Wat ik natuurlijk bedoelde was dat de wagen het wel wilde, maar het niet kon wegens gebrek aan vermogen
m.a.w. het chassis en rijgedrag e.d. is voor snelheden boven de 200km/h nog redelijk geschikt!
Ik vind dat de auto het lekkerste rijd bij een gangetje van 150 km/h. Maar hij gaat ook rustig door tot dik boven de 200. Ik heb in Duitsland met mijn ouders in de auto 223 km/h gereden maar dan is het echt over vanwege de toeren begrenzer een beetje jammer want het motor blok zou nog best wel wat harder willen. Maar goed je hebt er toch bar weinig aan in Nederland en ik kom ook niet iedere week in Duitsland.
Vincent Elzenga schreef:Ik vind dat de auto het lekkerste rijd bij een gangetje van 150 km/h. Maar hij gaat ook rustig door tot dik boven de 200. Ik heb in Duitsland met mijn ouders in de auto 223 km/h gereden maar dan is het echt over vanwege de toeren begrenzer een beetje jammer want het motor blok zou nog best wel wat harder willen. Maar goed je hebt er toch bar weinig aan in Nederland en ik kom ook niet iedere week in Duitsland.
Groetjes Vincent.
Toerenbergrenzer???
mijn toerenbegrenzer grijpt pas in als de naald van de snelheidsmeter op 250 staat!!!
Dit heb ik een paar jaar terug gereden in belgie bult af. toerenteller stond net in het rood (6200 meen ik) en de snelheidsmeter op 250.
Grijpt een toerental begrenzer van een handbak eerder in?
Overigens haal ik de (fabrieksopgegeven) 220 ook niet meer. eergisteren een bult omlaag in Duitsland, waar ik 216km/u op de tomtom haalde. er zat nog wel wat in, maar op het rechte haal ik zo'n 205-210 echte (tomtom) km's.
Dat hok van mij haalt de 190 net niet op vlakke weg (een keer in Duitsland 206 gehaald op een lange afdaling). En ik vind m boven de 140 eigenlijk al behoorlijk luidruchtig, een 4 cilinder heeft niet bepaald spannend motorgeluid, en de geluidsdemping is ook magertjes, verder ook vrij veel windgeruis. Maar qua rijgedrag is de safrane op de snelweg zeker in zn element. Bij mn andere barrels is t net andersom, pracht-sound, ruim voldoende vermogen, lekker veel geluids-isolatie, maar boven de 205 durfde ik niet met mn Imperial, hoewel die motorisch nog genoeg over had.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Het lijkt me vreemd dat de toerentalbegrenzer dan al ingrijpt....
Heb zelf op een rechte weg (geen helling, de A31) 235 op de teller gehad,
en zat volgens mij nog lang niet tegen die begrenzer aan
Moet echter zeggen dat de auto boven de 190 niet echt meer als
goed op de weg ligt en dat ie boven de 180 teveel kabaal gaat
maken. Houdt het dus meestal op de 180 in Duitsland, dat rijdt
nog echt als een Grand routier.