Ik overweeg over te stappen in een Vel Satis, omdat ik graag een iets hogere auto heb. Voorlopig is het nog maar een bevlieging, maar je moet ergens beginnen.
Wat is mijn Safrane nog waard?
Het gaat om een RXT 3.0 V6 24v van december 1999, kleur middengrijs. Er staat bijna 165000 km op de teller. Bij 130000 km is er een Vialle LPG-installatie in aangebracht. De auto is voorzien van alle opties inclusief leer, xenon en navigatie.
Recentelijk is de distributieriem en de benzinepomp vervangen. De auto heeft altijd tijdig en goed onderhoud gehad.
Het is een fijne auto en ik als ik hem wegdoe is het niet omdat hij niet bevalt.
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Is hij grijs van kleur, en is de gas-installatie een G3 ? Wat denk je er zelf voor te vangen?
Kijk je op marktplaats dan zie ik idd prijzen vanzo rond de 2.000 euries.
De Vel Satis wordt ook snel goedkoper, vooral nu de km-heffing naderbij komt.
Een liefhebber zal er wel wat meer voor geven maar zal ook niet véél meer 2700 a 3000 euro geven ben ik bang,Ik heb zelf mijn safrane geschorst staan maar zal ook uiteindelijk weg gaan denk ik.Het is gewoon zo dat deze auto's niks meer opbrengen maar in ons gevoel zijn ze onbetaalbaar
Ik denk dat veel mensen hem zouden hem overwegen voor dat geld als er een goede versnellingsbak onder zit.....
Persoonlijk zou ik hem niet weg doen voor 2000,00. Als de auto nog goed is dan kun je bijna niet goedkoper rijden. Een Vel Satis is beduidend duurder in onderhoud en veel minder bedrijfszeker volgens mij.
Renault Safrane 2.5 RXT automaat 1998 EXIT
Volvo V70 2.4 Bi fuel 2000 EXIT
Volvo C70 2.3 T5 G3 241 PK 1999 EXIT
Audi A6 Avant TDI 2004
WillemS schreef:Is hij grijs van kleur, en is de gas-installatie een G3 ? Wat denk je er zelf voor te vangen?
De kleur is middengrijs. Je ziet niet zoveel Safranes in deze kleur. Ik vind deze kleur wel mooi. Er ligt een G3 installatie in. Zeker omdat er LPG in ligt, dacht ik zelf aan 2½ à 3 duizend.
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Die kleur zie je niet zo vaak inderdaad. Ik heb er zelf ook maar eentje.
Gewoon 3 voor vragen. Als er nog zo'n gek rond loopt als ik, krijg je dat er wel voor en meer zelfs vanwege de km-stand + lpg installatie.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Sjak Brak schreef:Als je geen haast hebt gewoon hoog inzetten.
Dat is het beste uitgangspunt om je auto te kopen of verkopen: er geen haast mee hebben.
Als je die luxe hebt, krijg je altijd een goede deal.
Een tip is ook om in Polen e.d. je auto te slijten. Er rijden er veel van rond daar, en ze zijn geliefd.
Nederlandse auto;s helemaal, omdat die gemiddeld gesproken top onderhouden zijn.
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben een beetje mijn licht aan het opsteken over de Vel Satis. Erg vrolijk word ik er niet van. Ze zijn onderhoudsgevoeliger dan de Safrane heb ik begrepen. En... niet onbelangrijk ze hebben ook veel onderdelen gemeen met de laguna uit de "rampjaren".
Als je nog goede tips heb houd ik me aanbevolen.
Groeten
Ad
Volvo S60 automaat
Ben het (bijna)helemaal eens met Sjoerd(punt 3).
Ik vind de Saf.met Porsche/Volvo-blokken de beste Renault ooit gemaakt, natuurlijk slijten auto's. maar deze Saf. is eenvoudig te repareren. Dus rij Saf ook al verklaren mensen je voor Maf.
mvg. WillemS