De gemiddelde leeftijd van de Safranerijder
In m`n Limburg periode waren het hoofdzakelijk Duitse auto`s.
Pas later vond ik ook liefde voor de Yank.Het verschil is dat de Duitse auto veel subtieler is gebouwd, maar de Yank
heeft "POWER" in woord en daad.
Allebei weet ik ze op hun waarde te schatten, maar maak ik een vergelijk dan stiefelt mijn INI toch goed mee
met heel wat duurdere auto`s.
Tuurlijk is een Stingray prachtig in vele opzichten, maar parkeer hem eens in een achteraf straatje in R`dam of A`dam??
Een Safrane blijft op z`n plek MET hele ruiten, ,maar al die andere merken vrees ik toch van niet.
In het voormalige Oostblok kon je Mercedes, Audie en BMW vergeten, maar een Yank bleef staan, daar was geen "steel" interesse voor.
Zowel met de Thunderbird LX alsook de Lincoln Mark VIII nooit problemen, maar doe dat niet met een MB 500,
die verdwijnt.
DAT is een van de redenen waarom ik een Safrane prachtig vindt, hij valt niet op, nodigt niet uit tot inbraak, maar rijdt vorstelijk.
Net zoals "Carboon" zingt "In het pluus van de schouwburg hebben we het allemaal gewild"
(Inside joke voor de Limburgers onder ons, spec de Z.O. Mijnstreek) Alleeenn de koel nit toemake, heere oet Hollanjd
en bie us toes hanjd vir eun junkske, die heet Safrane
Hoelang nog met Volvo in Born??
Gr Albert
Pas later vond ik ook liefde voor de Yank.Het verschil is dat de Duitse auto veel subtieler is gebouwd, maar de Yank
heeft "POWER" in woord en daad.
Allebei weet ik ze op hun waarde te schatten, maar maak ik een vergelijk dan stiefelt mijn INI toch goed mee
met heel wat duurdere auto`s.
Tuurlijk is een Stingray prachtig in vele opzichten, maar parkeer hem eens in een achteraf straatje in R`dam of A`dam??
Een Safrane blijft op z`n plek MET hele ruiten, ,maar al die andere merken vrees ik toch van niet.
In het voormalige Oostblok kon je Mercedes, Audie en BMW vergeten, maar een Yank bleef staan, daar was geen "steel" interesse voor.
Zowel met de Thunderbird LX alsook de Lincoln Mark VIII nooit problemen, maar doe dat niet met een MB 500,
die verdwijnt.
DAT is een van de redenen waarom ik een Safrane prachtig vindt, hij valt niet op, nodigt niet uit tot inbraak, maar rijdt vorstelijk.
Net zoals "Carboon" zingt "In het pluus van de schouwburg hebben we het allemaal gewild"
(Inside joke voor de Limburgers onder ons, spec de Z.O. Mijnstreek) Alleeenn de koel nit toemake, heere oet Hollanjd
en bie us toes hanjd vir eun junkske, die heet Safrane
Hoelang nog met Volvo in Born??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
leeftijd
Deze oudere jongere is 54. Na 20 jaar Citroen gereden te hebben in maart 2000 overgestapt op de safrane en nooit spijt van gehad. Goed advies indertijd ook van mijn garage. De keuze bij nieuw aanschaf was toen nog tussen citroen XM, peugeot 506 en Safrane. Mede op advies van garage en na proefrit helemaal verkocht.
Rien
Heb je in jouw Safraneperiode noemenswaardige mankementen aan de auto gehad?
Gezien mijn ervaringen met mijn (gebruikte) Safranes (phase 1 en thans phase 2) ben ik eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van iemand die deze auto nieuw heeft gekocht......
(Trouwens ik kan mezelf ook rekenen tot de categorie "jongere oudere"
ervaring met nieuw
[quote="Shamrock"]
Hallo "jongere oudere", ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de "staat van dienst" van jouw Franse schoonheid.
Gezien mijn ervaringen met mijn (gebruikte) Safranes (phase 1 en thans phase 2) ben ik eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van iemand die deze auto nieuw heeft gekocht......
)[/quote]
In maart 2007 is mijn voiture 7 jaar oud. Afgezien van een naar mijn mening vroege uitlaat reparatie verder nooit grote problemen gehad. Het achterste deel van de uitlaat is een keer gebroken waarna ik bij het achteruitrijden het nog erger maakte. Conseqeuntie was een snellere reparatie dan gepland. Bij aanschaf heb ik wel bewust gekozen voor de basis safrane versie dus de 2.0 RTE. Mede omdat ik op internet nogal wat discussies las over electronische problemen. Alles wat geavanceerd geregeld wordt zoals elektronische geheugen van stoelstanden en noem maar op, kan kapot gaan. Vandaar mijn keuze voor de basis versie. Mijn voorruit verwarming heeft het na vervanging van de voorruit nooit meer zo goed gedaan als de fabriekversie. De hoop daarop maar opgegeven. Met de fabrieksaccu heb ik het 6 1/2 uitgehouden en toen preventief, voor aanvang van de winter, vervangen omdat ik in de vorige winter enig verval constateerde. Overigens rijd ik niet meer dan 10.000 km per jaar en veel korte ritten. Dit laatste zou slijtage kunnen versnellen. Regelmatig onderhoud en alles loopt gesmeerd. In 2001 bij van Egmond de safrane met Dimitrol laten behandelen (duurt 1 week !) om hem te bewaren voor de relatieve eeuwigheid. Daarna ééns in de 2 jaar nabehandeling. Kortom met zo weinig reparaties stap ik dagelijks fluitend in mijn 2.0 RTE.
groeten Rien
In maart 2007 is mijn voiture 7 jaar oud. Afgezien van een naar mijn mening vroege uitlaat reparatie verder nooit grote problemen gehad. Het achterste deel van de uitlaat is een keer gebroken waarna ik bij het achteruitrijden het nog erger maakte. Conseqeuntie was een snellere reparatie dan gepland. Bij aanschaf heb ik wel bewust gekozen voor de basis safrane versie dus de 2.0 RTE. Mede omdat ik op internet nogal wat discussies las over electronische problemen. Alles wat geavanceerd geregeld wordt zoals elektronische geheugen van stoelstanden en noem maar op, kan kapot gaan. Vandaar mijn keuze voor de basis versie. Mijn voorruit verwarming heeft het na vervanging van de voorruit nooit meer zo goed gedaan als de fabriekversie. De hoop daarop maar opgegeven. Met de fabrieksaccu heb ik het 6 1/2 uitgehouden en toen preventief, voor aanvang van de winter, vervangen omdat ik in de vorige winter enig verval constateerde. Overigens rijd ik niet meer dan 10.000 km per jaar en veel korte ritten. Dit laatste zou slijtage kunnen versnellen. Regelmatig onderhoud en alles loopt gesmeerd. In 2001 bij van Egmond de safrane met Dimitrol laten behandelen (duurt 1 week !) om hem te bewaren voor de relatieve eeuwigheid. Daarna ééns in de 2 jaar nabehandeling. Kortom met zo weinig reparaties stap ik dagelijks fluitend in mijn 2.0 RTE.
groeten Rien
Kan ik van mijn limo helaas niet zeggen. Echter, gezien de investeringen die ik heb gedaan voor reparaties, heb ik besloten om deze wagen "helemaal op" te rijden in de verwachting dat ie nog zeker 10 jaar meegaat. Daarna zie ik wel welk merk auto het gaat worden.....Eigenlijk ben ik best wel teleurgesteld in Renault. Deze Safrane is echt een schitterende auto; het is mijn tweede Safrane waarmee ik "op de koffie" ben gekomen en een fortuin aan reparaties heeft gekost, zoals ik in de diverse topics op het forum heb laten weten. Naast de Safrane had ik een Renault 19 als gezinsauto die helaas ook een deel van mijn spaarpot heeft verteerd. Van ellende heb ik hem ingeruild voor een Twingo die op zijn beurt ook weer de nodige reparaties nodig had om hem in goede condite te krijgen.
Ik heb al deze auto's als "gebruikt" gekocht, hetgeen zeer zeker van invloed is op de staat van de wagens. Je weet immers nooit hoe de vorige eigenaar ermee is omgegaan. Uiteraard is het met auto's zoals met alles in het leven: het is gewoonweg een kwestie van GELUK.
HeY Frederik!frederik schreef:Deze jongen rijd een 2.0 16v RXE safrane uit 1999 en is 19 jaar![]()
gr
Frederik
ook al zo jong een grote auto rijden
mag ik vragen hoe jij er zo op gekomen ben om voor een Safrane te kiezen? en kijken je vrienden er eerst ook zo raar tegen aan en daarna willen ze dat jij alleen voor hun rijd! omdat het zo relax is
toen ik 18 was reed ik in een Safrane phase 1 uit 1992 v6i
en nu al weer 4 jaar in een Safrane phase 2 uit einde 1999 v624v rxt
genoeg luxe dus
suc6 met je auto.
Mijn safrane heeft inmiddels weinig problemen gehad. ik had eerder een LPG installatie maar dat werkte niet goed bij mijn auto. ik heb maar liefst 5 luchtfilters versleten
dus ik heb hem laten verbouwen tot LPi en nu heb ik geen problemen meer! hij heft nu 210.000 op de teller en heeft geen enkel mankement. tja ik heb ietsjes roest op me bagageklep (bij de lamp). maar bevalt goed! een zeer comfortabele auto met al dat leer! en je hebt al een vol tankje voor 20 euro
gr
Frederik
gr
Frederik
eigenaar van: renault safrane phase II 2.0i 16V RXE G3 '99 (vorig jaar omgebouwd tot directe injectie
)
Laat ik de gemiddelde leeftijd maar weer een stukje opkrikken.
Ik ben 51 maar voel me 36 (telt dat ook?)
Mijn Safrane is net 12 jaar geworden en ik rijd daar naar alle tevredenheid bijna 5 jaar in rond. Dikke 250 mille op de teller. Enig mankement is de slordige montage van een open dak door de vorige eigenaar. Het bobbelt (roest onder de lak) een beetje bij de randen.
Vorige auto: Citroen BX. Die hydraulica wordt volgens mij nergens geevenaard......... maar is ook het enige dat ik (een beetje) mis van al mijn vorige auto's.
Ik ben 51 maar voel me 36 (telt dat ook?)
Mijn Safrane is net 12 jaar geworden en ik rijd daar naar alle tevredenheid bijna 5 jaar in rond. Dikke 250 mille op de teller. Enig mankement is de slordige montage van een open dak door de vorige eigenaar. Het bobbelt (roest onder de lak) een beetje bij de randen.
Vorige auto: Citroen BX. Die hydraulica wordt volgens mij nergens geevenaard......... maar is ook het enige dat ik (een beetje) mis van al mijn vorige auto's.
Idem. Ik zit ook aan de verkeerde kant van het stuur op de zaterdag avond. (achter het stuur dusRiel schreef:Haal ik t weer omlaag, ben ook (pas) 25 lentes jong en ook n dikke auto rijden
Maakt je bijna verplicht tot bobben naar verre discotheken :p
Maargoed, ik vind 't ook niet erg eigenlijk. De bob heeft gratis consumptie (y)
Safrane II 2.0 RXE
geluk afdwingen
Shamrock,
Ben je het met me eens dat je geluk soms moet afdwingen. Bewuste keuze van een betrouwbare garage helpt een beetje het geluk jouw kant op te duwen. Daarnaast wat vind je van mijn argument om te kijken welk type (safrane) de minste kans op problemen oplevert. Ik zie dat je een forse safrane jongen rijdt. In de jaren 70 heb ik eens een uiterst gevoelige fiat gehad en ja met veel problemen. Als noodsprong toen eens 2 jaar een Lada (jazeker) gehad waarmee ik in 2 jaar 60.000 km heb gereden en zonder problemen. Mijn punt is duidelijk. Hoe geavanceerde hoe meer je om problemen vraagt. Het lijkt me dat je bij de juiste garage en desgevraagd weet ik er wel een, nog wel een puike en betrouwbare safrane kunt aanschaffen. Misschien geen 3,0 versie maar een betrouwbare 2.0 RXE
zeker. groet, Rien
Ben je het met me eens dat je geluk soms moet afdwingen. Bewuste keuze van een betrouwbare garage helpt een beetje het geluk jouw kant op te duwen. Daarnaast wat vind je van mijn argument om te kijken welk type (safrane) de minste kans op problemen oplevert. Ik zie dat je een forse safrane jongen rijdt. In de jaren 70 heb ik eens een uiterst gevoelige fiat gehad en ja met veel problemen. Als noodsprong toen eens 2 jaar een Lada (jazeker) gehad waarmee ik in 2 jaar 60.000 km heb gereden en zonder problemen. Mijn punt is duidelijk. Hoe geavanceerde hoe meer je om problemen vraagt. Het lijkt me dat je bij de juiste garage en desgevraagd weet ik er wel een, nog wel een puike en betrouwbare safrane kunt aanschaffen. Misschien geen 3,0 versie maar een betrouwbare 2.0 RXE
2.0 RTE maart 2000 -135k (verkocht 2019)
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Megane -IV - Bose - 2019
Kadjar Intense - 2019
Niet helemaal waar.
Een airco met kuren is hetzelfde als een safrane zonder airco, dus niet tegen mekaar af te wegen, vind ik. Om nu niets erbij te kopen uit angst dat t stuk gaat, tja, euh? K heb n RTX en t functioneert állemaal na 330.000 km als nieuw...
Daarbij durft ik te beweren dat een 3.0 of een 2.5 van nature al een betrouwbaardere motor is als een 2.0. Ze doen hetzelfde met minder moeite
Een airco met kuren is hetzelfde als een safrane zonder airco, dus niet tegen mekaar af te wegen, vind ik. Om nu niets erbij te kopen uit angst dat t stuk gaat, tja, euh? K heb n RTX en t functioneert állemaal na 330.000 km als nieuw...
Daarbij durft ik te beweren dat een 3.0 of een 2.5 van nature al een betrouwbaardere motor is als een 2.0. Ze doen hetzelfde met minder moeite
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Dat maakt een motor niet meer of minder betrouwbaar...Riel schreef:Niet helemaal waar.
Safrane II 2.0 RXE