Tjong tjonge wat zijn wij gelukkig brave burgers in Nederlands hé ....maar....hoe is het begonnen???
Die 100Km per uur is in 1973 ingesteld omdat een bijdehandte politicus een te grote mond had.
Daardoor kregen we geen olie meer.
Na autoloze zondagen en benzine op de bon, kreeg Nederland na een knieval van de politiek weer olie. Gemakshalve hebben ze de 100Km regeling maar niet meer opgeheven.
Op die manier hoefden ze de kwaliteit van de wegen niet meer geschikt te maken voor hogere snelheden.
Kuilen, hobbels enz enz niet meer repareren scheelt heel veel in de schatkist.
Omdat ze dit verhaal niet meer konden verkopen aan rijdend Nederland, kwam voor de politiek het stempel milieu te voorschijn, want plotseling hadden we zure regen, en dat werd veroorzaakt door de auto. Zo, minder doden en en minder wegen onderhoud...kassa.
Nu nog even verder uitkleden door extra accijnzen te heffen en zogenaamde TIJDELIJKE verhogingen ervan, daarmee konden ze grof geld kasseren.
Inmiddels zijn er zo 5 van die tijdelijke verhogingen geweest, en NOOIT terug gedraaid.
De laatste was het kwartje van KOK.
Daarmee konden ze de grabbel cultuur mee betalen waar de politicie hun doseurtjes mee konden betalen.
Ik word hier erg misselijk van.
De auto`s zijn inmiddels -tig malen schoner,veiliger en zuiniger geworden, maar het melkkoetje blijft nog steeds dienen als sluitpost voor het begrotings tekort.
Hier word ik niet misselijk van,maar....KOTSMISSELIJK.
Nee, ze doen er nu wat aan,......HEEL soms mogen we 130Km/u rujden.
Plat Rotterdams gezegt.... daar zeik ik echt in mijn broek van,....wat een gelul in 3-voud.
Nu komen wij als gedresseerde sukkelaars in het buitenland.
Wij zijn die snelheden niet echt gewend, en dat merk je ook als je het wel kunt.
Regelmatig rijd ik in Duitsland, en als het mag en het verkeer het toelaat, dan gaat het gas erop.
Nu met de 24v is het echt opletten geblazen, want op de teller loopt hij vlot naar de 200Km/u.
Het max. wat ik even kon rijden was 245Km/u op de teller, vermoedelijk goed op de +220Km/u (10% afwijking)
Maar houd de auto`s met een geel kenteken in de gaten.
Die kunnen niet goed inschatten hoe hard er iemand achterop komt.
Zij "scheuren" met 120Km/u braaf over de autoweg, en gaan een vrachtwagen inhalen.
Pijltje uit, niet kijken......de rest hoef ik dan ook niet uit te leggen
Nederlandse politcie, doe een wat er van je verwacht wordt, hou je klauwen UIT de grabbelton, geef de automobilist zijn tijdelijke benzine verhogingen terug en laat ze vrij rijden waar het mogelijk is.
Misschien dat we jullie dan serieus gaan nemen.....
Gr Albert (de boze zonderlinge ouderling

)