Hallo Safraneofielen,
mijn naam is André woon in Arnhem ben inmiddels alweer 44, maar ben laatst nog door het barmeisje van het sqaushcentrum geschat op 28
Ze viel zowat flauw toen ik mijn leeftijd opbiechtte
Ik ben prof muzikant (gitarist) en rijd inmiddels alweer m'n derde Safrane!
Ooit begonnen met een 25 V6, prachtige auto zilvermetalic met zwart leren bekleding. Hoewel ik er best wat onkosten aan heb gehad heb ik bij deze auto nog de meest emoties als ik eraan terugdenk.
Daarna een Citroën XM, snel weggedaan, en maak er verder dan ook geen woorden aan vuil.
Toen een Opel Omega
Deze ingeruild voor een Safrane Phase I 2.2 VI automaat.
Dit was weer genieten geblazen, weinig problemen mee gehad totdat de automaat raar begon te doen, en daarom bij 190.000 kilometer ingeruild voor een 2.0 Phase 1. Oeps dit was weer een stapje terug en na twee maanden lekkend stuurhuis; gelukkig gerapareerd onder garantie, want gekocht bij de dealer met top garantie!
Deze weer ingeruild voor mijn huidige 2.0 16 V Phase II.
Gekocht bij Renault stam in Barneveld met Top Garantie.
Opties: Leren stuur, Cruise Control, Boardcomputer, verwarmbare voorruit, lichtmetalen velgen (Chinon), metalic lak (de lichtblauwe kleur), Climate contol.
Heerlijke auto alleen vind ik ze wat traag, daarom wil ik zeer binnenkort over stappen naar de 2.5 20V.
Ik heb inmiddels 257.000 km op de teller en de kosten zijn echt zeer beperkt gebleven.
Vervangen:
Kachelmotor,middestuk + achterdemper uitlaat,ruitenwissermotor (tip: bij zware sneeuwval + harde wind op de snelweg niet je ruitenwissers aanzetten!

), module voor de startonderbreker/sleutel herkenning.
Verder, normaal onderhoud wel door officiële dealer volgens schema.
Oh ja, ik had de wagen net 1 dag en ging 'm wassen met de hogedruk reiniger. Op de koplampen zaten veel dode insecten dus ik ging eens goed dichtbij met de reiniger om de zooi eraf te spuiten, maar tot mijn verbazing liet er een plastic folie los van de lampen, het zag er niet meer uit.
Ik naar de dealer en jawel deze bescherm-folie zit standaard op de Phase II .
Omdat ik Top garantie had en er in de historie ooit een mailing is geweest naar alle dealers dat bij sommige auto's de folie losliet, heb ik twee kompleet nieuwe koplampen gekregen
Ik zit door mijn beroep veel op de weg en de Safrane is voor mij de ultieme reisauto.
Door zijn hatchback kan ik de instrumenten makkelijk kwijt en kom ik fris op optredens aan en 's nachts weer veilig thuis(weliswaar iets minder
fris

)
Tip: Ik heb momenteel Phillips Rally H7 lampen van 80 Watt erin zitten, officieel niet toegestaan, maar wat een gewedig licht!!
Wel je lampen goed af laten stellen anders kun je je tegenliggers verblinden.
ik heb nog nooit seinende tegenliggers gehad dus dat zit wel goed!
je krijgt een enorme rijkweidte en een enorme breedte in het lichbeeld.
Ik heb ze al maanden erin en geen enkel probleem met de hogere warmte ontwikkeling, ze zullen wel wat minder lang meegaan dan de convetionele 55 watt lampen.
Rest mij te zeggen dat ik zeer blij ben met deze website, echt top!!
Hopenlijk komt er snel een meeting.
André