Gerben schreef:Ah jammer. Nou ja volgende keer dan maar
Door gerotte veerpoot schotel Aktie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gisteren de auto apk laten keuren en extra aandacht gegeven aan de veerpoten.
de monteur (tot 2 jaar terug werkzaam bij een renault dealer) was wel bekend met dit probleem.
bij mij was linksvoor nog geen roestvorming te zien
waarschijnlijk al een keer vervangen, alleen rechtsvoor al aardig aan het roesten achter het rubber, maar nog geen
afkeur, ik houd het wel in de gaten.
verder was de handremkabel versleten ,remslang LA beschadigd ,rechtsvoor stuurhoes
kapot en de tankbeugel staat op springen
onderdelen besteld en van de week maar weer repareren zodat ie afgemeld kan worden
de monteur (tot 2 jaar terug werkzaam bij een renault dealer) was wel bekend met dit probleem.
bij mij was linksvoor nog geen roestvorming te zien
afkeur, ik houd het wel in de gaten.
verder was de handremkabel versleten ,remslang LA beschadigd ,rechtsvoor stuurhoes
kapot en de tankbeugel staat op springen
onderdelen besteld en van de week maar weer repareren zodat ie afgemeld kan worden
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
Hallo heren, nou nummer 28 is een feit!!!! vrouw en kinderen vandaag op pad met de Safrane 3.0 v6 24v van 2000 met 188000 km, toen plotseling een harde knal luidde!!!!!
wat bleek jaja..... een door gerotte veerpootschotel!!!!! Gelukkig reed ze niet hard.....
Afgesleept naar de berger.
Nu ben ik benieuwd hoe veel me dat gaat kosten bij de plaatselijke Renault dealer in Roermond!!!! iemand een idee??? hoe lang ze er werk op zullen hebben??
Het is waarschijnlijk ook aan te raden zijn om de andere kant ook meteen te doen ???
Heb hem toch al 3 maanden in bezit.....
Vorige Safrane 3 jaar gehad (2.0 RTE 1998) NOOIT problemen mee gehad mja.....soms zit het mee en soms zit het.........
Greetzzz Fozzy van oppe Ruiver
wat bleek jaja..... een door gerotte veerpootschotel!!!!! Gelukkig reed ze niet hard.....
Afgesleept naar de berger.
Nu ben ik benieuwd hoe veel me dat gaat kosten bij de plaatselijke Renault dealer in Roermond!!!! iemand een idee??? hoe lang ze er werk op zullen hebben??
Het is waarschijnlijk ook aan te raden zijn om de andere kant ook meteen te doen ???
Heb hem toch al 3 maanden in bezit.....
Vorige Safrane 3 jaar gehad (2.0 RTE 1998) NOOIT problemen mee gehad mja.....soms zit het mee en soms zit het.........
Greetzzz Fozzy van oppe Ruiver
Bij de Renault stealer?, och armFozzy164 schreef:Nu ben ik benieuwd hoe veel me dat gaat kosten bij de plaatselijke Renault dealer in Roermond!!!! iemand een idee??? hoe lang ze er werk op zullen hebben??
Ik heb 133,- EUR betaald voor de schotels samen, die ik bij de dealer heb moeten kopen en het monteren heb ik laten doen bij mijn "eigen garage". Een uurtje werk per poot voor 40,- EUR per uur.......
Voor montage per kant moet je op een uurtje rekenen.
Van de week heb ik het samen met Gerben mijn en zijn wagen onderhanden genomen. Voor twee "monteurs" met beperkte ervaring is het ca. 1,5 uur per kant. Schoteltjes had ik nog liggen en een brug huren voor een dag kost € 45,-. 't is best goed te doen zelf.
Maar als je naar de dealer gaat dan denk ik dat je zeker op € 300,- moet rekenen....
Volgende keer aan Nico van Lieshout in Valkenswaard denken. Dat scheelt toch aanzienlijk in de kosten.
Van de week heb ik het samen met Gerben mijn en zijn wagen onderhanden genomen. Voor twee "monteurs" met beperkte ervaring is het ca. 1,5 uur per kant. Schoteltjes had ik nog liggen en een brug huren voor een dag kost € 45,-. 't is best goed te doen zelf.
Maar als je naar de dealer gaat dan denk ik dat je zeker op € 300,- moet rekenen....
Volgende keer aan Nico van Lieshout in Valkenswaard denken. Dat scheelt toch aanzienlijk in de kosten.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Hai Fozzy,
Ik heb je als nummer 28 toegevoegd aan de lijst....
Gr Albert
Ik heb je als nummer 28 toegevoegd aan de lijst....
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Vervelend om te horen dat je op deze manier de veerschotel ellende moest ontdekken.
De veerschotels die Gunther en ik van de week hebben vervangen heb ik even ontdaan van het rubber. Bij het wegtrekken ging het meeste roest al mee, maar je kunt zo een redelijk beeld krijgen wat de ernst is, en hoe 'verstopt' en onschuldig het er in eerste instantie uitziet.
Rechts de originele schotel, en links de schotel ontdaan van rubber

Klik op de foto voor een vergroting
Close up

Klik op de foto voor een vergroting
De veerschotels die Gunther en ik van de week hebben vervangen heb ik even ontdaan van het rubber. Bij het wegtrekken ging het meeste roest al mee, maar je kunt zo een redelijk beeld krijgen wat de ernst is, en hoe 'verstopt' en onschuldig het er in eerste instantie uitziet.
Rechts de originele schotel, en links de schotel ontdaan van rubber

Klik op de foto voor een vergroting
Close up

Klik op de foto voor een vergroting
Safrane II 2.0 RXE
A.s maandag ga ik met kantenservice Dhr Rachid contact opnemen, en informeren
over de stand van zaken.
Vlak voor het verlopen van de gestelde termijn belde hij mij, en meldde dat de zaak bij Renault- Frankrijk ligt, en in afwachting van hun antwoord verzocht om "even" de zaak op "hold" te houden.
Nu, een maand later, lijkt mij dat men tijd genoeg heeft gehad en dat zij nu met een standpunt naar voren moeten komen.
Gezien het gevaar wat erachter schuilt, ben ik van mening, dat het al veel te lang heeft geduurt, en het lijkt erop of dat Renault Nederland hoopt dat wij de zaak maar laten "zitten".
Da`s een niet zo nette houding, maar gezien wat er zoal in het verleden gebeurt is, was deze "in de doofpot stoppen" houding voorspelbaar.
In ieder geval siert het zo`n groot concern niet........en is uiterst on-professioneel te noemen.
Zodra er nieuwe info is, wordt het hier direct gemeld.
Gr Albert
over de stand van zaken.
Vlak voor het verlopen van de gestelde termijn belde hij mij, en meldde dat de zaak bij Renault- Frankrijk ligt, en in afwachting van hun antwoord verzocht om "even" de zaak op "hold" te houden.
Nu, een maand later, lijkt mij dat men tijd genoeg heeft gehad en dat zij nu met een standpunt naar voren moeten komen.
Gezien het gevaar wat erachter schuilt, ben ik van mening, dat het al veel te lang heeft geduurt, en het lijkt erop of dat Renault Nederland hoopt dat wij de zaak maar laten "zitten".
Da`s een niet zo nette houding, maar gezien wat er zoal in het verleden gebeurt is, was deze "in de doofpot stoppen" houding voorspelbaar.
In ieder geval siert het zo`n groot concern niet........en is uiterst on-professioneel te noemen.
Zodra er nieuwe info is, wordt het hier direct gemeld.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak