Aanschaf tips Safrane 2.2 RT
-
Laguna Mike
Aanschaf tips Safrane 2.2 RT
Heren,
Na jarenlang laguna te hebben gereden heb ik de laatste tijd wat uitstapjes gemaakt naar o.a Saab 3-3 ss, audi a4 2,5 tdi v6 en nu ben ik toch wel weer toe aan eens Laguna of aan ee safrane. Ik ben altijd al een liefhebber van grote auto’s geweest dus dan is een safrane een mooie keus.
Nu heb ik er 1 zien staan en ik vraag me af of jullie een paar tips hebben waar ik op moet letten bij aankoop.
Mijn oog is gevallen op:
Safrane 2.2 VI/RT Automaat uit April 1996 met 124.000 km op de teller. ( hij kan mij een NAP bezorgen…)
5-versnellingen, ABS, achterruitverwarming, achterruitwisser, airbag, airbag dubbel, armsteun achter, automaat, centrale vergrendeling, climate control, cruise control , deelbare achterbank, dit zijn meeneemprijzen, elektrisch verstelbare voorstoelen, elektrische buitenspiegels, elektrische ramen voor + achter, getint glas, hoofdsteunen achter, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), lichtmetalen velgen , middenarmsteun, mistlampen voor, onderhoudsboekjes aanwezig, radio/cassette, startblokkering, stuurbekrachtiging, toerenteller, verstralers,
De vraagprijs voor deze auto is € 1595,00 euro wat ik ongeveer ook even als budget te besteden heb.
De auto staat in Amersfoort en ik ga morgen ochtend ff kijken.
Ik zie de reacties graag tegemoet
Mike
Na jarenlang laguna te hebben gereden heb ik de laatste tijd wat uitstapjes gemaakt naar o.a Saab 3-3 ss, audi a4 2,5 tdi v6 en nu ben ik toch wel weer toe aan eens Laguna of aan ee safrane. Ik ben altijd al een liefhebber van grote auto’s geweest dus dan is een safrane een mooie keus.
Nu heb ik er 1 zien staan en ik vraag me af of jullie een paar tips hebben waar ik op moet letten bij aankoop.
Mijn oog is gevallen op:
Safrane 2.2 VI/RT Automaat uit April 1996 met 124.000 km op de teller. ( hij kan mij een NAP bezorgen…)
5-versnellingen, ABS, achterruitverwarming, achterruitwisser, airbag, airbag dubbel, armsteun achter, automaat, centrale vergrendeling, climate control, cruise control , deelbare achterbank, dit zijn meeneemprijzen, elektrisch verstelbare voorstoelen, elektrische buitenspiegels, elektrische ramen voor + achter, getint glas, hoofdsteunen achter, in hoogte verstelbaar stuur, in hoogte verstelbare stoel(en), lichtmetalen velgen , middenarmsteun, mistlampen voor, onderhoudsboekjes aanwezig, radio/cassette, startblokkering, stuurbekrachtiging, toerenteller, verstralers,
De vraagprijs voor deze auto is € 1595,00 euro wat ik ongeveer ook even als budget te besteden heb.
De auto staat in Amersfoort en ik ga morgen ochtend ff kijken.
Ik zie de reacties graag tegemoet
Mike
Is het een automaat of een 5 versnellingsbak? de kenmerken zijn een beetje dubbel in je verhaal.
In iedergeval zijn de automatische versnellingsbakken niet zo heel fantastisch van dit model...
In iedergeval zijn de automatische versnellingsbakken niet zo heel fantastisch van dit model...
Renault Safrane 2.5 RXT automaat 1998 EXIT
Volvo V70 2.4 Bi fuel 2000 EXIT
Volvo C70 2.3 T5 G3 241 PK 1999 EXIT
Audi A6 Avant TDI 2004
Audi A6 Avant TDI 2004
Zo te zien gaat het om deze auto. Geen 5 versnellingen dus.
Inderdaad de automaat even in de gaten houden (soepel schakelen en heldere olie).
En uiteraard even kijken of alle knopjes werken, ook van de ergonomie. En zeker even de NAP controleren.
Inderdaad de automaat even in de gaten houden (soepel schakelen en heldere olie).
En uiteraard even kijken of alle knopjes werken, ook van de ergonomie. En zeker even de NAP controleren.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
-
Laguna Mike
Dat is hem inderdaad Gunther. Hij zegt dat hij de NAP kan aantonen via een dealer/bedrijf dus dat zit denk ik wel goed.
Net gebeld maar hij kan mij niet vertellen wanneer de distibutie voor het laatst gedaan is, wanneer moet die bij ene safrane, 90. of 120.?
Wat kost het gemmideld om die bij zo’n wagen te laten vervangen, €500???
Wat bedoel je van de ergonomie, de ECC/airco denk ik?
Net gebeld maar hij kan mij niet vertellen wanneer de distibutie voor het laatst gedaan is, wanneer moet die bij ene safrane, 90. of 120.?
Wat kost het gemmideld om die bij zo’n wagen te laten vervangen, €500???
Wat bedoel je van de ergonomie, de ECC/airco denk ik?
NAP aantonen is niet zo moeilijk. Dat kunnen ze ook als ie ineens van 300.000 naar 100.000 springt. Daarom moet je 'm wel zelf even controleren of er geen vreemd verloop in zit.
Ergonomie zijn de luchtkussentjes in de voorstoelen. (5 knopjes aan de zijkant van de zitting).
ECC uiteraard ook even controleren.
Distributie om de 120.000 of 4 jaar maar ik doe het zelf altijd bij de 100.000. Neem liever geen risico. Kost ca. € 200,- tenzij je naar de dealer gaat.....
Ergonomie zijn de luchtkussentjes in de voorstoelen. (5 knopjes aan de zijkant van de zitting).
ECC uiteraard ook even controleren.
Distributie om de 120.000 of 4 jaar maar ik doe het zelf altijd bij de 100.000. Neem liever geen risico. Kost ca. € 200,- tenzij je naar de dealer gaat.....
Volvo S60 D3 Summum 2011
-
Laguna Mike
Niet de goedkoopste maar wel een nette km-stand.
Beetje afhankelijk van de staat van de wagen, apk, beurt etc. Garantie zal er niet op zitten denk ik. Kan nog best wat van de prijs af. Het zijn nu niet echt warme broodjes zeg maar.
Beetje afhankelijk van de staat van de wagen, apk, beurt etc. Garantie zal er niet op zitten denk ik. Kan nog best wat van de prijs af. Het zijn nu niet echt warme broodjes zeg maar.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Volgens mij zou ik eerder voor de 2.5 die vandaag op dit forum is aangeboden gaan. Qua duurzaamheid een stuk beter en rijdt ook mooier, ziet er iets frisser uit qua model en misschien kun je er qua prijs ook nog wel uitkomen...
http://forum.renaultsafrane.nl/viewtopic.php?t=2243
http://forum.renaultsafrane.nl/viewtopic.php?t=2243
Renault Safrane 2.5 RXT automaat 1998 EXIT
Audi A6 Avant TDI 2004
Audi A6 Avant TDI 2004
-
Laguna Mike
- AS1 (Anne)
- Administrator
en wat denk je aan onderhoud kwijt te zijn elk jaar? Als je het moet laten doen dan ben je niet klaar met 500 euro per jaar.Laguna Mike schreef:inderdaad een mooie auto mar heeft er ook wel bijna 100.000 km meer opzitten.....
Daarnaast zit ik ook nog met een budget van 1500 euro...
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Model is kwestie van smaak en valt dus niet over te twisten (vind zelf de II neus zonder chroom en de I kont t mooiste) maar de duurzaamheid van de fase II is me behoorlijk tegengevallen in vergelijking met de I, net alsof er overal B-onderdelen zijn gebruikt om de kosten te drukken.sjoerd schreef:Volgens mij zou ik eerder voor de 2.5 die vandaag op dit forum is aangeboden gaan. Qua duurzaamheid een stuk beter en rijdt ook mooier, ziet er iets frisser uit qua model en misschien kun je er qua prijs ook nog wel uitkomen...
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
-
Safrane 2.2 Vi
Hallo,
Ik heb ook een 2.2 Vi RT gehad, met een handbak, en moet zeggen er was nooit iets mis met die auto.
De wagen kan makkelijk meekomen in het dagelijks verkeer (140pk)
Ik heb die van mij weggedaan omdat ik tegen een V6 aanliep die 2 jr jonger was, maar als ik die niet tegen het lijf was gelopen reed ik nog steeds in die 2.2 Vi.
Ik vind hem ook wel iets aan de dure kant, of ze moeten toch 3 maanden garantie geven op de motor en bak, dan zou ik het er wel voor betalen.
En om met het Safrane virus besmet te raken moet je toch minimaal wel eerst een PhI hebben gereden vind ik
Groeten René
Oja... die automaat is gewoon een 4 bak hoor
Ik heb ook een 2.2 Vi RT gehad, met een handbak, en moet zeggen er was nooit iets mis met die auto.
De wagen kan makkelijk meekomen in het dagelijks verkeer (140pk)
Ik heb die van mij weggedaan omdat ik tegen een V6 aanliep die 2 jr jonger was, maar als ik die niet tegen het lijf was gelopen reed ik nog steeds in die 2.2 Vi.
Ik vind hem ook wel iets aan de dure kant, of ze moeten toch 3 maanden garantie geven op de motor en bak, dan zou ik het er wel voor betalen.
En om met het Safrane virus besmet te raken moet je toch minimaal wel eerst een PhI hebben gereden vind ik
Groeten René
Oja... die automaat is gewoon een 4 bak hoor
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Gunther schreef:Dus ik heb het virus nog niet eens te pakken zeg.Safrane 2.2 Vi schreef: En om met het Safrane virus besmet te raken moet je toch minimaal wel eerst een PhI hebben gereden vind ik![]()
Waar moet dat heen....
Misschien een Renault 25,daarna heb ik een virus gekregen.
Na mijn eerste een Fuego wilde ik NOOIT geen Renault meer
Nu al mijn 4e (Fuego,25Txe,safrane2.2vi,en nu de 3 ltr Rxe)
Foeke

-
Laguna Mike
vamdaag wezen kijken en een stukej gereden.
De wagen reed opzicht wel lekker en ook alle kussentjes deden het maar er zaten me wat zaken toch niet lekker.
Als eerste is er helemsal niks bekend over de auto, geen rekeningen, geen onderhoudsboekje, er zelf niet bekend bij welke dealer hij ooit is geweest.
Weet dus niks over de distibutie of wat dan ook.
Klein plus puntje, hij hadf hem apk laten keuren ( 4 dage geleden )en daar liep hij zo doorheen, dat hoor je niet vaak.
Daarnaast leek de wagen wel een vuilnisbak en dat is toch een min punte.
Op internet staat hij voor 15958, bij de handelaar voor 1695 en hij wilde niet meer zakken dan 1350, dat vind ik echt teveel.
Voor 1000 wil ik hem nog wel meenemen.
Orginele radio/cass zat er trouwens ook nog in, wel nostalgie hahahah
De wagen reed opzicht wel lekker en ook alle kussentjes deden het maar er zaten me wat zaken toch niet lekker.
Als eerste is er helemsal niks bekend over de auto, geen rekeningen, geen onderhoudsboekje, er zelf niet bekend bij welke dealer hij ooit is geweest.
Weet dus niks over de distibutie of wat dan ook.
Klein plus puntje, hij hadf hem apk laten keuren ( 4 dage geleden )en daar liep hij zo doorheen, dat hoor je niet vaak.
Daarnaast leek de wagen wel een vuilnisbak en dat is toch een min punte.
Op internet staat hij voor 15958, bij de handelaar voor 1695 en hij wilde niet meer zakken dan 1350, dat vind ik echt teveel.
Voor 1000 wil ik hem nog wel meenemen.
Orginele radio/cass zat er trouwens ook nog in, wel nostalgie hahahah