Safrane Baccara Biturbo 1995
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Ik heb ze gezien in het wit, rood, zwart en blauw, maar de meeste zijn zwart en blauw.
Er staat nog een zwarte in Spanje,( lekker warm land zonder vorst en zout) die me ook wel wat leek maar die sprak alleen Spaans en dat is bij mij wel een probleem. Ik had wel contact gezocht maar niets van gehoord. En het is voor mij ongeveer 1600 km, net boven Portugal.
[http://www.mercadosite.com/item.php?id=17357]
Er staat nog een zwarte in Spanje,( lekker warm land zonder vorst en zout) die me ook wel wat leek maar die sprak alleen Spaans en dat is bij mij wel een probleem. Ik had wel contact gezocht maar niets van gehoord. En het is voor mij ongeveer 1600 km, net boven Portugal.
[http://www.mercadosite.com/item.php?id=17357]
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
zie nu de foto's pas ,hele mooie auto ,zou er zelf ook wel 1 willen hebben.
Heeft ie echt maar zo weinig gelopen?
Heeft ie echt maar zo weinig gelopen?
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Gezien de historie zijn dit de echte km's, momenteel 39000. Dit was dus een unicum want zo wienig km's kom je ze niet tegen.
Ben vorige week naar RDW geweest voor een kenteken keuring was in orde, ook bij de douane geweest voor aangifte van BPM. En natuurlijk kwamen ze aan een hoger bedrag als ikzelf helaas, ze vonden het een moeilijke auto om BPM te berekenen
waarschijnlijk omdat er in Nederland wienig nieuw van verkocht zijn en er zodoende weinig gegevens van beschikbaar zijn.
Moet waarschijnlijk wel de thermostaat vernieuwen, dichting in de koelvloeistofpomp voor de turbo's vervangen en de kachelradiateur spoelen en anders vervangen. Voor de rest niets aan de hand.
Ben vorige week naar RDW geweest voor een kenteken keuring was in orde, ook bij de douane geweest voor aangifte van BPM. En natuurlijk kwamen ze aan een hoger bedrag als ikzelf helaas, ze vonden het een moeilijke auto om BPM te berekenen
Moet waarschijnlijk wel de thermostaat vernieuwen, dichting in de koelvloeistofpomp voor de turbo's vervangen en de kachelradiateur spoelen en anders vervangen. Voor de rest niets aan de hand.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
is die nou snel met accelereren? en dan hoor je hopelijk wel een lekker geluidje neem ik aan?zeeuw schreef:Gezien de historie zijn dit de echte km's, momenteel 39000. Dit was dus een unicum want zo wienig km's kom je ze niet tegen.
Ben vorige week naar RDW geweest voor een kenteken keuring was in orde, ook bij de douane geweest voor aangifte van BPM. En natuurlijk kwamen ze aan een hoger bedrag als ikzelf helaas, ze vonden het een moeilijke auto om BPM te berekenenwaarschijnlijk omdat er in Nederland wienig nieuw van verkocht zijn en er zodoende weinig gegevens van beschikbaar zijn.
Moet waarschijnlijk wel de thermostaat vernieuwen, dichting in de koelvloeistofpomp voor de turbo's vervangen en de kachelradiateur spoelen en anders vervangen. Voor de rest niets aan de hand.
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Het is natuurlijk eenbehoorlijk zware auto, 1750 kg, de versnellingsbak heeft een hoge overbrenging al vanaf de eerste versnelling, maar accelereren gaat hem behoorlijk af, echter schakelen moet je hem even de tijd geven, ik heb me laten vertellen dat het schakelen met kabels gaat
Je moet hem er niet even intrekken, ik denk dat er dan gauw speling op het mechanisme komt.
Als je daarom even gas geeft krijg ik wel even de rillingen, dat moet je echt beleven.
echt heel snel is hij niet (Porche 3,4/Safr BiT= ongeveer 6,5 sec maar ik denk dat hij wel veel lekkerder rijdt en veel exclusiever natuurlijk.
Het geluid is heel beschaafd maar sportief, wel rustig in het hok, goede uitlaat, hoor hem wel grommen bij sportief optrekken.
Weet niet hoeveel toeren hij maakt maar zou in 2e tot 110 km/uur gaan (met natuurlijk veel te veel toeren) ga ik niet uitproberen.
Ik kwam er gisteren overigens achter dat mijn V6 initiale ook tot 6000 toeren gaat, bij stoplicht moest ik even de politie eruit trekken, (binnen de snelheidsgrenzen natuurlijk) .
Heb overigens vandaag de platen opgehaald, nu nog keuren

Als je daarom even gas geeft krijg ik wel even de rillingen, dat moet je echt beleven.
echt heel snel is hij niet (Porche 3,4/Safr BiT= ongeveer 6,5 sec maar ik denk dat hij wel veel lekkerder rijdt en veel exclusiever natuurlijk.
Het geluid is heel beschaafd maar sportief, wel rustig in het hok, goede uitlaat, hoor hem wel grommen bij sportief optrekken.
Weet niet hoeveel toeren hij maakt maar zou in 2e tot 110 km/uur gaan (met natuurlijk veel te veel toeren) ga ik niet uitproberen.
Heb overigens vandaag de platen opgehaald, nu nog keuren
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2658
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Heb nog een paar kleine dingetjes ontdekt en ga daar nog wat aan prutsen zoals afdichting tussen motorkap en de grille mist, op sloop gehaald,(bevestigingsmateriaal brak af bij donor en bij ren.dealer besteld)
tevens spiegel gezocht, een spiegel die wel soepel beweegd, met werkende sensor (met dezelfde hoeveelheid pinnetjes/stekker want op een Baccara en Ini zitten luxere spiegels).
Bevestigings materiaal besteld voor motorkapbinnenbekleding, die hing erbij zoals dat niet in de fabriek bedoeld was
is nu netjes.
Verder thermostaat vernieuwd, kachelradiateur gespoeld en ventilator en vantilatie ruimte schoongemaaakt (ZIE TOPIC : Sleutelen / : Help kachel wordt niet warm en het vriest.)
Kwam daar nog het een en ander tegen.
Verder zit de auto inmiddels in een All-Risk verzekering en rijdt ik er gewoon mee, moet nog wel APK gekeurd worden (donderdag 1 april en dit is dus geen grap) terwijl hij in Oostenrijk in nov. 2009 gekeurd is maar dat is hier niet geldig. Riskeer misschien wel een boete, voor de verzekering was het goed, mag er volgens RDW wel mee naar de APK rijden, ben dus altijd onderweg.
Heb compressor in kofferruimte schoongemaakt samen met alle opbergruimten onder het koffertapijt, is overigens wel handig voor van alles en nog wat maar daardoor heb je wel een ondiepere koffer, samen met de kledingtas in de hoedenplank is de ruimte 10-15 cm minder diep dan normaal.
Ben er nog niet achter wat er in de ruimte hoord rechts achterin de koffer, onder een afdekplaat, je kunt er iets met spanrekkers vastzetten in een kadertje, er is stroom aanwezig en een soort coaxkabel. Bij mijn ini zit daar de cd-wisselaar, in de Bi zit er echter een cd speler/houder bij de Philipsradio inbegrepen.
Misschien kan iemand mij vertellen wat er hoord, kan ik weer lekker gaan zoeken.
Verder nog een paar delen van de binnenschermen vernieuwen en ik denk ook nog een deel van de L achterportier-binnenbekleding, stiksels niet netjes meer van onderste gedeelte.
Ben inmiddels nog meer verliefd geworden op de auto dus zal ik hem na misschien bijwerken van wat plekjes/gebruikssporen grondig poetsen en waarschijnlijik de lak laten conserveren/verzegelen.
Ziet er dan weer top uit en kan hij er weer jaren tegen, wordt vervolgd.

tevens spiegel gezocht, een spiegel die wel soepel beweegd, met werkende sensor (met dezelfde hoeveelheid pinnetjes/stekker want op een Baccara en Ini zitten luxere spiegels).
Bevestigings materiaal besteld voor motorkapbinnenbekleding, die hing erbij zoals dat niet in de fabriek bedoeld was
Verder thermostaat vernieuwd, kachelradiateur gespoeld en ventilator en vantilatie ruimte schoongemaaakt (ZIE TOPIC : Sleutelen / : Help kachel wordt niet warm en het vriest.)
Kwam daar nog het een en ander tegen.
Verder zit de auto inmiddels in een All-Risk verzekering en rijdt ik er gewoon mee, moet nog wel APK gekeurd worden (donderdag 1 april en dit is dus geen grap) terwijl hij in Oostenrijk in nov. 2009 gekeurd is maar dat is hier niet geldig. Riskeer misschien wel een boete, voor de verzekering was het goed, mag er volgens RDW wel mee naar de APK rijden, ben dus altijd onderweg.
Heb compressor in kofferruimte schoongemaakt samen met alle opbergruimten onder het koffertapijt, is overigens wel handig voor van alles en nog wat maar daardoor heb je wel een ondiepere koffer, samen met de kledingtas in de hoedenplank is de ruimte 10-15 cm minder diep dan normaal.
Ben er nog niet achter wat er in de ruimte hoord rechts achterin de koffer, onder een afdekplaat, je kunt er iets met spanrekkers vastzetten in een kadertje, er is stroom aanwezig en een soort coaxkabel. Bij mijn ini zit daar de cd-wisselaar, in de Bi zit er echter een cd speler/houder bij de Philipsradio inbegrepen.
Misschien kan iemand mij vertellen wat er hoord, kan ik weer lekker gaan zoeken.
Verder nog een paar delen van de binnenschermen vernieuwen en ik denk ook nog een deel van de L achterportier-binnenbekleding, stiksels niet netjes meer van onderste gedeelte.
Ben inmiddels nog meer verliefd geworden op de auto dus zal ik hem na misschien bijwerken van wat plekjes/gebruikssporen grondig poetsen en waarschijnlijik de lak laten conserveren/verzegelen.
Ziet er dan weer top uit en kan hij er weer jaren tegen, wordt vervolgd.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Zie het als een fiets met versnellingen.Savvie schreef:hoi zeeuw,
ja ik weet al niet wat "hoge overbrenging" is, techniek heb ik verder geen verstand van hoor haha, maar hij is supergaaf!
En je geniet zo te lezen met veel plezier!
succes met die keuring!
Op het Nederlandse vlakke land kan je een "hoge" versnelling draaien ( tandwiel verhouding tussen voor en achter tandwielen) maar in de bergen gaat dat niet, want dan moet je een berg versnelling erop hebben.
Daar liggen de verhoudingen anders.
Met een auto met echt "power" onder de motorkap kan je de overbrenging dus zwaarder maken dan met een kleiner vermogen.
Dus hogere overbrenging is een zwaardere versnelling en een lage overbrenging is voor in zwaar terrein en bergen.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak