Voorstellen
Voorstellen
Hallo Allemaal,
Ben Nikk uit het westen des lands. Verplaats me de laatste jaren voornamelijk in Renaults. Momenteel 3 stuks in bezit ( zie onderschrift ).
Net terug van vakantie met de Megane 1. Helemaal tevreden, de auto heeft geen slag gemist, airco deed het goed, lekker stil op de snelweg, laag brandstofverbruik etc etc.
Met opgroeiende jongens moeten we echter wel verder kijken daar er achter mij lastig iemand kan zitten die wat groter is. Er is geen haast bij, lekker rustig alle opties bekijken.
Als er nog een Renault van een wat groter formaat bij komt dan kom ik uit op een Vel satis / Espace of een Safrane.
( De Laguna die ik nu ook bezit is achterin ook niet echt ruim te noemen ).
Ben dus ( nog ) niet in het bezit van een Safrane. Reden dat ik me heb aangemeld is om me in te kunnen lezen en vragen te kunnen stellen.
Voorkeur wat uitvoering betreft is de 2.500 icm met automaat. De 2.0 lijkt me wat licht en zo'n 5 pitter is toch wel leuk.
Mvg,
Nikk.
Ben Nikk uit het westen des lands. Verplaats me de laatste jaren voornamelijk in Renaults. Momenteel 3 stuks in bezit ( zie onderschrift ).
Net terug van vakantie met de Megane 1. Helemaal tevreden, de auto heeft geen slag gemist, airco deed het goed, lekker stil op de snelweg, laag brandstofverbruik etc etc.
Met opgroeiende jongens moeten we echter wel verder kijken daar er achter mij lastig iemand kan zitten die wat groter is. Er is geen haast bij, lekker rustig alle opties bekijken.
Als er nog een Renault van een wat groter formaat bij komt dan kom ik uit op een Vel satis / Espace of een Safrane.
( De Laguna die ik nu ook bezit is achterin ook niet echt ruim te noemen ).
Ben dus ( nog ) niet in het bezit van een Safrane. Reden dat ik me heb aangemeld is om me in te kunnen lezen en vragen te kunnen stellen.
Voorkeur wat uitvoering betreft is de 2.500 icm met automaat. De 2.0 lijkt me wat licht en zo'n 5 pitter is toch wel leuk.
Mvg,
Nikk.
Megane Cc 2.0 16v Bleu Crepuscule Tech line Automatic '08
Megane break 1.6 16v Bleu Crepuscule RXT automatic '00
Megane break 1.6 16v Bleu Crepuscule RXT automatic '00
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Tja, de 5 cilinder is een hele goede keus wat motor betreft en versnellingsbak.
Verder zijn het de standaard punten die aandacht behoeven. Ik zou zeggen : ga eens ergens een stukje rijden met een 2.5, dan ervaar je het zelf
Verder zijn het de standaard punten die aandacht behoeven. Ik zou zeggen : ga eens ergens een stukje rijden met een 2.5, dan ervaar je het zelf

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Heb een keer een ritje gemaakt in een Laguna 1 fase 2 met 2.0 automaat (DP0).
Die bak schakelde keurig schokvrij. De Aisin-Warner bakken (Toyota is eigenaar maar maakt ze niet) zijn wisselend in soepelheid maar wel probleemloos.
Voor de AW bakken staat geen verversing maar zelfs Autotrans geeft aan dat je beter wel kunt verversen.
Die bak schakelde keurig schokvrij. De Aisin-Warner bakken (Toyota is eigenaar maar maakt ze niet) zijn wisselend in soepelheid maar wel probleemloos.
Voor de AW bakken staat geen verversing maar zelfs Autotrans geeft aan dat je beter wel kunt verversen.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
De DP0 bakken zijn niet probleemvrij zoals bij meerderen bekend zal zijn ( geloof dat Citroen ze ook heeft toegepast onder de naam AL4 )
Goed te horen dat de bakken achter de 2.5 van goede kwaliteit zijn.
Goed te horen dat de bakken achter de 2.5 van goede kwaliteit zijn.
Megane Cc 2.0 16v Bleu Crepuscule Tech line Automatic '08
Megane break 1.6 16v Bleu Crepuscule RXT automatic '00
Megane break 1.6 16v Bleu Crepuscule RXT automatic '00
Goed advies van Jack; ik kan dat alleen maar bevestigen. Ik heb nu een 2.5 RXT automaat. De beste Safrane tot nu toe en hoewel hij al een dagje ouder is, doe ik deze nog niet weg. Ik heb er nooit problemen mee, maar ik probeer hem echter wel goed te onderhouden. Als je op zoek gaat, probeer een automaat te vinden en ook een RXT; die is goed uitgerust incl. dubbele stuurbekrachtiging; dat is ook erg fijn.Jack de zeeuw schreef:Tja, de 5 cilinder is een hele goede keus wat motor betreft en versnellingsbak.
Verder zijn het de standaard punten die aandacht behoeven. Ik zou zeggen : ga eens ergens een stukje rijden met een 2.5, dan ervaar je het zelf
Succes.
Groet, Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
De RXT heeft variabele stuurbekrachtiging. Die wordt minder naarmate je snelheid hoger is.nikk schreef:Hoi Ad,
Automaat heeft sowieso de voorkeur bij me, zeker op een wat grotere auto. Wat houdt dubbele stuurbekrachtiging in?
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Dank voor de correctie. De bekrachtiging is inderdaad snelheidsafhankelijk; voor deze vorm van stuurbekrachtiging is variabel een betere term. Ik dacht dat het aangeduid werd met "dubbel". Hij stuurt in ieder geval heerlijk licht. Zo heb ik dat nog in geen enkel ander merk auto gevoeld; pas nog in een BMW gereden (een 528 geloof ik), maar daar moest je zowaar nog "spierballen" voor hebben om te sturen; geeft mij de Safrane maar, die zit ook veel beter...AS1 schreef:De RXT heeft variabele stuurbekrachtiging. Die wordt minder naarmate je snelheid hoger is.
Groet,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Geen automaat. maar 2.5 RXT, weinig km's en aantrekkelijk geprijsd . De echte staat van deze auto is me natuurlijk onbekend. Check op roest !
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ren ... e=lr&pos=2
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ren ... e=lr&pos=2
Safrane 2.0 RTE 1997: automaat, leer, 265 k
Safrane 2.5 RXE 1997: automaat, leer, 155k
Safrane 2.5 RXE 1997: automaat, leer, 155k
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen


Is echt fijn, hoe sneller je rijdt hoe meer gevoel je hebt dat je aan het sturen bent

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm