is dit niet gewoon stiekum een foto uit een folder van Renault?AlbertP schreef:Ad heeft op voorhand een paar foto`s toegestuurd....
Hier een voorproefje....![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Na regen komt zonnenschijn????
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Na regen komt zonnenschijn????
mooie auto
veel plezier er mee
gr marc w
veel plezier er mee
gr marc w
Renault Safrane 1998,2.0 16 v,leer,airco,cruise control,Vert Abysse Nacre
Renault Safrane ph 1 1994 2.2 vi (r.i.p)
Renault Safrane ph 1 1994 2.2 vi (r.i.p)
Zo..... Hij staat voor de deur.......
Vanmorgen vroeg eruit en een kennis bracht mij naar Bart.
Na een bak koffie op naar het postkantoor om hem over te schrijven.
Daarna naar de stalling en....jawel. daar stond ie, lekker mooi te wezen.
Omdat ik de auto kende, heb ik hem gekocht zonder een meter gereden te hebben of de motor te horen draaien.
Maar ja, vertrouwen in Bart mag je gerust hebben
Het rijden is heel anders dan de Ini.
De motor fluistert en de automaatbak schakelt op heel andere momenten.
De 24V power is onderin behoorlijk krachtiger dan de Ini die er 303.000Km op had zitten
Deze heeft er 147.800Km op staan, en dat merk je natuurlijk ook.
Sturen en remmen voelen ook heel anders aan, lekker licht en koersvast.
Al met al een hele nieuwe en fijne ervaring.
Het benzine verbruik met fluweel voetje rijdend en tussen 100-120Km was 9,4 L/100.
Omdat ie een paar maanden stil heeft gestaan, wil ik de eerst paar 100Km rustig rijden, en niet gelijk volle bak geven
Het is echt een fijne auto met idd een mooie kleur.
Het gekke is dat Günther ook een 913 kleur heeft en deze toch helderder is en ook duidelijk lichter.
Voor nu.....
Gr Albert



Vanmorgen vroeg eruit en een kennis bracht mij naar Bart.
Na een bak koffie op naar het postkantoor om hem over te schrijven.
Daarna naar de stalling en....jawel. daar stond ie, lekker mooi te wezen.
Omdat ik de auto kende, heb ik hem gekocht zonder een meter gereden te hebben of de motor te horen draaien.
Maar ja, vertrouwen in Bart mag je gerust hebben
Het rijden is heel anders dan de Ini.
De motor fluistert en de automaatbak schakelt op heel andere momenten.
De 24V power is onderin behoorlijk krachtiger dan de Ini die er 303.000Km op had zitten
Deze heeft er 147.800Km op staan, en dat merk je natuurlijk ook.
Sturen en remmen voelen ook heel anders aan, lekker licht en koersvast.
Al met al een hele nieuwe en fijne ervaring.
Het benzine verbruik met fluweel voetje rijdend en tussen 100-120Km was 9,4 L/100.
Omdat ie een paar maanden stil heeft gestaan, wil ik de eerst paar 100Km rustig rijden, en niet gelijk volle bak geven
Het is echt een fijne auto met idd een mooie kleur.
Het gekke is dat Günther ook een 913 kleur heeft en deze toch helderder is en ook duidelijk lichter.
Voor nu.....
Gr Albert



-
Safrane 2.2 Vi
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 08 okt 2006, 21:30
- Locatie: Almere
Mooi hoor Albert.. ben echt sprakeloos.
Kleur is ook echt om vingertjes bij af te likken.
Ik weet dat deze auto bij jou in goede handen is, en dezelfde behandeling krijgt als je Ini.
Krijg gewoon kriebels als ik die auto zie.. maar moet wel zeggen dat ik ook echt ernaar uitkijk om in de 166 te gaan rijden.
Ben benieuwd wie het snelste is...
Straks beide 24 kleppers...
Kleur is ook echt om vingertjes bij af te likken.
Ik weet dat deze auto bij jou in goede handen is, en dezelfde behandeling krijgt als je Ini.
Krijg gewoon kriebels als ik die auto zie.. maar moet wel zeggen dat ik ook echt ernaar uitkijk om in de 166 te gaan rijden.
Ben benieuwd wie het snelste is...
Straks beide 24 kleppers...
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Zo zag ie eruit toen de foto`s zijn gemaakt, maar ik weet niet op welk moment dit gebeurt is.
Inmiddels heeft ie wel wat gebruikers sporen erop zitten, maar behalve de motorkap,valt het wel mee.
Er zijn nog wat kleine zaken die ik wil upgraden en in orde wil maken, maar dat zal even moeten wachten.
De 6e maand moet er hij een nieuw APK hebben, en ook een nw. distributie snaar met gelijk ook een nw. waterpomp.
Dan kan hij er weer 120.000Km tegen.
Olie en bougie`s zijn recentelijk vervangen, en de automaatbak is 20.000Km geleden gereviseerd.
De motortemp. meter geeft -40gr. aan bij de test en het klokje in de display is niet in orde.
De CC unit moeten nw. lampjes in en de zonneklep spiegels hebben geen verlichting.
Ook de radio (Alpine) verlichting werkt niet.
Bij de klokkentest is op locatie 2 een L of T melding, heb nog geen idee waar dat voor is, zelf dacht ik dat die uit de automaatbak komt als die ooit in noodloop is geweest.
Nu meldt Truus ( R.I.P. Miep) helemaal geen storing, dus ff de XR25 erop en de melding eruit halen.
Gelijk alles dan controleren en resetten.
De motor loopt grandioos, de airco en verwarming is nog even afwachten......
Hij heeft er nu 147.900Km op zitten, dus er zit nog heel veel rijplezier aan te komen.
Het schijnt dat de laatste types geen voorruit verwarming meer hebben, die Ini uit `97 had het wel.
Wanneer is de montage daarvan gestopt????
Gr Albert
Inmiddels heeft ie wel wat gebruikers sporen erop zitten, maar behalve de motorkap,valt het wel mee.
Er zijn nog wat kleine zaken die ik wil upgraden en in orde wil maken, maar dat zal even moeten wachten.
De 6e maand moet er hij een nieuw APK hebben, en ook een nw. distributie snaar met gelijk ook een nw. waterpomp.
Dan kan hij er weer 120.000Km tegen.
Olie en bougie`s zijn recentelijk vervangen, en de automaatbak is 20.000Km geleden gereviseerd.
De motortemp. meter geeft -40gr. aan bij de test en het klokje in de display is niet in orde.
De CC unit moeten nw. lampjes in en de zonneklep spiegels hebben geen verlichting.
Ook de radio (Alpine) verlichting werkt niet.
Bij de klokkentest is op locatie 2 een L of T melding, heb nog geen idee waar dat voor is, zelf dacht ik dat die uit de automaatbak komt als die ooit in noodloop is geweest.
Nu meldt Truus ( R.I.P. Miep) helemaal geen storing, dus ff de XR25 erop en de melding eruit halen.
Gelijk alles dan controleren en resetten.
De motor loopt grandioos, de airco en verwarming is nog even afwachten......
Hij heeft er nu 147.900Km op zitten, dus er zit nog heel veel rijplezier aan te komen.
Het schijnt dat de laatste types geen voorruit verwarming meer hebben, die Ini uit `97 had het wel.
Wanneer is de montage daarvan gestopt????
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Moet toch nogal wat aan gebeuren
Maar de prijs zal er wel naar zijn geweest.
Heb je zelf een RX25 ? want daar zijn er niet meer veel van, hier is er nog 1 in terneuzen, voor geloof ik heel Zeeland.
Heb je zelf een RX25 ? want daar zijn er niet meer veel van, hier is er nog 1 in terneuzen, voor geloof ik heel Zeeland.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Valt wel mee, het zijn niet al te ingrijpende zaken.
En de Saf hoeft er niet voor stil te staan in een garage.
Alleen de distributie en waterpomp is een dure grap (wie weet de kosten??),
maar dat was al van te voren bekend, dus geen verrassing.
Gr Albert
En de Saf hoeft er niet voor stil te staan in een garage.
Alleen de distributie en waterpomp is een dure grap (wie weet de kosten??),
maar dat was al van te voren bekend, dus geen verrassing.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Godverdomme zeg dat is balen!
Laat je niet afpoeieren door een of ander expertje zonder kennis van zaken die er alleen maar op uit is om een zo laag mogelijk bedrag te bepalen.
Er is geen regel die voorschrijft dat de dagwaarde uit een of ander tabelletje van een kutverzekeraar daadwerkelijk de vergoeding van de schade is. Jij moet (volgen de wet) een vergoeding krijgen die je in staat stelt om een vergelijkbaar vervangend object te kopen, en je kan ten allen tijde aanvoeren dat enkel een vergelijkbaar uitgerust autootje vergelijkbaar is.
Zorg zelf voor advertenties van vergelijkbare wagens, haal de onderhoudshistorie erbij, enz. Ik heb een vergelijkbaar verhaal gehad met mn 94er (was op zich niks bijzonders dat ding maar was perfect onderhouden en recente gasinstallatie) die ze voor 2 mille total loss wilden verklaren (in 2004) nadat ik een Hummer achterin had gehad. Ik vertelde ze dat de (toen 5 maanden oude) gasinstallatie dat al bijna kostte, kwamen ze aan met gezwets dat dit mijn risico was, wat ik weerlegde met het argument, dat het niet mijn beslissing was om er een hummer achterin te parkeren en dat dit dus voor risico van de veroorzaker is. Afijn, na wat dwarsliggen van mijn kant is de wagen hersteld (dik 3 mille).
Wat betreft de lichamelijke klachten, let goed op, vooral duizeligheid, vermoeidheid e.d. kan je lelijk parten spelen.
Als je tips nodig hebt mag je ook gerust bellen.
Laat je niet afpoeieren door een of ander expertje zonder kennis van zaken die er alleen maar op uit is om een zo laag mogelijk bedrag te bepalen.
Er is geen regel die voorschrijft dat de dagwaarde uit een of ander tabelletje van een kutverzekeraar daadwerkelijk de vergoeding van de schade is. Jij moet (volgen de wet) een vergoeding krijgen die je in staat stelt om een vergelijkbaar vervangend object te kopen, en je kan ten allen tijde aanvoeren dat enkel een vergelijkbaar uitgerust autootje vergelijkbaar is.
Zorg zelf voor advertenties van vergelijkbare wagens, haal de onderhoudshistorie erbij, enz. Ik heb een vergelijkbaar verhaal gehad met mn 94er (was op zich niks bijzonders dat ding maar was perfect onderhouden en recente gasinstallatie) die ze voor 2 mille total loss wilden verklaren (in 2004) nadat ik een Hummer achterin had gehad. Ik vertelde ze dat de (toen 5 maanden oude) gasinstallatie dat al bijna kostte, kwamen ze aan met gezwets dat dit mijn risico was, wat ik weerlegde met het argument, dat het niet mijn beslissing was om er een hummer achterin te parkeren en dat dit dus voor risico van de veroorzaker is. Afijn, na wat dwarsliggen van mijn kant is de wagen hersteld (dik 3 mille).
Wat betreft de lichamelijke klachten, let goed op, vooral duizeligheid, vermoeidheid e.d. kan je lelijk parten spelen.
Als je tips nodig hebt mag je ook gerust bellen.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Hij ziet er perfect uit Albert
, mooie auto ,er zit xenon verlichting op zie ik.
Gr. Hans
Gr. Hans
safrane 2.5 rxt automaat met alle optie's ,leer, xenon verlichting schuifdak en nog veel meer is verkocht.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
safrane 2.5 rxe lpg g3 automaat met leer en voorruitverwarming op 15-12-2010 102000km inmiddels verkocht en kort gereden door nieuwe eigenaar.
18-DD-SL R.I.P.
balen
hoi albert
ik las net jou auto total loss is,je hebt al hele mooie renault 3.0 v6 initiale paris.
dat zijn al zo weinig van in nederland.wat we hebben
ik heb precies dezelfde uitvoering als jij hebt. 3.0 v6 initiale paris
zo komt mij nog zeldzamer uit albert.
gr edwin
ik las net jou auto total loss is,je hebt al hele mooie renault 3.0 v6 initiale paris.
dat zijn al zo weinig van in nederland.wat we hebben
ik heb precies dezelfde uitvoering als jij hebt. 3.0 v6 initiale paris
zo komt mij nog zeldzamer uit albert.
gr edwin
Bij mij is pas de distributieriem en de waterpomp vervangen. Daar zat ook nog een APK-keuring bij en een kleine onderhoudsbeurt. Ik was in totaal kwijt € 1.105,33 incl. BTW. Ik heb het laten doen bij autobedrijf Klijnsmit uit Nieuw-Beijerland. Ik ben daar al zo ongeveer 30 jaar klant, tot volle tevredenheid. Ze hebben daar kennis van zaken, vooral Erik weet veel van de Safrane. Ik zal van de nota een Pdf'je maken en aan je emailen. Dat wordt wel donderdag. En natuurlijk hoop ik dat je veel plezier beleeft van je nieuwe bolide. Mooi is t'ie in ieder geval.AlbertP schreef:Valt wel mee, het zijn niet al te ingrijpende zaken.
En de Saf hoeft er niet voor stil te staan in een garage.
Alleen de distributie en waterpomp is een dure grap (wie weet de kosten??),
maar dat was al van te voren bekend, dus geen verrassing.
Gr Albert
Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0