inhouden motor

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Gebruikersavatar
Gerben
Berichten: 1460
Lid geworden op: 31 mei 2006, 09:35
Locatie: Amsterdam

Bericht door Gerben »

Euhhhh ja beetje gekke zinsconstructie:P

Wat ik natuurlijk bedoelde was dat de wagen het wel wilde, maar het niet kon wegens gebrek aan vermogen :P
m.a.w. het chassis en rijgedrag e.d. is voor snelheden boven de 200km/h nog redelijk geschikt!
Safrane II 2.0 RXE
Vincent Elzenga
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 feb 2006, 20:23
Locatie: Zaandam

"rustig naar top speed"

Bericht door Vincent Elzenga »

Ik vind dat de auto het lekkerste rijd bij een gangetje van 150 km/h. Maar hij gaat ook rustig door tot dik boven de 200. Ik heb in Duitsland met mijn ouders in de auto 223 km/h gereden maar dan is het echt over vanwege de toeren begrenzer een beetje jammer want het motor blok zou nog best wel wat harder willen. Maar goed je hebt er toch bar weinig aan in Nederland en ik kom ook niet iedere week in Duitsland.



Groetjes Vincent.
2.5 20v RXT handgeschakeld
Gebruikersavatar
Safrane 2.5 rxt
Berichten: 331
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:59
Locatie: Ermelo

Re: "rustig naar top speed"

Bericht door Safrane 2.5 rxt »

Vincent Elzenga schreef:Ik vind dat de auto het lekkerste rijd bij een gangetje van 150 km/h. Maar hij gaat ook rustig door tot dik boven de 200. Ik heb in Duitsland met mijn ouders in de auto 223 km/h gereden maar dan is het echt over vanwege de toeren begrenzer een beetje jammer want het motor blok zou nog best wel wat harder willen. Maar goed je hebt er toch bar weinig aan in Nederland en ik kom ook niet iedere week in Duitsland.



Groetjes Vincent.
Toerenbergrenzer???
mijn toerenbegrenzer grijpt pas in als de naald van de snelheidsmeter op 250 staat!!!
Dit heb ik een paar jaar terug gereden in belgie bult af. toerenteller stond net in het rood (6200 meen ik) en de snelheidsmeter op 250.
Grijpt een toerental begrenzer van een handbak eerder in?
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98
Riel
Berichten: 1375
Lid geworden op: 26 sep 2006, 14:38
Locatie: Born

Bericht door Riel »

250?

dat moet een flinke bult geweest zijn :)

Overigens haal ik de (fabrieksopgegeven) 220 ook niet meer. eergisteren een bult omlaag in Duitsland, waar ik 216km/u op de tomtom haalde. er zat nog wel wat in, maar op het rechte haal ik zo'n 205-210 echte (tomtom) km's.
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Gebruikersavatar
Lost Viking
Berichten: 223
Lid geworden op: 18 sep 2005, 22:39
Locatie: België - Ieper

Bericht door Lost Viking »

De mijne haalde 212 Kmh op de TomTom. Weersomstandigheden heel goed, platte baan....
Ses.....Lost Viking
________________________________________________
Safrane 2.0 16V RXT 02/2000 (Bijna alles erop en eraan) 178K
Gebruikersavatar
Sjak Brak
Berichten: 1232
Lid geworden op: 06 jun 2007, 23:03
Locatie: Antarctica

Bericht door Sjak Brak »

Dat hok van mij haalt de 190 net niet op vlakke weg (een keer in Duitsland 206 gehaald op een lange afdaling). En ik vind m boven de 140 eigenlijk al behoorlijk luidruchtig, een 4 cilinder heeft niet bepaald spannend motorgeluid, en de geluidsdemping is ook magertjes, verder ook vrij veel windgeruis. Maar qua rijgedrag is de safrane op de snelweg zeker in zn element. Bij mn andere barrels is t net andersom, pracht-sound, ruim voldoende vermogen, lekker veel geluids-isolatie, maar boven de 205 durfde ik niet met mn Imperial, hoewel die motorisch nog genoeg over had.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Slugger
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jul 2007, 20:09

Bericht door Slugger »

Het lijkt me vreemd dat de toerentalbegrenzer dan al ingrijpt....
Heb zelf op een rechte weg (geen helling, de A31) 235 op de teller gehad,
en zat volgens mij nog lang niet tegen die begrenzer aan

Moet echter zeggen dat de auto boven de 190 niet echt meer als
goed op de weg ligt en dat ie boven de 180 teveel kabaal gaat
maken. Houdt het dus meestal op de 180 in Duitsland, dat rijdt
nog echt als een Grand routier.
Plaats reactie