Boete trekhaak.
Re: Boete trekhaak.
De termijn waarbinnen de officier van justitie een beslissing moet nemen op je bezwaarschrift. is 16 weken. De Ovj kan die beslissing eenmalig verlengen met 10 weken, je krijgt daarvan bericht.
-
Safrane010
Ik heb net even gekeken, een deze dagen zal ik antwoord moeten ontvangen of het beroep is afgewezen of niet. Ik ben heel erg benieuwd!
Renault safrane 2.5 automaat
-
Safrane010
Ik moet de boete betalen… helaas!…
Apart gezien de trekhaak orgineel is.
Apart gezien de trekhaak orgineel is.
Het maakt natuurlijk niet uit of het origineel is of niet, als de trekhaak voor de kentekenplaat zit is dat niet goed. Dat is dan origineel al niet goed ontworpen.
Heb je een foto van jouw trekhaak? Ben wel benieuwd hoeveel het verschilt met de foto's die op de vorige pagina zijn gedeeld en waar de trekhaak wel laag genoeg zit.
Heb je een foto van jouw trekhaak? Ben wel benieuwd hoeveel het verschilt met de foto's die op de vorige pagina zijn gedeeld en waar de trekhaak wel laag genoeg zit.
2.5 RXE 1999, LPG, 400.000+ km
-
Safrane010
Fotos!
- Bijlagen
-
- IMG_7847.jpeg (4.28 MiB) 37 keer bekeken
-
- 91364BEF-2DC0-4444-BAAB-EC9AF7FE5A0B.jpeg (1.92 MiB) 37 keer bekeken
-
- D63F13BA-7433-45C4-AC49-2FAAE69312DC.jpeg (2.4 MiB) 37 keer bekeken
-
Safrane010
Fotos
- Bijlagen
-
- IMG_9493.png (2.67 MiB) 37 keer bekeken
-
- IMG_9492.png (2.67 MiB) 37 keer bekeken
Bijzonder dat je daarvoor een boete krijgt. Kenteken is helemaal leesbaar. Kogel lijkt wel ietsje hoger te zitten dan op de blauwe Safrane ernaast, maar niet blokkerend voor het kenteken. Of komt het door de letter X waar die kogel dan net onder zit? Zou het met een andere letter wel ok zijn?
Dit is echt geen situatie zoals bijv. bij een Peugeot 205 of 306.
Dit is echt geen situatie zoals bijv. bij een Peugeot 205 of 306.
Ik zag gister het huidige model Corsa rijden die voorzien was van een trekhaak. De trekhaak zat duidelijk voor de kentekenplaat. Hoe kan het dat fabrikanten dit nog steeds zo ontwerpen en dat dit toegestaan is bij keuring van toelating tot de markt?
even wat zoekwerk gedaan en kwam een uitspraak (arrest) tegen van het gerechtshof Arnhem/Leeuwarden. Iemand was in beroep gegaan bij de kantonrechter tegen de verkeersboete vanwege het gedeeltelijk afgedekt zijn van de kentekenplaat door een trekhaak. De kantonrechter wees het beroep af, waarna hij in hoger beroep ging bij het gerechtshof.
Het maakt niet uit of de auto al een aantal keren door de apk is gekomen, ook het feit dat hij al eens geflitst was voor een snelheidsovertreding (en het kenteken dus goed zichtbaar zou zijn) doet niet ter zake volgens het gerechtshof. Bepalend is of de gehele kentekenplaat op een afstand van 20 meter achter de auto goed leesbaar is Als dat wel zo is, heb je kans van slagen met je beroep bij de kantonrechter. Denk aan de termijn waarbinnen je beroepschrift binnen moet zijn.
Het maakt niet uit of de auto al een aantal keren door de apk is gekomen, ook het feit dat hij al eens geflitst was voor een snelheidsovertreding (en het kenteken dus goed zichtbaar zou zijn) doet niet ter zake volgens het gerechtshof. Bepalend is of de gehele kentekenplaat op een afstand van 20 meter achter de auto goed leesbaar is Als dat wel zo is, heb je kans van slagen met je beroep bij de kantonrechter. Denk aan de termijn waarbinnen je beroepschrift binnen moet zijn.