ervaring delen mbt kunsts ringen (hulpvering) van niveauplus

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
de k@bouter

Bericht door de k@bouter »

Net terug uit frankrijk met mijn beun-de-haas-sportlife-kauwgom tussen mijn achterveren. En heb mijn achterveren niet hoeven achterlaten langs de autoroute du soleil !! [smilie=party.gif]

Één ding effe rechtzetten, ze zijn van kunststof en niet van rubber. Verder een leuke discussie in de trant van die van mij is beter dan die van jou en andersom. Laten we eerlijk zijn...tuurlijk zijn de echte (duurdere) hulpveren de beste oplossing. Maar Hema olie hoeft toch ook niet gelijk de slechtste beun-oplossing te zijn t.o.v. (veel) duurdere olie? Loopt je motor toch ook niet gelijk van in de soep?

Mijn ringen werken en ze werken prima, of mijn achterveren mettertijd gaan breken moeten we nog zien maar ik heb zo het gevoel dat dat wel gaat meevallen..
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!
Peter-GS

Kunststof hulpveren

Bericht door Peter-GS »

Dag De Kabouter,

Ook ik heb een positieve ervaring met deze makkelijk te monteren hulpveren.
In 2006 had ik een Safrane. Ding had een gastank in de bak, een reservewiel. Daarbij
ook nog een dikke 40 kg aan folders in diezelfde bak.
De wegligging was niet fijn meer, en de aerodynamischelijn zat er alleen in als ik achteruit aan het rijden was. Op het net kwam ik die oplossing tegen. (volgens mijheb ik daar toen ook nog op dit forum over geschreven. Mooi klusje voor Gunther, omdat nog eens te vinden)

Ik heb 30.000 km met die ringen gereden, en het was prima, het was rijden als of je niets in de bak had.
Prima en goedkope oplossing :P :wink: :shock:
2.2i RN/8-valve/1994/5bak/
Gunther
Administrator

Re: Kunststof hulpveren

Bericht door Gunther »

Peter-GS schreef:volgens mijheb ik daar toen ook nog op dit forum over geschreven. Mooi klusje voor Gunther, omdat nog eens te vinden
Dat is toch niet zo moeilijk? :wink:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Riel schreef:Je belast wel een kleiner deel van de veer met meer gewicht, dus erop hopen dat je vering het wel langdurig wil uithouden. Ook beinvloed je de karakteristiek, op zich geen punt, maar er bestaan auto's waar het gedrag er minder goed van wordt.
grappig. In dat topic snapte Riel het nog wel. ;-)
Honda Accord Tourer 2.0 aut. - 2009 (sinds nov. 2025)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 3 1.6 Initiale, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Riel

Bericht door Riel »

:) daar had ik me er wat minder in verdiept :P laten we theorie en praktijk scheiden: het gaat allemaal goed en probleemloos ;)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Plaats reactie