ruitenwisserarm demonteren

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Plaats reactie
Groen

ruitenwisserarm demonteren

Bericht door Groen »

heeft iemand een advies hoe je op de rechter ruitenwisserarm van de spie los kan krijgen. eerst de schroef d'raf natuurlijk, maar dan blijkt die arm erg vast(geroest?) op de spie te zitten. Is er een standaardmethode om dat aan te pakken (behalve de bekende zoals kruipolie, de arm rondom de spieverwarmen). Heb het met een poelietrekker geprobeerd maar hij komt maar niet los. heeft iemand nog een tip?
2.5 RXT, 07-2000, full options, 249k km
Yamaha XV1700 Warrior, 2004, pcm 5, forced-air intake, 87 pk, 154 nm, 27k km
WillemS

Bericht door WillemS »

En toch is de methode; moer lossen tot gelijk aan bouteind, kruipolie spuiten, dan uitgebreid koffie gaan drinken, poelietrekker met evt. 5 cent op de moerkop(tegen beschadiging), bout (trekker) aandraaien en hopla. Bij het monteren gebruik ik altijd kopervet op het spie-eind. SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
theo-safrane

Bericht door theo-safrane »

Hmm geen wd40 en geen poulietrekker, dan heb je alleen nog de haakse slijptol werkt gegarandeerd :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

zou het anders ook niet weten

groetjes Theo
Shamrock

Bericht door Shamrock »

Een ruitenwisserarmtrekker, ja, ja zo heet dat ding, kost rond de € 20,- en voorkomt een hoop ergernis. Heb er zelf eentje gekocht want ik moet de wisserarmen er af halen om de paravaan te kunnen weghalen. Daaronder zit de alarmunit en die weigert om een geluidsignaal te geven:wink:, moet ik dus effe nakijken.
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Hmmm. Ik pas gewoon de lompe Gunther methode toe. Gewoon een beetje heen en weer wrikken en trekken. Op enig moment komt ie toch wel los. :oops:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
WillemS

Bericht door WillemS »

Ik heb dat probleem niet meer, omdat ik na de eerste keer (met klein poelitrekkertje) kopervet heb gebruikt op het pasvlak, ideaal :lol:
Dus volg mijn advies: moer lossen en kruipolie en lekker bakkie en evt. nog eenkeer van hetzelfde. :lol: SUC6
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Plaats reactie