Door gerotte veerpoot schotel Aktie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ook ik heb de veerschotels vervangen. Mijn vak-garage (geen Renault dealer) had het probleem eerder gezien en kijkt bij APK van een Safrane daar altijd naar. En inderdaad in verre gaande staat van ontbinding onder het rubber. Hulde aan deze vakman.
Safrane 2.5: 68-FB-HG
SafFan.
Safrane 2.5: 68-FB-HG
SafFan.
Safrane 2.5 (feb-2000), Vert Abysse, Xenon, Alpine, Dashboard kastje
Zijn de schotels direct leverbaar of duurt dat enkele dagen?SafFan schreef:Ook ik heb de veerschotels vervangen. Mijn vak-garage (geen Renault dealer) had het probleem eerder gezien en kijkt bij APK van een Safrane daar altijd naar. En inderdaad in verre gaande staat van ontbinding onder het rubber. Hulde aan deze vakman.
Safrane 2.5: 68-FB-HG
SafFan.
Dit is wel prettig om te weten. Mocht de levertijd enkele dagen bedragen, bestel ik de schotels ruim voor mijn afspraak bij de garage, want mijn Saf heeft al vaak onnodig stop gestaan, omdat hij "uit elkaar lag" en vervolgens bleek dat het onderdeel niet direct leverbaar was.
doorgerotte veerpoot
Theo van Uem *1999 * XP-GP-87 * 2.0 *09-09-2009 Rechts * doorgerot
doorgerotte veerschotel
Hallo,
Bij mijn Safrane is het dus ook gebeurd, 2 weken geleden!
Volledig door linker veerpoot heengezakt, veer gebroken, stabilisatiestang verbogen, complete vastloper. Door garage opgehaald (met moeite op takelwagen gekregen).
rechts is voor de zekerheid ook vervangen, want die toonde ook al doorrottingsverschijnselen!! Ik heb de rubbers gezien, totaal weggeslagen kop en compleet doorgeroest. Totale kosten: ongeveer €500,--
Ik was op weg naar de snelweg, maar wat ben ik "blij" dat het gebeurde met een gangetje van ongeveer 10 km. Zelfs dat was al schrikken!! Laat staan bij een snelheid van 110km!
De garagist vertelde dat ik van groot geluk mag spreken en dat hij daar niet bij had willen zijn als dit op de snelweg was gebeurd.
Gegevens: Filip van Bauwel*2000*66-FH-SB*2.0*31-08-2009*volledig doorgerot
Bij mijn Safrane is het dus ook gebeurd, 2 weken geleden!
Volledig door linker veerpoot heengezakt, veer gebroken, stabilisatiestang verbogen, complete vastloper. Door garage opgehaald (met moeite op takelwagen gekregen).
rechts is voor de zekerheid ook vervangen, want die toonde ook al doorrottingsverschijnselen!! Ik heb de rubbers gezien, totaal weggeslagen kop en compleet doorgeroest. Totale kosten: ongeveer €500,--
Ik was op weg naar de snelweg, maar wat ben ik "blij" dat het gebeurde met een gangetje van ongeveer 10 km. Zelfs dat was al schrikken!! Laat staan bij een snelheid van 110km!
De garagist vertelde dat ik van groot geluk mag spreken en dat hij daar niet bij had willen zijn als dit op de snelweg was gebeurd.
Gegevens: Filip van Bauwel*2000*66-FH-SB*2.0*31-08-2009*volledig doorgerot
Dat er nog geen dodelijke ongelukken zijn gebeurt is nog de vraag.
Als er een veerschotel losbreekt, en dat bij een hoge snelheid, ligt het voor de hand dat je onbestuurbaar bent.
Omdat het met een hoge snelheid kan plaats vinden, zal de ravage/schade enorm zijn.
Als er geen gedegen onderzoek plaats vindt, dan zal de bestuurder wel de "macht" over het stuur zijn kwijtgeraakt........Dossier gesloten.
Geen haan die er meer naar kraait....
Renault moet dit wel weten,maar wil het vermoedelijk in de doofpot stoppen, want het gaat uiteindelijk over auto`s die zo`n 10jaar oud zijn.
Een lastig zijtakje die zichzelf elimineerd=====
Nu zijn er zo`n 20 meldingen, maar ik weet nog steeds niet hoeveel er in Nederland nog rondrijden met die tijdbom.
Een klein deel die dit forum leest is gewaarschuwd, maar de rest weet van niets.....
Dus heb je een Safrane van `98 en jonger, controleer a.u.b. de voorste veerpootschotel rubbers.
Kijk onder deze rubbers naar roest
Eind deze maand sluit ik de `inzameling`en gaat er een brief naar de directie van Renault Nederland.
Als na 14 dagen er geen reactie hunnerzijds gekomen is, wordt er op vele fronten actie ondernomen, zoals radio,tv en landelijke pers.
Gr Albert
Als er een veerschotel losbreekt, en dat bij een hoge snelheid, ligt het voor de hand dat je onbestuurbaar bent.
Omdat het met een hoge snelheid kan plaats vinden, zal de ravage/schade enorm zijn.
Als er geen gedegen onderzoek plaats vindt, dan zal de bestuurder wel de "macht" over het stuur zijn kwijtgeraakt........Dossier gesloten.
Geen haan die er meer naar kraait....
Renault moet dit wel weten,maar wil het vermoedelijk in de doofpot stoppen, want het gaat uiteindelijk over auto`s die zo`n 10jaar oud zijn.
Een lastig zijtakje die zichzelf elimineerd=====
Nu zijn er zo`n 20 meldingen, maar ik weet nog steeds niet hoeveel er in Nederland nog rondrijden met die tijdbom.
Een klein deel die dit forum leest is gewaarschuwd, maar de rest weet van niets.....
Dus heb je een Safrane van `98 en jonger, controleer a.u.b. de voorste veerpootschotel rubbers.
Kijk onder deze rubbers naar roest
Eind deze maand sluit ik de `inzameling`en gaat er een brief naar de directie van Renault Nederland.
Als na 14 dagen er geen reactie hunnerzijds gekomen is, wordt er op vele fronten actie ondernomen, zoals radio,tv en landelijke pers.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- BlondeSafrane
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 15:02
- Locatie: Hilversum
Als je nieuwe veerschotels besteld bij de renaultdealer ( kosten € 147,82 incl. BTW per set ) krijg je dezelfde veerschotels als er onder zaten , dit komt doordat zij onderdelen bestellen op kenteken.
Gr. Gert
Gr. Gert
Safrane 2.5 RXE 2000 (exit 03-11-2012)
Grand Espace 3.5 V6 initiale 2003 exit 2014
Laguna Estate 1.5dci 2010 exit 2022
Twingo 1.2 16v 2010,
Twingo RS Gordini 133hp 2011(03-2024 verkocht aan Quinten - m'n jongste zoon)
Laguna Estate 2.0dci 180GT 2011
Grand Espace 3.5 V6 initiale 2003 exit 2014
Laguna Estate 1.5dci 2010 exit 2022
Twingo 1.2 16v 2010,
Twingo RS Gordini 133hp 2011(03-2024 verkocht aan Quinten - m'n jongste zoon)
Laguna Estate 2.0dci 180GT 2011
Gert, ik neem aan dat deze veerschotels ook leverbaar zijn via de reguliere automaterialenhandel??Gert schreef:Als je nieuwe veerschotels besteld bij de renaultdealer ( kosten € 147,82 incl. BTW per set ) krijg je dezelfde veerschotels als er onder zaten , dit komt doordat zij onderdelen bestellen op kenteken.
Gr. Gert
Veerschotel
Ho Albert,
Ik had gereageerd op je oproep om een vuist te maken, en nu kijkend naar het topic zie ik dat iedereen ineens naar de garage vliegt en dingen laat vervangen of zelf aan de gang gaat.
Dit is uiteraard goed wanneer je je niet meer veilig voelt in je eigen auto, maar op deze manier valt er straks niet veel vuist meer te maken lijkt me, hooguit een vermanend vingertje, alle veerschotels zijn immers nieuw en constructiefout valt niet meer te controleren en/of niet meer te wijten aan Renault
Misschien zie ik dit verkeerd maar ik dacht ik meld het even.
Je plan A naar Renault Nederland gaan en het probleem voorleggen lijkt me in eerste instantie het verstandigst en mocht het goed uitpakken voor onze trouwe Safrane liefhebbers, dus ook het voordeligst. Ze moeten juist trots op ons zijn wij zijn tenslotte diegenen die Renault nog een beetje aanzien geven. Wanneer ik bijvoorbeeld langs kom rijden zie ik mensen nog steeds staren en denken wat voor limousine is dat wel, ook jonge mensen.
Dit zul je met welke Renault je ook kiest verder niet meemaken niet met de allernieuwste modellen en ook niet met de oudere modellen maar goed dit terzijde.
Voor plan B had ik nog een leuke optie bedacht.
Wanneer Renault niet meewerkt is het misschien een idee om ergens in het midden van het land een garage te vinden die alle overgebleven Safrane's van dit forum ( die nog niet hersteld zijn) eens goed wil bekijken en vervolgens repareren. Door dit bij dezelfde garage te laten doen heb je de meeste kans dat het vervangen goed gebeurd ( de garage houder kan het als het goed is inmiddels dromen na vele Safrane's) een andere bijkomstigheid is dat de kosten hierdoor waarschijnlijk lager worden, de garagehouder krijgt tenslotte een hele hoop opdrachten, ook niet verkeerd in deze dure tijden. Ik wijt dit niet aan de zogenaamde crisis maar aan die verrekte euro's die ze ons in de maag gesplitst hebben. ( Guldentje kom terug) geintje.
Ik ken zelf geen garage voor een eventuele optie B maar wellicht dat jij of iemand van het forum hier een goed advies over kan geven.
Ik zeg in het midden zodat het voor iedereen niet al te ver rijden is, ik kom uit Veendam Groningen en er zullen ook leden uit het zuiden komen neem ik aan.
Een heel lang verhaal en misschien onnodig maar ik dacht ik stuur het toch maar door ( ik had het al bijna weer in de prullenbak gegooid)
Ik zie uit naar je reactie,
Vriendelijke groeten,
Bas
Forumnaam Elliot
Ik had gereageerd op je oproep om een vuist te maken, en nu kijkend naar het topic zie ik dat iedereen ineens naar de garage vliegt en dingen laat vervangen of zelf aan de gang gaat.
Dit is uiteraard goed wanneer je je niet meer veilig voelt in je eigen auto, maar op deze manier valt er straks niet veel vuist meer te maken lijkt me, hooguit een vermanend vingertje, alle veerschotels zijn immers nieuw en constructiefout valt niet meer te controleren en/of niet meer te wijten aan Renault
Misschien zie ik dit verkeerd maar ik dacht ik meld het even.
Je plan A naar Renault Nederland gaan en het probleem voorleggen lijkt me in eerste instantie het verstandigst en mocht het goed uitpakken voor onze trouwe Safrane liefhebbers, dus ook het voordeligst. Ze moeten juist trots op ons zijn wij zijn tenslotte diegenen die Renault nog een beetje aanzien geven. Wanneer ik bijvoorbeeld langs kom rijden zie ik mensen nog steeds staren en denken wat voor limousine is dat wel, ook jonge mensen.
Dit zul je met welke Renault je ook kiest verder niet meemaken niet met de allernieuwste modellen en ook niet met de oudere modellen maar goed dit terzijde.
Voor plan B had ik nog een leuke optie bedacht.
Wanneer Renault niet meewerkt is het misschien een idee om ergens in het midden van het land een garage te vinden die alle overgebleven Safrane's van dit forum ( die nog niet hersteld zijn) eens goed wil bekijken en vervolgens repareren. Door dit bij dezelfde garage te laten doen heb je de meeste kans dat het vervangen goed gebeurd ( de garage houder kan het als het goed is inmiddels dromen na vele Safrane's) een andere bijkomstigheid is dat de kosten hierdoor waarschijnlijk lager worden, de garagehouder krijgt tenslotte een hele hoop opdrachten, ook niet verkeerd in deze dure tijden. Ik wijt dit niet aan de zogenaamde crisis maar aan die verrekte euro's die ze ons in de maag gesplitst hebben. ( Guldentje kom terug) geintje.
Ik ken zelf geen garage voor een eventuele optie B maar wellicht dat jij of iemand van het forum hier een goed advies over kan geven.
Ik zeg in het midden zodat het voor iedereen niet al te ver rijden is, ik kom uit Veendam Groningen en er zullen ook leden uit het zuiden komen neem ik aan.
Een heel lang verhaal en misschien onnodig maar ik dacht ik stuur het toch maar door ( ik had het al bijna weer in de prullenbak gegooid)
Ik zie uit naar je reactie,
Vriendelijke groeten,
Bas
Forumnaam Elliot