Toevallig heb ik een tijd geleden al ook een set Ferodo's rondom gekocht (DS2500, niet bepaald goedkoop), Brembo geboorde schijven voor en stalen remslangen. Moeten er nog op maar heeft geen haast.AlbertP schreef:De auto is nu eenmaal het nationale melkkoetje![]()
![]()
![]()
![]()
Toch wijs ik erop dat niet altijd goedkoop kopen voordeliger is.
Ik had imitatie voorschijven erop met Ferodo blokken.
Nix mis mee, totdat ik in Duitsland met dik 200Km/u op de klok, heeeelllll diep
in de remmen moest gaan (voor een Hollander die mijn snelheid niet goed inschatte#@%$#$@$#$) en daardoor beide remschijven krom waren.
Daar was niet meer lekker mee te rijden en moest noodgedwongen nieuwe schijven en blokken kopen.
Bij orginele onderdelen had dit niet gebeurt, dus dan was het toch uiteindelijk een dure koop.
Gr Albert
Na echt veel speur- en leeswerk plus informatie van diverse aanbieders om hun opvattingen te vergelijken, heb ik een set gekocht die bij elkaar past.
Het is wel zo dat je schijven echt een beetje moet inremmen om problemen te voorkomen, hoe sportiever de schijf, hoe nauwer het luistert.
Er is zelfs een methodiek voor.
Originele nieuwe schijven trekken ook snel krom bij volle belasting en nauwelijks ingeremd.