Wie is wie
Hallo allemaal,ik ben Ralph, 41 jaar en ben nu zo'n 3 jaar de gelukkige bezitter van een 93'er RT 2.2 Vi automaat.Ik heb me in het verleden meermalen laten verleiden door diverse duitse vehikels maar weet het nu zeker, SAFRANE RULES!!!
Ik heb de auto via een maatje van me gekocht en heb er sindsdien erg veel plezier van gehad ondanks de mankementen die op de vreemdste momenten de kop op steken.De grootste verrassing was uiteraard de automaat die vakkundig hersteld is door Autrans.
De auto is nu net terug van de monteur wegens vervanging van de remklauw rechtsachter(de vloeistof kwam er letterlijk uit gezeken)en een grote beurt want volgende maand mag ie me weer lekker naar Spanje zoeven.
Greetz Ralph
Ik heb de auto via een maatje van me gekocht en heb er sindsdien erg veel plezier van gehad ondanks de mankementen die op de vreemdste momenten de kop op steken.De grootste verrassing was uiteraard de automaat die vakkundig hersteld is door Autrans.
De auto is nu net terug van de monteur wegens vervanging van de remklauw rechtsachter(de vloeistof kwam er letterlijk uit gezeken)en een grote beurt want volgende maand mag ie me weer lekker naar Spanje zoeven.
Greetz Ralph
La vie est belle en Safrane
Eindelijk heb ik de voorstellocatie gevonden, dat komt ervan als je eerst doet en dan denkt.
Ik ben Marc en kom uit Veenendaal ben 34 jaar, heb een vrouw en 2 zoons (4 en 2). Trouwens Safrane=ideale gezinsauto!
Verder ben ik bedrijfsleider in Nijkerk, rij nu 10 jaar Renaults top
segment:
R25 2.0 TS 1986, R25 2.2 TXE 1990, R25 2.2 TX Beverly 1990, Safrane I 2.2 1995, Safrane II RTE Alize 2.0 1998
Allemeel op gas en ik krijg overmorgen mijn 1e benzinemotor. Ik ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. (In de portemonnee dan, het rijden blijft subliem).
De laatste 2 maanden heb ik ca. 25 uur per dag op het internet geleefd om een 2,5 op G3 te vinden maar volgens Renault Nederland zijn er nog 8 stuks in omloop. Dat leek me teveel op een speld in een hooiberg dus heb ik een benzine aangeschaft.
Ik laat wel horen hoe de nieuwe bevalt, groetjes Marc
Ik ben Marc en kom uit Veenendaal ben 34 jaar, heb een vrouw en 2 zoons (4 en 2). Trouwens Safrane=ideale gezinsauto!
Verder ben ik bedrijfsleider in Nijkerk, rij nu 10 jaar Renaults top
R25 2.0 TS 1986, R25 2.2 TXE 1990, R25 2.2 TX Beverly 1990, Safrane I 2.2 1995, Safrane II RTE Alize 2.0 1998
Allemeel op gas en ik krijg overmorgen mijn 1e benzinemotor. Ik ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. (In de portemonnee dan, het rijden blijft subliem).
De laatste 2 maanden heb ik ca. 25 uur per dag op het internet geleefd om een 2,5 op G3 te vinden maar volgens Renault Nederland zijn er nog 8 stuks in omloop. Dat leek me teveel op een speld in een hooiberg dus heb ik een benzine aangeschaft.
Ik laat wel horen hoe de nieuwe bevalt, groetjes Marc
- Lost Viking
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 18 sep 2005, 22:39
- Locatie: België - Ieper
Hallo, mijn naam is Danny, Alias Lost Viking, ben 44 jaar en woonachtig te Ieper in België. Ik rij met een 2.0 16V RXE van 2000
. Alles erop en eraan
: verwarmde voorruit; Auto Airco; boordcomputer; lederen interieur; electrisch bediende, ergonomische en verwarmde voorzetels; achterramen ook electrisch; radio met bediening aan stuur en cd-lader (6x) in de koffer; cruise control (gebruik ik héééél veel); lichte originele alu-velgen,...
1ste wagen (1978) was een R15 uit '72. Nadien een reeks andere merken, Mazda, BMW, Opel waartussen nog eens een R18. In '96 een R25 2.1 GTD aangeschaft. Vervolgens in 2003 een Safrane 2.0 RN van '93 en sinds februari 2005 de huidige Safrane. Buiten de gebruikelijke slijtage heb ik maar héééél weinig andere kosten gehad aan al mijn R's..
Na deze zal het waarschijnlijk een Vel Satis worden, al komt een Audi A6 of een BMW 5-reeks ook in aanmerking.
Ik wens iedereen veel rijplezier en geen pech met zijn Safrane.
Ses........Lost Viking
1ste wagen (1978) was een R15 uit '72. Nadien een reeks andere merken, Mazda, BMW, Opel waartussen nog eens een R18. In '96 een R25 2.1 GTD aangeschaft. Vervolgens in 2003 een Safrane 2.0 RN van '93 en sinds februari 2005 de huidige Safrane. Buiten de gebruikelijke slijtage heb ik maar héééél weinig andere kosten gehad aan al mijn R's..
Na deze zal het waarschijnlijk een Vel Satis worden, al komt een Audi A6 of een BMW 5-reeks ook in aanmerking.
Ik wens iedereen veel rijplezier en geen pech met zijn Safrane.
Ses........Lost Viking
Hallo, ik ben Henk, bouwjaar 1955.
Ik heb deze site gisteren gevonden op zoek naar technische info over de mijn auto. Bleken startmotor perikelen. Probleem is opgelost dankzij info in dit forum een link naar een technische handleiding. Simpele klus, kwestie van koolborsteltjes vervangen.
Sinds februari 2002 ben ik trotse bezitter van een Safrane 2.2i RN Manoir uit 1995. En echt, een kasteeltje op wielen is het, ben nog steeds uiterst tevreden. Daarvoor gereden in Citroën Ami 8 (2 stuks), Mitsubishi Colt, Honda Accord. Ford Escort en Citroën BX. Het enige wat ik van al deze andere auto's een beetje mis is de hydraulische vering van de BX........
Veel rijden doe ik niet maar als ik rijd vind ik comfort wel erg belangrijk. En met 3 bijna volwassen kinderen is de ruimte achterin een zegen.
Eerlijk gezegd was dat de reden voor aanschaf van deze wagen.
Onderhoud doe ik zover als mogelijk zelf, probeer de garage zo weinig mogelijk te bezoeken. Tot nu toe alleen voor APK's langsgeweest, iets wat ik eigenlijk al zonde van tijd en geld vind.
Mijn voornemen is om regelmatig een kijkje te nemen op deze mooie site. Ik kan, denk ik nog wel het een en ander leren van de deskundigen die ik hier zie schijven. Wie weet kan ik vanuit mijn ervaring en kennis ook een steentje bijdragen, we zien wel.
Ik heb deze site gisteren gevonden op zoek naar technische info over de mijn auto. Bleken startmotor perikelen. Probleem is opgelost dankzij info in dit forum een link naar een technische handleiding. Simpele klus, kwestie van koolborsteltjes vervangen.
Sinds februari 2002 ben ik trotse bezitter van een Safrane 2.2i RN Manoir uit 1995. En echt, een kasteeltje op wielen is het, ben nog steeds uiterst tevreden. Daarvoor gereden in Citroën Ami 8 (2 stuks), Mitsubishi Colt, Honda Accord. Ford Escort en Citroën BX. Het enige wat ik van al deze andere auto's een beetje mis is de hydraulische vering van de BX........
Veel rijden doe ik niet maar als ik rijd vind ik comfort wel erg belangrijk. En met 3 bijna volwassen kinderen is de ruimte achterin een zegen.
Eerlijk gezegd was dat de reden voor aanschaf van deze wagen.
Onderhoud doe ik zover als mogelijk zelf, probeer de garage zo weinig mogelijk te bezoeken. Tot nu toe alleen voor APK's langsgeweest, iets wat ik eigenlijk al zonde van tijd en geld vind.
Mijn voornemen is om regelmatig een kijkje te nemen op deze mooie site. Ik kan, denk ik nog wel het een en ander leren van de deskundigen die ik hier zie schijven. Wie weet kan ik vanuit mijn ervaring en kennis ook een steentje bijdragen, we zien wel.
- Lost Viking
- Berichten: 223
- Lid geworden op: 18 sep 2005, 22:39
- Locatie: België - Ieper
Henk, proficiat met je keuze van wagen.
Dat je een Safrane super vind is logisch als je van kleine wagens overstapt naar het topmodel van een merk.
Jij zegt dat je de hydraulische vering mist van je BX ! Heb je waarschijnlijk nooit met een CX Pallas 2.4i gereden... heb ik eens een maand onder mijn r..t gehad. Maar ja dit was dan ook weer topmodel... Oh ja, heb ooit eens dag mogen rijden met een Citroën Maserati, in het jaar '80, dat vergeet ik de rest van mijn leven niet.
Ben u heel gelukkig met mij Safrane.
Dat je een Safrane super vind is logisch als je van kleine wagens overstapt naar het topmodel van een merk.
Jij zegt dat je de hydraulische vering mist van je BX ! Heb je waarschijnlijk nooit met een CX Pallas 2.4i gereden... heb ik eens een maand onder mijn r..t gehad. Maar ja dit was dan ook weer topmodel... Oh ja, heb ooit eens dag mogen rijden met een Citroën Maserati, in het jaar '80, dat vergeet ik de rest van mijn leven niet.
Ben u heel gelukkig met mij Safrane.
-
Gast
Hallo, ik zal me eigen ook maar netjes voorstellen hier op het forum.
Ik ben Armando Boender
komt uit Schiedam en ben student en werk in me vrije tijd, bij de renault dealer en daar van de schade afdeling.
ik ben 22 jaar jong
en ik rij dus in een Renault Safrane 3.0 v624v automaat
bouwjaar 1999 12de maand
dit is me tweede safrane, me eerste was een 92 v6 automaat met de bekende bakprobleem
ik heb deze auto samen met me ouders gekocht, want met mij salaris enzo kan ik dit niet alleen betalen haha
de safrane kocht ik met 2jaar Renault garantie en dat kwam ook mooi uit, want me bak is vervangen en kachelmotor, en nog een paar kleine dingentjes.
zal binnenkort wat foto's posten
Ik ben Armando Boender
komt uit Schiedam en ben student en werk in me vrije tijd, bij de renault dealer en daar van de schade afdeling.
ik ben 22 jaar jong
en ik rij dus in een Renault Safrane 3.0 v624v automaat
dit is me tweede safrane, me eerste was een 92 v6 automaat met de bekende bakprobleem
ik heb deze auto samen met me ouders gekocht, want met mij salaris enzo kan ik dit niet alleen betalen haha
de safrane kocht ik met 2jaar Renault garantie en dat kwam ook mooi uit, want me bak is vervangen en kachelmotor, en nog een paar kleine dingentjes.
zal binnenkort wat foto's posten
me nickname is dus BraintjuhAnonymous schreef:Hallo, ik zal me eigen ook maar netjes voorstellen hier op het forum.
Ik ben Armando Boender
komt uit Schiedam en ben student en werk in me vrije tijd, bij de renault dealer en daar van de schade afdeling.
ik ben 22 jaar jong![]()
en ik rij dus in een Renault Safrane 3.0 v624v automaatbouwjaar 1999 12de maand
dit is me tweede safrane, me eerste was een 92 v6 automaat met de bekende bakprobleem![]()
ik heb deze auto samen met me ouders gekocht, want met mij salaris enzo kan ik dit niet alleen betalen haha
de safrane kocht ik met 2jaar Renault garantie en dat kwam ook mooi uit, want me bak is vervangen en kachelmotor, en nog een paar kleine dingentjes.
zal binnenkort wat foto's posten
- EBSBaccara
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 10 sep 2005, 21:21
- Locatie: Utrecht
zozo Braintjuh !
das gaaf, student en bijklussen bij een Renault dealer en dan al in een directeursauto rondrijden !
goeeddd beziggg !
das gaaf, student en bijklussen bij een Renault dealer en dan al in een directeursauto rondrijden !
goeeddd beziggg !
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)