brandstofpomp krijgt geen stroom meer
We hebben het over de stekker op de pomp toch? de stekker op de benzinemeter die in het andere gat in mijn kofferbak zit heeft er niets mee te maken toch?
Begrijp dus dat de vlotter op de pomp zit.
Maar dat is een lastig stekkertje om te vervangen, daar moet ik nog even aan knutselen denk ik. Ben blij dat er toch prik op staat als ik probeer te starten, maar ik dacht dat er als het contact aanstaat altijd prik op stond. Normaal hoor je als je het contact aanzet zonder de startmotor te laten draaien toch de brandstofpomp draaien?
Begrijp dus dat de vlotter op de pomp zit.
Maar dat is een lastig stekkertje om te vervangen, daar moet ik nog even aan knutselen denk ik. Ben blij dat er toch prik op staat als ik probeer te starten, maar ik dacht dat er als het contact aanstaat altijd prik op stond. Normaal hoor je als je het contact aanzet zonder de startmotor te laten draaien toch de brandstofpomp draaien?
Saffie II 2.0 16V RTE
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in
En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in

En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Vlotter zit apart. Voordat je draden gaat doorknippen, eerst meten of stroom op de pomp zetten.
Als je twee stroomdraden via startkabels aan een accu hangt kun je de stroomdraden tegen de pinnen van de pomp houden. Maakt niet uit hoe je het aansluit, de pomp moet even zoemen.
Als je twee stroomdraden via startkabels aan een accu hangt kun je de stroomdraden tegen de pinnen van de pomp houden. Maakt niet uit hoe je het aansluit, de pomp moet even zoemen.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
jaHarrie schreef:Normaal hoor je als je het contact aanzet zonder de startmotor te laten draaien toch de brandstofpomp draaien?
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,

als het contact aanstaat heb ik geen stroom op de witte draad, als ik probeer te starten (startmotor draait) heb ik stroom op de witte draad. Klopt dat? moet er niet continue spanning op staan, anders kan de pomp toch niet draaien als je contact aanzet?

Heb geen extra accu staan maar kan toch ook de acculader erop zetten? + op wit en - op zwart aansluiten? Dan zou de pomp moeten draaien denk ik zo.
Saffie II 2.0 16V RTE
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in
En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in

En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
De pomp gaat draaien als er spanning op komt dus op contact krijgt hij even spanning maar niet continu dus dat klopt wel.
Je kunt de pomp via de acculader testen. Als je +12V op de witte draad hebt gemeten dan kun je 'm inderdaad gelijk goed aansluiten.
Je kunt de pomp via de acculader testen. Als je +12V op de witte draad hebt gemeten dan kun je 'm inderdaad gelijk goed aansluiten.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Klopt, de pomp gaat draaien zodra het contact wordt aangezet totdat het systeem op druk staat. Als je dan het contact uitzet en weer aan moet je hem weer even horen dus zou er wel spanning op de stekker moeten komen en blijven. Misschien toch een probleem in de gegoten stekker in het motorcompartiment
zoals hiervoor in dit topic werd geschreven
Zelf heb ik ook al eens problemen gehad maar dat zat hem dus in de stekker op de pomp. Ik dacht dat ik op een gegeven moment een stekker (met een stuk draad) van donorauto had afgeknipt om de pomp te kunnen testen. Een pomp heb ik ook nog wel liggen maar het komt sporadisch voor dat deze echt kapot zijn maar ik zeg niet dat het niet mogelijk is.
Wat ik ook eens heb gehad was dat de pomp bleef draaien maar dat kwam doordat het filter onderaan de pomp zo dicht zat dat hij niet voldoende meer op kon zuigen om het systeem op druk te zetten
Je kan van alles meemaken.


Zelf heb ik ook al eens problemen gehad maar dat zat hem dus in de stekker op de pomp. Ik dacht dat ik op een gegeven moment een stekker (met een stuk draad) van donorauto had afgeknipt om de pomp te kunnen testen. Een pomp heb ik ook nog wel liggen maar het komt sporadisch voor dat deze echt kapot zijn maar ik zeg niet dat het niet mogelijk is.
Wat ik ook eens heb gehad was dat de pomp bleef draaien maar dat kwam doordat het filter onderaan de pomp zo dicht zat dat hij niet voldoende meer op kon zuigen om het systeem op druk te zetten

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Overigens staat in het volgende topic de pomp (de langste) afgebeeld, om die te demonteren is een speciale sleutel handig.
http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... ndstofpomp
http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... ndstofpomp
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Hoi Harrie
je kunt ook bij de sloop gaan kijken of ze nog daar nog in zitten bij de Safrane
brandstofpomp? vaak zitten ze nog wel in hoor. ik las net vorige topic dat brandstofpomp niet meer leverbaar is
op de sloop zal wel bijna niks kosten succes er mee.
http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... ndstofpomp
Gr Monique

je kunt ook bij de sloop gaan kijken of ze nog daar nog in zitten bij de Safrane
brandstofpomp? vaak zitten ze nog wel in hoor. ik las net vorige topic dat brandstofpomp niet meer leverbaar is
op de sloop zal wel bijna niks kosten succes er mee.
http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... ndstofpomp
Gr Monique

Fan van Renault. Zelf heb ik een Safrane van 1998 en dit is het type : RXT V6 3.0 Initiale Paris kompleet met leer, opendak en nog een heleboel extra´s.
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783
Op deze mooie zonnige zondagmorgen toch nog maar eens (letterlijk) de koffer ingedoken en de hele pomp eruit gehaald. Met 2 kleine schroevendraaiers wip je de snelkoppeling van de benzineleidingen er zo af.
Paar stevige gecontroleerde tikken met een schroevendraaier en de ring is los, je pakt de pomp er eenvoudig uit.
Op mijn werkbank met de acculader 12V op de contactpunten gezet (Wit = +) en er gebeurde helemaal niets.
Daarna direct op de contactpunten van de pomp 12V gezet en hij doet het!
Blijkt het probleem dus in de aansluiting te zitten, contact van stekker naar pomp beetje opgeschuurd (was niets aan te zien maar toch). getest op stekker aansluiting en hij werkt.
Alles weer ingebouwd en deze Safrane loopt weer als een zonnetje.
Bedankt voor de input !

contacten direct op de pom werkten wel.

de hele pomp
Paar stevige gecontroleerde tikken met een schroevendraaier en de ring is los, je pakt de pomp er eenvoudig uit.
Op mijn werkbank met de acculader 12V op de contactpunten gezet (Wit = +) en er gebeurde helemaal niets.
Daarna direct op de contactpunten van de pomp 12V gezet en hij doet het!
Blijkt het probleem dus in de aansluiting te zitten, contact van stekker naar pomp beetje opgeschuurd (was niets aan te zien maar toch). getest op stekker aansluiting en hij werkt.
Alles weer ingebouwd en deze Safrane loopt weer als een zonnetje.
Bedankt voor de input !

contacten direct op de pom werkten wel.

de hele pomp
Saffie II 2.0 16V RTE
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in
En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
1998 268.000km
Ik rij er sinds 2006 met veel plezier in

En sinds 17-5-14 verkocht, nu een 407
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Ik ben benieuwd of die van mij morgen ook uitvalt maar dan onderweg naar het tankstation. 
Heb net de geweldige sound van de oude James eens opgenomen: video
Grappig dat deze momenteel niet eens meer op Youtube staat maar wel de geweldige Renault 11 TXE Electronic.

Heb net de geweldige sound van de oude James eens opgenomen: video
Grappig dat deze momenteel niet eens meer op Youtube staat maar wel de geweldige Renault 11 TXE Electronic.

Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Nog even over wel of geen stroom op de draad bij de pomp.
Als je de wagen op kontakt zet zal de drukregelaar via het relais de pomp inschakelen tot de basisdruk is bereikt, zodra je gaat starten zullen de injektoren gaan inspuiten en door de drukverlaging gaat de pomp weer aangestuurd worden via relais.
Als nu tijdens starten er wel stroom op de draad staat en de pomp niets doet, dan is de pomp defekt.
mvg WillemS
Als je de wagen op kontakt zet zal de drukregelaar via het relais de pomp inschakelen tot de basisdruk is bereikt, zodra je gaat starten zullen de injektoren gaan inspuiten en door de drukverlaging gaat de pomp weer aangestuurd worden via relais.
Als nu tijdens starten er wel stroom op de draad staat en de pomp niets doet, dan is de pomp defekt.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II