Waarschuwing: tankbeugelinspectie
-
Masterbrowser
Ja hier nog iemand! Ik reed op de randweg in Haarlem, en in ene keer een helse lawaai onderde de limo vandaan. Dus ik aan de kant en onder de auto liggen...ja hoor, de stankbeugel...gelukkig bleef de benzinetank nog aardig zitten, maar aantal dagen gelijk de beugel vervangen. idd...het zijn de kosten niet, en toch bespaard het enigzins ellende...ik ben voorlopig niet meer aan de beurt!
Phase II - 2.5 20V RXE 1998 met 170k kms.
Voorruitverwarming, Leer, Cruise-control, Navigatie, 6CD wisselaar, elektrische schuifdak, Laguna velgen
Voorruitverwarming, Leer, Cruise-control, Navigatie, 6CD wisselaar, elektrische schuifdak, Laguna velgen
- AS1 (Anne)
- Administrator
Heb die beugel bij mijn vorige auto (Laguna) ook doormidden gehad. Vandaag preventief vervangen onder mijn Safrane. Losmaken ging gelukkig probleemloos. Bij de Laguna brak toen een bout af.
De vervangende beugel onder de Laguna was een gewijzigd model. Geen rubber meer, geen goot meer, maar randen die naar beneden zijn gebogen.
Tot mijn verbazing was de vervangende voor de Safrane gewoon nog het oude achterlijke model.
Heb 'm gelijk als volgt gemodificeerd:
1. rubber verwijderd weg ermee
2. vier gaatjes geboord in de goot zodat water weg kan
3. het hele ding getectyleerd
De vervangende beugel onder de Laguna was een gewijzigd model. Geen rubber meer, geen goot meer, maar randen die naar beneden zijn gebogen.
Tot mijn verbazing was de vervangende voor de Safrane gewoon nog het oude achterlijke model.
Heb 'm gelijk als volgt gemodificeerd:
1. rubber verwijderd weg ermee
2. vier gaatjes geboord in de goot zodat water weg kan
3. het hele ding getectyleerd
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Achja, dat oude model kost dan wel weer 15 euro. Een nieuwe zal ook weer duurder zijn.
Dat rubber zit er natuurlijk voor tegen beschadiging van de plastic tank, ongeveer op dezelfde wijze als naar beneden gebogen randjes. Het rubber verwijderen lijkt me dan ook geen goed idee. Gaten boren in de beugel overigens wel. De beugel is er natuurlijk voor om het 'uitbuiken' van de tank tegen te gaan, en niet zozeer om hem omhoog te houden. Gaatje boren is niet erg voor de stevigheid.
Dat rubber zit er natuurlijk voor tegen beschadiging van de plastic tank, ongeveer op dezelfde wijze als naar beneden gebogen randjes. Het rubber verwijderen lijkt me dan ook geen goed idee. Gaten boren in de beugel overigens wel. De beugel is er natuurlijk voor om het 'uitbuiken' van de tank tegen te gaan, en niet zozeer om hem omhoog te houden. Gaatje boren is niet erg voor de stevigheid.
Safrane II 2.0 RXE
- AS1 (Anne)
- Administrator
de beugel heeft gladde randen. Verder zitten daar dikke randen in de tank. Die naar beneden gebogen randen geven de beugel stevigheid.Gerben schreef:Dat rubber zit er natuurlijk voor tegen beschadiging van de plastic tank, ongeveer op dezelfde wijze als naar beneden gebogen randjes. Het rubber verwijderen lijkt me dan ook geen goed idee.
-
Safrane 2.2 Vi
Ook ik ben aan de beurt, gisteren tijdens een ritje rond het Markermeer brak die van mij ook los.
Raar geluidje, ik stoppen.. en ja hoor.. ook losgebroken.
Heb net een nieuwe besteld bij de dealert en kost €15,44 ex btw.
Ook wel overheen te komen.
Morgenochtend is ie binnen en monteer ik em ook meteen weer, kan ik weer even vooruit.
Groeten René
Raar geluidje, ik stoppen.. en ja hoor.. ook losgebroken.
Heb net een nieuwe besteld bij de dealert en kost €15,44 ex btw.
Ook wel overheen te komen.
Morgenochtend is ie binnen en monteer ik em ook meteen weer, kan ik weer even vooruit.
Groeten René
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6
Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
FF een oudere topic omhoogschoppen...
Bij mij was ook 1 tankbeugel gescheurd/verrot.
Dit veroorzaakte een geluid na iedere drempel/hobbel/kuil/... en vanachter het stuur moeilijk als zodanig te herkennen, ik dacht iets in rechtervoorwielophanging of misschien motorsteun...
Bij de beurt afgelopen vrijdag bleek het de tankbeugel te zijn, is intussen vervangen en geluid lijkt weg
Bij mij was ook 1 tankbeugel gescheurd/verrot.
Dit veroorzaakte een geluid na iedere drempel/hobbel/kuil/... en vanachter het stuur moeilijk als zodanig te herkennen, ik dacht iets in rechtervoorwielophanging of misschien motorsteun...
Bij de beurt afgelopen vrijdag bleek het de tankbeugel te zijn, is intussen vervangen en geluid lijkt weg
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Was bij mij pas ook doorgerot.
Maakte een ratelend geluid achterin.
Het leek wel of de uitlaat kapot was en rammelde.
Goed om na te kijken. De tank kan er niet zomaar onderuit, maar geeft toch een prettiger gevoel als hij weer is vervangen.
Groeten
Paul
Maakte een ratelend geluid achterin.
Het leek wel of de uitlaat kapot was en rammelde.
Goed om na te kijken. De tank kan er niet zomaar onderuit, maar geeft toch een prettiger gevoel als hij weer is vervangen.
Groeten
Paul
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
- AS1 (Anne)
- Administrator
Beter dan dat ik zelf op straat lig te knoeien met dit weer
dan maar 15 euro of zo voor de montage betalen, heb ik geen enkel probleem mee. Ze hebben ook uitgebreid gezocht naar de bonk die ik de afgelopen tijd hoorde, daar hebben ze dan bv weer niet de uren voor gerekend (kan aan dagteller zien dat ze idd vrij lange proefrit hebben gedaan, zoals door mij gevraagd)
Helemaal mee eens Sjak. Het is geven en nemen en een ander ook eens iets gunnen. Die ervaringen heb ik namelijk ook met de plaatselijke dealers.
Bij een storing of raar geluid neemt een monteur de auto 's avonds mee naar huis, een ritje van ca. 30 km., en meestal is de diagnose dan gesteld zonder uren te rekenen.
Een volgende keer betaal je dan wellicht iets meer voor een origineel onderdeel.
So what!
Bij een storing of raar geluid neemt een monteur de auto 's avonds mee naar huis, een ritje van ca. 30 km., en meestal is de diagnose dan gesteld zonder uren te rekenen.
Een volgende keer betaal je dan wellicht iets meer voor een origineel onderdeel.
So what!
- AS1 (Anne)
- Administrator
Dit stelt de stealers dan toch in een iets minder negatief daglicht...
Nu zal het zeker uitmaken welke dealer je hebt en of ze je graag onnodig een nieuw onderdeel aansmeren.
Nu zal het zeker uitmaken welke dealer je hebt en of ze je graag onnodig een nieuw onderdeel aansmeren.
Er zijn wel verschillen, maar mn pa (en later ik ook) is intussen al meer dan 25 jaar klant bij die tent, en niet zonder reden.AS1 schreef:Nu zal het zeker uitmaken welke dealer je hebt en of ze je graag onnodig een nieuw onderdeel aansmeren.
In tegenstelling tot de "universele" garages heb ik bij deze dealer nooit verrassingen achteraf gehad mbt de kosten, de onderdelen zijn doorgaans de volgende dag in huis, voor een afspraak kan ik doorgaans dezelfde week nog terecht, wordt keurig gebeld als de auto klaar is, die ene keer dat het langer duurt dan verwacht wordt er huurauto aangeboden (als de fout bij de dealer ligt op zijn kosten), als er eens een garantie-issue is geen getouwtrek over de kosten maar wordt zonder discussie opgelost, etc.
Gaat om Renault Arend in Heeze.
Ik heb ook goede ervaringen met Arend Renault in Den Bosch (zelfde keten, zitten o.a. ook in Veghel en Eindhoven). Niet zozeer voor reparaties als wel voor onderdelen en hulp.
Ze hebben een aantal keren korting gegeven op onderdelen, terwijl ze dat niet hoeven te doen, en ik heb zelfs een keer het schemaboek van de Safrane mee naar huis mogen nemen om zelf te zoeken.
Ze zijn dus niet allemaal slecht
Groeten
Paul
Ze hebben een aantal keren korting gegeven op onderdelen, terwijl ze dat niet hoeven te doen, en ik heb zelfs een keer het schemaboek van de Safrane mee naar huis mogen nemen om zelf te zoeken.
Ze zijn dus niet allemaal slecht
Groeten
Paul
Safrane RXT 2.5 20V okt 1997, handgeschakeld, vert abysse, extra: navigatie. Verkocht in 2014
- Jack de zeeuw
Hier is meen ik een ander topic voor, maar die mening deel ik. Ik heb bij de dealer waar ik eigenlijk geen klant ben, vorig jaar de fouten uit laten lezen , was 15 min. werk, toen ik daar kwam had de chef-monteur reeds alle gegevens van de auto opgevraagd en uitgedraaid bij Renault-Frankrijk (dwz hoe hij precies bij de verkoop was uitgevoerd , inclusief specificaties) daarna nog samen met de chef op de onderdelen-site van Renault gesurft , het 1 en ander uitgeprint en later heeft hij nog elektronische schema's gemailt , geen rekening gehad, wel adviezen en aanbevelingen.AS1 schreef:Dit stelt de stealers dan toch in een iets minder negatief daglicht...
Voor specifieke problemen ga ik daar zeker nog eens naartoe.
Was Wisse Automotive in Terneuzen.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm