.
En niet als de a.c. een tijd aanstaat, hij doet het dan regelmatig.
Bedankt, en wens een ieder een plezierige vakantie en veel plezierige kilometers toe!
Groet
Geplaatst: 02 jul 2007, 10:32
door Riel
Misschien stekker naar je motormanagement wat los contact? Maar zou eigenlijk niet moeten merken, stationair wel.
Hij kan best een paar keer in - en uitschakelen, maar je moet niet duidelijk voele ndat ie inhoudt.
Geplaatst: 02 jul 2007, 23:13
door Sjak Brak
Ik weet niet hoe die rare fransen het maken, maar vanaf begin jaren 60 (misschien al eerder) had bijvoorbeeld cadillac al een systeem dat de aircopomp uitschakelde als je het pedaal meer dan 2/3 intrapte. Op die manier had je geen effectief vermogensverlies, maar wel af en toe een (heel klein) schokje (op een 7 liter V8 merk je dat ook minder natuurlijk)
Geplaatst: 03 jul 2007, 20:42
door ReSa
Sjak, dat heeft de Renault ook. Bij ongeveer 4500 toeren voel je een kleine schok, omdat de aircopomp uitschakelt en je zo hoger in de toeren je volle vermogen hebt.
Geplaatst: 03 jul 2007, 23:25
door Sjak Brak
Ok, dat wist ik niet, de renault is mijn jongste wagen (de rest is van 73 of ouder) en tevens de enige zonder climate control

moter stotterd en valt uit
Geplaatst: 09 jul 2007, 21:12
door cheese
ha jongens ik heb sinds een jaar een safrane en hij rijdt super maar nu heb ik problemen en ik moet zaterdag op vakantie twee weken geleden stotterde hij af en toe.. nu stoterd hij en valt hij uit als tie stationair draaid wie kan mij helpen

Geplaatst: 11 jul 2007, 21:08
door Sjak Brak
Op benzine of op gas?
Op gas: ontstekingsdelen vernieuwen en CO afstellen.
Op benzine: in mijn geval hielp het om een paar keer een kwartiertje 180+ te doen om de injectoren ff goe door te spoelen...
Geplaatst: 13 jul 2007, 22:38
door Lost Viking
Gisterenavond en deze morgen effe een stressmomentje gehad. Toen ik aanzette na het werk, had ik de indruk dat de wagen niet echt vooruit ging

Op een grote baan aangekomen, wilde ik hem effe laten doortrekken in derde. Maar dat was echt een ramp, ik had het gevoel dat er minstens 100 paarden ontsnapt waren uit de motor. Die ging dus maar echt heel langzaam in zijn toeren
De motor draaide normaal, zonder horten of stoten.....geen abnormaal geluid. Geen verdachte rook te bemerken achteraan....
Gewoon niet vooruit te branden
Deze morgen effe vlug de dochter naar het werk gevoerd voor ikzelf ging werken. Terug hetzelfde.....niet vooruit te branden.
Ik heb hem toen in zijn derde laten staan en 'the pedal to the metal' blijven duwen.....langzaam ging ie naar 3.000, 3.500, 4.000, 4.500, 4.900 toeren... en toen plots aan 5.000 toeren was het of ie een enorme schop onder zijn kont kreeg...
De paardjes waren terug op stal of waren wakker geworden

Nu is het afwachten of hij dat nog zal doen.
Geplaatst: 14 jul 2007, 11:58
door Gerben
Typisch verhaal! Ikzelf heb geen last van schokjes, of paarden die mond & klauw zeer hebben. Nu moet ik zeggen dat ik zelden boven de 4500 toeren kom, behalve gister op de duitse autobahn. Toch even kijken hoe recht de wagen blijft gaan bij 200km/h

Ook daar geen schokjes...
Geplaatst: 14 jul 2007, 15:42
door AlbertP
Ik kon duidelijk merken dat boven de 140Km/u de snelheids afhankelijke stuurbekrachtiging minder werdt, en dat ten goede kwam voor de stabieliteit.
Hij stuurde zuiverder en rustiger tot aan topsnelheid van 216Km/u op de teller.
Hoe was jouw ervaring??
En van andere rijders??.
Gr Albert
Geplaatst: 15 jul 2007, 11:45
door Gerben
Rechtdoor! Wel een hoog verbruik en een behoorlijke toename aan herrie in de wagen, maar buiten dat leek het of de auto harder wilde, maar bij gebrek aan vermogen niet verder wou dan 207km/h. Moet wel zeggen dat dit met 3 volwassen mensen + bagage was.
Geplaatst: 15 jul 2007, 12:12
door Sjak Brak
Gerben schreef:leek het of de auto harder wilde, maar bij gebrek aan vermogen niet verder wou dan 207km/h.
wou ie nu wel of niet harder
