inhouden motor
-
teovanderzee
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 12:08
inhouden motor
Hallo,
Sinds 2 weken heb ik een andere safrane aangeschaft.
Een phase 2 '99 2.0 op lpg g3.
Dit naar alle tevredenheid.
Alleen als ik rij en schakel de airco in, dan begint de motor in te houden.
Dit doet ie net zo lang tot dat ik de airco weer uitschakel.
De airco werkt goed en is goed koud.
De vorige eigenaar heeft vorig jaar de airco af laten vullen en altijd in onderhoud gehad bij renault garage risseuw in arnhem.
Van de week laat ik even een aircocheck uitvoeren, hoop niet dat er veel aan mankeert gezien ik volgende week naar Spanje afreis.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, dat ie inhoud bij inschakelen airco.
Al vast bedankt,
Teo
Sinds 2 weken heb ik een andere safrane aangeschaft.
Een phase 2 '99 2.0 op lpg g3.
Dit naar alle tevredenheid.
Alleen als ik rij en schakel de airco in, dan begint de motor in te houden.
Dit doet ie net zo lang tot dat ik de airco weer uitschakel.
De airco werkt goed en is goed koud.
De vorige eigenaar heeft vorig jaar de airco af laten vullen en altijd in onderhoud gehad bij renault garage risseuw in arnhem.
Van de week laat ik even een aircocheck uitvoeren, hoop niet dat er veel aan mankeert gezien ik volgende week naar Spanje afreis.
Heeft iemand een idee wat het kan zijn, dat ie inhoud bij inschakelen airco.
Al vast bedankt,
Teo
Hoi Teo
Dat is geen probleem aan je auto hoor.Een aircocompressor vreet behoorlijk vermogen op.Wat je merkt tijdens het rijden is het in en uitschakelen van de bewuste compressor.Niets om je zorgen over te maken.Het is gewoon een producteigenschap.
Groetjes en fijne vakantie!!Hendrik.
Groetjes en fijne vakantie!!Hendrik.
Safrane 2.0 16v RXE G3......mijn trouwe oude jas!!
-
teovanderzee
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 20 mei 2007, 12:08
hallo bedankt,
Je voelt gewoon een licht schokje , alleen dit doe hij meerdere malen.
Als je in de auto zit dan voel je gewoon dat je iets tegen gehouden wordt.
Het zelfde effect zoals je voelt als je gastank bijna leeg is.
Op zich maak ik me ook niet ongerust alleen wil de auto gewoon goed hebben.
Heb een hekel aan spullen die half werken, en vooral auto's.
Nu werkt en rijdt die van mij uitstekend overigens.
Maar als het de compressor zou zijn dan zou de auto alleen maar een keer schokken bij het inschakelen toch?.
En niet als de a.c. een tijd aanstaat, hij doet het dan regelmatig.
Bedankt, en wens een ieder een plezierige vakantie en veel plezierige kilometers toe!
Groet
Je voelt gewoon een licht schokje , alleen dit doe hij meerdere malen.
Als je in de auto zit dan voel je gewoon dat je iets tegen gehouden wordt.
Het zelfde effect zoals je voelt als je gastank bijna leeg is.
Op zich maak ik me ook niet ongerust alleen wil de auto gewoon goed hebben.
Heb een hekel aan spullen die half werken, en vooral auto's.
Nu werkt en rijdt die van mij uitstekend overigens.
Maar als het de compressor zou zijn dan zou de auto alleen maar een keer schokken bij het inschakelen toch?.
En niet als de a.c. een tijd aanstaat, hij doet het dan regelmatig.
Bedankt, en wens een ieder een plezierige vakantie en veel plezierige kilometers toe!
Groet
Ik weet niet hoe die rare fransen het maken, maar vanaf begin jaren 60 (misschien al eerder) had bijvoorbeeld cadillac al een systeem dat de aircopomp uitschakelde als je het pedaal meer dan 2/3 intrapte. Op die manier had je geen effectief vermogensverlies, maar wel af en toe een (heel klein) schokje (op een 7 liter V8 merk je dat ook minder natuurlijk)
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
moter stotterd en valt uit
ha jongens ik heb sinds een jaar een safrane en hij rijdt super maar nu heb ik problemen en ik moet zaterdag op vakantie twee weken geleden stotterde hij af en toe.. nu stoterd hij en valt hij uit als tie stationair draaid wie kan mij helpen 
- Lost Viking
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 18 sep 2005, 22:39
- Locatie: België - Ieper
Gisterenavond en deze morgen effe een stressmomentje gehad. Toen ik aanzette na het werk, had ik de indruk dat de wagen niet echt vooruit ging
Op een grote baan aangekomen, wilde ik hem effe laten doortrekken in derde. Maar dat was echt een ramp, ik had het gevoel dat er minstens 100 paarden ontsnapt waren uit de motor. Die ging dus maar echt heel langzaam in zijn toeren
De motor draaide normaal, zonder horten of stoten.....geen abnormaal geluid. Geen verdachte rook te bemerken achteraan....
Gewoon niet vooruit te branden
Deze morgen effe vlug de dochter naar het werk gevoerd voor ikzelf ging werken. Terug hetzelfde.....niet vooruit te branden.
Ik heb hem toen in zijn derde laten staan en 'the pedal to the metal' blijven duwen.....langzaam ging ie naar 3.000, 3.500, 4.000, 4.500, 4.900 toeren... en toen plots aan 5.000 toeren was het of ie een enorme schop onder zijn kont kreeg...
De paardjes waren terug op stal of waren wakker geworden
Nu is het afwachten of hij dat nog zal doen.
De motor draaide normaal, zonder horten of stoten.....geen abnormaal geluid. Geen verdachte rook te bemerken achteraan....
Gewoon niet vooruit te branden
Deze morgen effe vlug de dochter naar het werk gevoerd voor ikzelf ging werken. Terug hetzelfde.....niet vooruit te branden.
Ik heb hem toen in zijn derde laten staan en 'the pedal to the metal' blijven duwen.....langzaam ging ie naar 3.000, 3.500, 4.000, 4.500, 4.900 toeren... en toen plots aan 5.000 toeren was het of ie een enorme schop onder zijn kont kreeg...
De paardjes waren terug op stal of waren wakker geworden
Ses.....Lost Viking
________________________________________________
Safrane 2.0 16V RXT 02/2000 (Bijna alles erop en eraan) 178K
________________________________________________
Safrane 2.0 16V RXT 02/2000 (Bijna alles erop en eraan) 178K
Ik kon duidelijk merken dat boven de 140Km/u de snelheids afhankelijke stuurbekrachtiging minder werdt, en dat ten goede kwam voor de stabieliteit.
Hij stuurde zuiverder en rustiger tot aan topsnelheid van 216Km/u op de teller.
Hoe was jouw ervaring??
En van andere rijders??.
Gr Albert
Hij stuurde zuiverder en rustiger tot aan topsnelheid van 216Km/u op de teller.
Hoe was jouw ervaring??
En van andere rijders??.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
