25kW is voor de eerste 2 jaar dat je je motordiploma hebt.
Als je 21 jaar bent kun je er voor kiezen om meteen op een zware fiets te lessen en af te rijden. Dan mag je meteen met zo'n projectiel de weg op
Die statistieken gelden vooral voor de VS, maar in Nederland zie je dezelfde trend. En die geldt nog van voor de lichte motor regelingen. Overigens gebeuren er statistisch gezien juist meer ongelukken met lichtere motoren (dat waarschijnlijk toch weer gerelateerd aan ervaring zou kunnen zijn). Maar ja, Europese regelgeving is nooit echt objectief geweest in het beleid naar motorrijden (plus dat Nederland altijd alleen de meest slechte stukken overneemt waarvan zij denken (ten onrechte) dat die tot meer veiligheid zullen leiden).Patrick schreef:Nee, maar motorrijders mogen met een lagere leeftijd 25 KW rijden, en geen vol vermogen. Ik rijdt namelijk
zelf ook motor![]()
@Gerben, ik dacht dat die leeftijdsgrens tot 24 jaar ligt...
Denk niet alleen rij ervaring maar ook levenservaring. Als je ouder word ga je toch wat voorzichtiger doen heb ik het idee.E-njoy schreef:Overigens gebeuren er statistisch gezien juist meer ongelukken met lichtere motoren (dat waarschijnlijk toch weer gerelateerd aan ervaring zou kunnen zijn).
Jeroen-Spock schreef:
Gerben, 25 KW is niet voor de eerste twee jaar, maar voor broekie'sAls je les neemt op de 40e, zoals mijn vader 2 jaar terug deed, mag je direct op de grote motoren.
Gerben schreef: 25kW is voor de eerste 2 jaar dat je je motordiploma hebt.
Als je 21 jaar bent kun je er voor kiezen om meteen op een zware fiets te lessen en af te rijden. Dan mag je meteen met zo'n projectiel de weg op

Als je een asociale eikel bent maakt het niet veel uit of je in een 1.2 Civic of een Diablo rijdt, danwel op een Aprilia 250 race replica of een ZX12R. Wellicht dat je het nog wel voorzichtiger aan gaat doen op een zware, dat dwingt meteen respect af als je geen ervaring hebt. Het gaat om de berijder, niet om het voertuig.Patrick schreef:Denk dat dat misschien wel beter is ...
alhoewel ik ook mijn bedenkingen erbij heb. Als je nu al kijkt hoe die gastjes op die "scootahs" rijden,
ben ik bang dat er meer ongelukken gaan komen als ze op lichte motorfietsen mogen rijden. Of wijzen
statistieken uit het buitenland anders uit? Kan hoor, maar moet hier nog maar eens zien ...
De 2.0 ziet er niet veel minder "ouwemannenbakkerig" uit van buiten hoorvierentwintig v schreef:Hartelijk dank Emile !!, mede namens mij....E-njoy schreef:[quote in een Safrane met V6 (als ze die zouden willen rijden, iets teveel oude mannen uitstraling waarschijnlijk).
( en dat met 'n 747 O(f) Y(oung) C(ees) nummerplaat... )