Groeten uit de Wormer
Puntjes van aandacht
-
The Bushmaster
Bedankje
Een ieder die gereageerd heeft, onze hartelijke dank
. Na her en der rondgevraagd te hebben met jullie input in de hand, gaat het eind van het jaar dus een Safrane worden (en géén XM waar ik ook nog even aan heb lopen denken). Gisteren een straatje om gemaakt met een '98 2.5 autom. met alles d'r op en d'r an en deze gaat het dus worden. Wat een ongelofelijk fijne wagen om te rijden. Bom vast, een heerlijke automaat en een uitrusting om van te kwijlen. De wagen reed werkelijk als nieuw! En had toch an 300.000 op de teller staan. Bak schakelden nog perfect en ongemerkt. (elk jaar de olie vervangen!!). Wat een heerlijke reiswagen (wat het voor ons toch gaat worden). Wel goed op de snelheidsmeter letten, want in no-time zit je boven de Koos Spee limiet. Helaas was deze Saf. niet te koop 
Groeten uit de Wormer
Groeten uit de Wormer
-
ik-wil-een-safrane
goeie keuze !!!
nu maar snel naar het eind van het jaar , je kunt je iig nog ff lekker orienteren .
ik snap het wel hoor , de keuze van een saf boven een xm , het oogt net iets moderner en is minder hoekig allemaal , en je hebt geen gedonder met veerbollen , terwijl je qua comfort toch ook goed zit met een saf .
nu maar snel naar het eind van het jaar , je kunt je iig nog ff lekker orienteren .
ik snap het wel hoor , de keuze van een saf boven een xm , het oogt net iets moderner en is minder hoekig allemaal , en je hebt geen gedonder met veerbollen , terwijl je qua comfort toch ook goed zit met een saf .
safrane 2.0rte phase II
echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen !!
echte mannen eten geen honing , die kauwen op bijen !!
-
The Bushmaster
Eerlijk gezegd lag het rijcomfort (glijden, zoefen) van de (V6) XM net ff op een hoger niveau, laat ik daar eerlijk over zijn. Maar de Saf voelde gewoon veel beter aan! En de binnenruimte is Riant te noemen. En dat met mijn 1,98. Snap je? De stoelen zijn een duidelijk klasse beter dan de XM. Ook een pluspunt. Een handbak verdient mijn voorkeur omdat ik wat te doen wil hebben en hij is ff wat zuiniger. I.d.d. en nu maar rustig gaan zoeken. Géén haast. Komt alleen maar rottigheid van.ik-wil-een-safrane schreef:goeie keuze !!!
Groetjes uit de Wormer
-
The Bushmaster
De stoelen in de XM zijn zeker niet slecht, maar: Puntje 1. Ik houd niet van leer. Plakt als een vliegenstrip in de zomer en puntje 2: De beenruimte in de Saf is beter, lees langer. Hierdoor komen mijn benen platter te liggen, waardoor je minder op je stuit zit en meer op je bovenbenen. Vandaar.Sjak Brak schreef:Grappig, ik vind t net andersom (althans, de leren stoelen van de topversie van de XM, in budget-varianten heb ik nooit gezeten).The Bushmaster schreef:De stoelen zijn een duidelijk klasse beter dan de XM.
Groeten uit de Wormer
Leer heeft inderdaad voor- en tegenstanders. In ieder geval is een echt goede airco een must bij leren bekleding. Wat betreft beenruimte achter het stuur vind ik de safrane ook niet bepaald uitblinken, dat zal wel komen omdat de wagen ontworpen is voor (of door
) lui van Louis-de-Funes-formaat
Ik zou gewoon regelmatig de diverse verkoopsites in de gaten houden, dr staan nog geregeld vrij frisse exemplaren te koop, en value-for-money zul je wienig vinden wat hieraan kan tippen. Laatst kwam mn dealer aanzetten, hij wist een fase II (weet niet meer welke uitvoering) te koop met 76.000km op de teller, technisch in nieuwstaat. 1 groot nadeel: was van een kettingroker geweest
Ik zou gewoon regelmatig de diverse verkoopsites in de gaten houden, dr staan nog geregeld vrij frisse exemplaren te koop, en value-for-money zul je wienig vinden wat hieraan kan tippen. Laatst kwam mn dealer aanzetten, hij wist een fase II (weet niet meer welke uitvoering) te koop met 76.000km op de teller, technisch in nieuwstaat. 1 groot nadeel: was van een kettingroker geweest
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
-
The Bushmaster
Kettingrookbak géén probleem. Een kennis van mij werkt bij een reconditioneringsbedrijf voor voertuigen. De rooklucht krijgen ze er helemaal uit. Mijn huidige Xant was ook uitgerookt, maar na een uitvoerige behandeling was deze weer helemaal fris. De enige lucht die bijna niet meer te verwijderen is, is die van honden. Dat blijft terugkomen.Sjak Brak schreef:Leer heeft inderdaad voor- en tegenstanders. In ieder geval is een echt goede airco een must bij leren bekleding. Wat betreft beenruimte achter het stuur vind ik de safrane ook niet bepaald uitblinken, dat zal wel komen omdat de wagen ontworpen is voor (of door) lui van Louis-de-Funes-formaat
![]()
Groeten uit de Wormer
-
ik-wil-een-safrane