Topsnelheid?

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane

Hoe hard heb jij met je Saf gereden?

Nooit harder dan 100!
1
2%
100/120 KM/H
0
Geen stemmen
120/150 KM/H
3
7%
150/180 KM/H
4
9%
180/210 KM/H
14
33%
210+ KM/H
21
49%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
Locatie: Zoetermeer

Topsnelheid?

Bericht door digitalpunk »

[disclaimer]

Allereerst wil ik graag aangeven dat de volgende beelden als schokkend ervaren kunnen worden.
Mensen met een zwakke maag, slechte tolerantie voor hoge snelheden en vooral mensen met een BOA
adviseer ik bij deze om dan ook niet, maar dan ook NIET het volgende filmpje te bekijken! :twisted:


[/disclaimer]

Vanavond vanaf m'n werk effe een stukje doorgereden.
En toen bedacht ik dat ik dat ging filmen.
Bijgevoegd een Youtube filmpje en een Poll.
Fuego_gtx
Berichten: 422
Lid geworden op: 16 okt 2010, 11:58
Locatie: Landgraaf

Bericht door Fuego_gtx »

Vorig jaar Juni op de duitse autoweg ff gas gegeven, bij 215 op de teller nog beetje gas over maar geen vrije weg meer :P
Waarschijnlijk wel afwijking op mn teller maar toch.
Greetz, Arno
Renault Forever :P ??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
Gebruikersavatar
Safrane 2.5 rxt
Berichten: 331
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:59
Locatie: Ermelo

Bericht door Safrane 2.5 rxt »

Jaar of 10 geleden 250 gereden met een 2.5 aut.
Dit was in Belgie net voor Luik meen ik.
Dat is een lange afdaling waar ik het gas er op hield en de 250 aantikte.
Toerenteller zat overigens wel dik in het rood haha :lol: :lol: :lol:
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98
fredo
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 feb 2011, 15:26
Locatie: Delft

Bericht door fredo »

Heb ooit eens met een gehuurde saf 200 km/u gereden...moest wel want wilde een gemiddelde halen van 120 km/u vanuit Assen terug naar Delft......Laatste stukje op de a13 moest ik ff het pedaal intrappen om aan die 120 km/u gemiddeld te komen.....Kon toen (1993) trouwens nog ,nu mag je blij zijn als je de 100 km/u haalt op de a13.........
2,2i Vi RT 1994 handgeschakeld "Gigi"
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3964
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
de k@bouter
Berichten: 444
Lid geworden op: 26 mei 2010, 21:30
Locatie: almere

Bericht door de k@bouter »

Zit je nou nog te knipperen met je groot licht ook?!



:wink:
Renault Safrane PhII 2.5 autom. '98 G3 - inmiddels over de 3 ton and still going strong!
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Tjong tjonge wat zijn wij gelukkig brave burgers in Nederlands hé ....maar....hoe is het begonnen???
Die 100Km per uur is in 1973 ingesteld omdat een bijdehandte politicus een te grote mond had.
Daardoor kregen we geen olie meer.
Na autoloze zondagen en benzine op de bon, kreeg Nederland na een knieval van de politiek weer olie. Gemakshalve hebben ze de 100Km regeling maar niet meer opgeheven.
Op die manier hoefden ze de kwaliteit van de wegen niet meer geschikt te maken voor hogere snelheden.
Kuilen, hobbels enz enz niet meer repareren scheelt heel veel in de schatkist.
Omdat ze dit verhaal niet meer konden verkopen aan rijdend Nederland, kwam voor de politiek het stempel milieu te voorschijn, want plotseling hadden we zure regen, en dat werd veroorzaakt door de auto. Zo, minder doden en en minder wegen onderhoud...kassa.
Nu nog even verder uitkleden door extra accijnzen te heffen en zogenaamde TIJDELIJKE verhogingen ervan, daarmee konden ze grof geld kasseren.
Inmiddels zijn er zo 5 van die tijdelijke verhogingen geweest, en NOOIT terug gedraaid.
De laatste was het kwartje van KOK.
Daarmee konden ze de grabbel cultuur mee betalen waar de politicie hun doseurtjes mee konden betalen.
Ik word hier erg misselijk van.

De auto`s zijn inmiddels -tig malen schoner,veiliger en zuiniger geworden, maar het melkkoetje blijft nog steeds dienen als sluitpost voor het begrotings tekort.
Hier word ik niet misselijk van,maar....KOTSMISSELIJK.

Nee, ze doen er nu wat aan,......HEEL soms mogen we 130Km/u rujden.
Plat Rotterdams gezegt.... daar zeik ik echt in mijn broek van,....wat een gelul in 3-voud.

Nu komen wij als gedresseerde sukkelaars in het buitenland.
Wij zijn die snelheden niet echt gewend, en dat merk je ook als je het wel kunt.
Regelmatig rijd ik in Duitsland, en als het mag en het verkeer het toelaat, dan gaat het gas erop.
Nu met de 24v is het echt opletten geblazen, want op de teller loopt hij vlot naar de 200Km/u.
Het max. wat ik even kon rijden was 245Km/u op de teller, vermoedelijk goed op de +220Km/u (10% afwijking)
Maar houd de auto`s met een geel kenteken in de gaten.
Die kunnen niet goed inschatten hoe hard er iemand achterop komt.
Zij "scheuren" met 120Km/u braaf over de autoweg, en gaan een vrachtwagen inhalen.
Pijltje uit, niet kijken......de rest hoef ik dan ook niet uit te leggen :twisted: :twisted:

Nederlandse politcie, doe een wat er van je verwacht wordt, hou je klauwen UIT de grabbelton, geef de automobilist zijn tijdelijke benzine verhogingen terug en laat ze vrij rijden waar het mogelijk is.

Misschien dat we jullie dan serieus gaan nemen.....

Gr Albert (de boze zonderlinge ouderling :wink: :wink: )
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
digitalpunk
Berichten: 1040
Lid geworden op: 02 mar 2011, 13:24
Locatie: Zoetermeer

Bericht door digitalpunk »

de k@bouter schreef:Zit je nou nog te knipperen met je groot licht ook?!

:wink:
:oops: Ja zo'n kutvolvo c70 besloot dat links toch lekkerder reed. Anders had ik harder gekund en gegaan! :wink:
fredo
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 feb 2011, 15:26
Locatie: Delft

Bericht door fredo »

Wauw Albert, ff goed uit je panty gegaan....maar moet zeggen...ben het wel met je eens.
Al dat gepeupel wat in Duh Haag op dat pluche zit heeft maar 1 ding voor ogen. Zoveel mogelijk in de publiciteit komen om na 4 jaar ( of veel eerder,met wachtgeld...) zoveel mogelijk geld te pakken als ze lezingen geven her en der. Het is niet meer als ordinair zoveel mogelijk geld pakken.
Maar goed, BV Nederland moet op de een of andere manier winst maken....liefst over de rug van Jan Lul...want die mekkeren wel maar doen nooit wat....... Wat dat betreft doen ze het in Frankrijk beter.
2,2i Vi RT 1994 handgeschakeld "Gigi"
Gebruikersavatar
do3000
Berichten: 119
Lid geworden op: 09 okt 2007, 23:41
Locatie: Deventer

Bericht door do3000 »

215 op de teller maar de garmin heeft het vastgelegd op 210 zomervakantie vorig jaar :D
1997/3 2,5L 20V RXT
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3964
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

met mijn Laguna V6 automaat destijds 230 op de teller (op een vlakke Autobahn). Volgens de fabriek kan die 216. Goed ingelopen dus. :twisted:
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Eerder een positief werkende teller :D :D
Af fabriek wordt er doelbewust een afwijking ingecalculeerd van rond de 5-10%.
Dit is niet alleen bij Renault hoor.... :wink: :wink:
Het heeft voor iedereen voordelen, de auto komt ruim aan zijn favrieks waarden qua snelheid en brandstof verbruik.
De eigenaar heeft een snelle auto en de bekeuringen vallen mee :lol: :lol: :lol:

Vergelijk maar eens jouw snelheid en die van de DomDom.
108Km/u op de klok is precies 100Km/u op het GPS signaal.... :cry: :cry:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
fredo
Berichten: 34
Lid geworden op: 05 feb 2011, 15:26
Locatie: Delft

Bericht door fredo »

DomDom zegt 105 km/u op teller is 100 km/u in het echie......zoveel wijkt die dus niet af bij Gigi.

Btw, met mijn oude Peug 605 SRTI 230 km/u op teller gereden op de A73 vanuit Venlo richting Nijmegen. En mijn oude GTI 16v liep 200 km/u op teller.....in zijn 4e versnelling, in 5 liep die 220 km/u na lang wachten......dat was op de A12
2,2i Vi RT 1994 handgeschakeld "Gigi"
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Uitzonderingen zullen er altijd zijn.
Je mag ervan uitgaan dat de DomDom de juiste snelheig aangeeft, maar ook daar zit een kleine foutmarge in.
Waar je wel op moet letten is of er bv de standaard bandenmaat nog onder zit.
Met een kleinere bandomtrek zal je "sneller op de teller" zijn :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gebruikersavatar
AS1 (Anne)
Administrator
Berichten: 3964
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
Locatie: België

Bericht door AS1 (Anne) »

fredo schreef:DomDom zegt 105 km/u op teller is 100 km/u in het echie......zoveel wijkt die dus niet af bij Gigi.
idem bij mijn Lag en Saf (met juiste bandenmaten).
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Plaats reactie