Wie is wie

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Negotiator
Contacteer:

Bericht door Negotiator »

Hey hey allemaal

hier de nieuwste member van dit forum
werd tijd dat er een safrane forum kwam, al
is er bij de RTC wel een apart safrane forumpje
maar er zijn er maar weinig met een safrane :)

Ik ben dus Ron, kwoon in lelydorp en ben ook lid van de RTC
Kben sinds 09-2003 trotse eigenaar van een safrane 2.2 VI RT uit '93
het bakkie kocht ik met 236dkm op de teller
staat inmiddels 265dkm op :). het motortje draait nog
fantastisch alleen de koude start is wat rot atm maar dat gaan we
fixen. Voordat ik me safrane kocht had ik een 21 TXE ook 2.2 motor maar
dan een 8 klepper ree al fantastisch maar het comford van
een safrane had ie toch egt niet.

Kheb begin dit jaar helaas een klapper gehad met het bakkie
maar dat is allemaal weer gefixed ondanks dat de verzekering zei
dat ie total loss was, toch fijn een schoonvader met
30 jaar renault monteur ervaring :)

thats it denk ik wel
Matthijs

Bericht door Matthijs »

ik heb een R21 GTX hatchbak gehad.. was een fijne auto... en retesnel ook.. maar haalt het niet bij mijn safrane ;)
Laguna V6 Groen Met. '94
Safrane V6i RT Zwart Met. '93 R.i.P.
Ford Capri 2.8 S '79
Baccara

Bericht door Baccara »

Ik zal mezelf ook even voorstellen:
Mijn naam is michael en ik ben nu bijna twee jaar de trotse bezitter van de eerste phase 2 safrane in Nederland. Het betreft een RXT v6 Baccara. Geimporteerd uit Frankrijk in Januari 1996. Het is de best rijdende auto die ik heb gehad en ondanks wat technische probleempjes vind ik het nog steeds een prima auto. Hiervoor had ik een Laguna Baccara uit 1995 die toen ik hem uiteindelijk verkocht op een kilometerstand van 340.000 km stond. Daarvoor een R 25 V6i gehad. Dus al met al inmiddels een aardig Renault verleden opgebouwd...

Leuk dat er nu ook een Safrane site is gemaakt!
Patrick

Bericht door Patrick »

Hallo, ik ben Patrick ben 33 jaar en woon in Den Haag. Ik rijdt sinds Januari van dit jaar een Safrane 2.5 RXE uit 2000. Heb altijd Opel gereden maar kon deze van een familielid overnemen. Altijd dealer onderhouden dus dat zat wel goed. Het rijdt echt super, lekkere stoelen waar je heerlijk in wegzweefd. Verder zit alles erop en eraan en ben ik al helemaal gewend aan Renault rijden.
Foeke

wie ben ik

Bericht door Foeke »

Hallo Forumleden.
Even voorstellen .
Ik ben Foeke uit lage Zwaluwe noord-brabant,ben van friese afkomst zoals mijn naam doet vermoeden.
Ik ben 45 jaar,mijn hobby's zijn voetbal en computeren en natuurlijk auto
rijden.
Ik heb sinds 2 jaar een 3.0 V6 Safrane uit 97.
Daarvoor heb ik al een Fuego / 25 TXE / Safrane 2.2 i gehad.
Ik hoop dat deze site een kans van slagen heeft.
Een kans van slagen heeft het als iedereen een steentje bijdraagt.

Foeke
HanCr

Bericht door HanCr »

Hoi allemaal

Mijn naam is Han en ik ben in het bezit van een Safrane V6ie Baccara uit 1995.
Voorheen heb ik 5 maal een R25 gereden en ben na de laatste R25 overgestapt op de Safrane.
Ik heb dit forum per toeval gevonden daar ik sinds kort problemen heb met mijn niveau-regeling.
Wellicht kom ik hier lotgenoten tegen en is het hopelijk zonder tussenkomst van de dealer op te lossen.
Renault Safrane V6 ie Baccara 1995 Kleur:903 (groen met.)
Baccara

Bericht door Baccara »

Hallo Han,

Wat is je probleem met je niveauregeling?
Heb zelf ook al eens wat te stellen gehad ermee...

Groeten,
Michael
Gast

Bericht door Gast »

Hoi Michael,

Dank voor je navraag.
Het lijkt mij goed deze discussie te verplaatsen naar het Onderwerp Sleutelen.
Ik zal daar alsnog de vraag neerleggen met een wat uitgebreidere omschrijving van het probleem.

Han
nico

Bericht door nico »

Hallo aandachtige lezer dezes,
Mijn naam is Nico van Nes, woon in Hilversum en heb vorige week een 2.2 Vi gekocht bij een officiële Renaultdealer met 133.000 echte kilometers op de teller. Hopelijk dit weekend wordt de Safrane met automaat van november 95 afgeleverd (wordt nagelopen, krijgt beurt en APK).
Ik ben blij dat ik jullie heb gevonden, want je wordt enorm bevestigd in je keuze; het lijkt wel of er alleen maar blijde rijders onder ons zijn!
Met mijn lengte van 2.02 meter denk ik een goeie 'zit' in de Safrane te hebben gevonden en met de leefruimte lijkt het ook goed te zitten!
2.2 Vi aut '95
Shamrock

Welkom

Bericht door Shamrock »

Hallo Nico, welkom bij de blijde rijders. Je hebt ongetwijfeld een goede keuze gemaakt. :wink:
stekel

Bericht door stekel »

Hallo, medeforumers,

Mijn naam is Kris, ik ben 31 en woon ten zuiden van Antwerpen. Daar er in Belgie geen forum te vinden is wat betreft de Safrane heb ik me hier ingeschreven.

Ik zag ook dat het reeds meer dan een maand geleden is dat iemand hier nog wat gepost had dus dacht ik:"even nieuw leven inblazen"

In het verleden heb ik na een 21 TXE en een Safrane 2.0 RT een Safrane 2.2 Si gehad.

Op het moment nog een 19 RSi cabrio maar volgende week staat er een nieuw pareltje voor de deur. Een Safrane 2.5 Initale Paris uit 1999 met navigatie systeem.

Groetjes uit Belgie
Groene Phase II 2.5 RXT
Andjoy

Bericht door Andjoy »

Hallo Safraneofielen,

mijn naam is André woon in Arnhem ben inmiddels alweer 44, maar ben laatst nog door het barmeisje van het sqaushcentrum geschat op 28 :D
Ze viel zowat flauw toen ik mijn leeftijd opbiechtte :lol:

Ik ben prof muzikant (gitarist) en rijd inmiddels alweer m'n derde Safrane!

Ooit begonnen met een 25 V6, prachtige auto zilvermetalic met zwart leren bekleding. Hoewel ik er best wat onkosten aan heb gehad heb ik bij deze auto nog de meest emoties als ik eraan terugdenk.

Daarna een Citroën XM, snel weggedaan, en maak er verder dan ook geen woorden aan vuil.

Toen een Opel Omega :oops:

Deze ingeruild voor een Safrane Phase I 2.2 VI automaat.
Dit was weer genieten geblazen, weinig problemen mee gehad totdat de automaat raar begon te doen, en daarom bij 190.000 kilometer ingeruild voor een 2.0 Phase 1. Oeps dit was weer een stapje terug en na twee maanden lekkend stuurhuis; gelukkig gerapareerd onder garantie, want gekocht bij de dealer met top garantie!

Deze weer ingeruild voor mijn huidige 2.0 16 V Phase II.
Gekocht bij Renault stam in Barneveld met Top Garantie.

Opties: Leren stuur, Cruise Control, Boardcomputer, verwarmbare voorruit, lichtmetalen velgen (Chinon), metalic lak (de lichtblauwe kleur), Climate contol.
Heerlijke auto alleen vind ik ze wat traag, daarom wil ik zeer binnenkort over stappen naar de 2.5 20V.

Ik heb inmiddels 257.000 km op de teller en de kosten zijn echt zeer beperkt gebleven.

Vervangen:

Kachelmotor,middestuk + achterdemper uitlaat,ruitenwissermotor (tip: bij zware sneeuwval + harde wind op de snelweg niet je ruitenwissers aanzetten! :lol: ), module voor de startonderbreker/sleutel herkenning.

Verder, normaal onderhoud wel door officiële dealer volgens schema.
Oh ja, ik had de wagen net 1 dag en ging 'm wassen met de hogedruk reiniger. Op de koplampen zaten veel dode insecten dus ik ging eens goed dichtbij met de reiniger om de zooi eraf te spuiten, maar tot mijn verbazing liet er een plastic folie los van de lampen, het zag er niet meer uit.
Ik naar de dealer en jawel deze bescherm-folie zit standaard op de Phase II .
Omdat ik Top garantie had en er in de historie ooit een mailing is geweest naar alle dealers dat bij sommige auto's de folie losliet, heb ik twee kompleet nieuwe koplampen gekregen :D

Ik zit door mijn beroep veel op de weg en de Safrane is voor mij de ultieme reisauto.
Door zijn hatchback kan ik de instrumenten makkelijk kwijt en kom ik fris op optredens aan en 's nachts weer veilig thuis(weliswaar iets minder
fris :lol:)

Tip: Ik heb momenteel Phillips Rally H7 lampen van 80 Watt erin zitten, officieel niet toegestaan, maar wat een gewedig licht!!
Wel je lampen goed af laten stellen anders kun je je tegenliggers verblinden.
ik heb nog nooit seinende tegenliggers gehad dus dat zit wel goed!
je krijgt een enorme rijkweidte en een enorme breedte in het lichbeeld.
Ik heb ze al maanden erin en geen enkel probleem met de hogere warmte ontwikkeling, ze zullen wel wat minder lang meegaan dan de convetionele 55 watt lampen.

Rest mij te zeggen dat ik zeer blij ben met deze website, echt top!!
Hopenlijk komt er snel een meeting.

André
stekel

Bericht door stekel »

stekel schreef:Hallo, medeforumers,

Mijn naam is Kris, ik ben 31 en woon ten zuiden van Antwerpen. Daar er in Belgie geen forum te vinden is wat betreft de Safrane heb ik me hier ingeschreven.

Ik zag ook dat het reeds meer dan een maand geleden is dat iemand hier nog wat gepost had dus dacht ik:"even nieuw leven inblazen"

In het verleden heb ik na een 21 TXE en een Safrane 2.0 RT een Safrane 2.2 Si gehad.

Op het moment nog een 19 RSi cabrio maar volgende week staat er een nieuw pareltje voor de deur. Een Safrane 2.5 Initale Paris uit 1999.

Groetjes uit Belgie
Die week waarvan sprake in het vorige bericht is twee weken geworden :roll: maarrrrr... de schoonheid staat vanaf nu wel voor de deur. Is trouwens geen Initiale maar een RXT. Nog goed genoeg voor mij! :lol:
Groene Phase II 2.5 RXT
matthieu

Bericht door matthieu »

Ik ben matthieu 28 jaar kom uit Enschede.
Rijd nou 2 jaar renault hiervoor altijd ford, super auto gekocht inc. eigen monteur (Mijn zwager is monteur bij renault) anders is zo'n auto niet te doen.
Laast 1 lampje kapot denkje haal ik even een nieuwe.
Niet dus is xenon kost klanten prijs 200 Euro, alleen een lampje!!!!!
Kun je ook nog niet zelf inbouwen ook niet, moest de computer zooi eruit anders kon de Monteur er niet bij (uur prijs monteur 1 kop koffie).
Stoelverwarming is leuk maar mij nog te koud moest dus ook nog een standkachel in, geen punt doen we zelf.
Kost een standkachel die ik wil 1400 Euro, moet weer de duurste hebben hoor maar was met afstand bediening, het is mij te koud om naar buiten te gaan en op een knop te drukken.
Kost ook nog 14 uur inbouw werk met 2 man (we zijn alle bij zeikerds moet goed zitten of niet)
Hoop nog veel rij plezier en knutsel werk aan de renault te hebben.

Groetje Matthieu
stekel

Bericht door stekel »

Hey, welkom hier!!!

Met wat voor Safrane rij je nu? Uit de Xenon lampen kan ik aflijden dat het een Phase II is maar wat voor 1?

Groetjes
Groene Phase II 2.5 RXT
Plaats reactie