hoi allemaal,
er zijn vele methodes om n ad8 bak olie bij te vullen echter de beste methode en met zekerheid is de volgende, dit op navolging wat ik al eerder heb verteld over alternatief
en storings problemen!!
-bak carter heeft ster en vierkant openplug
-ster is bijvullen
-vierkant is aflaatplug
op ster zit 4 cm hoge buis dus onder druk bijvullen
automaat koud bijvullen met draaiende motor met halve liter
nu temp van bak oplaten lopen tot 61gr
aflaatplug open zetten ongeveer 10 sec.
max uitloop 0.10 liter
nu is t perfect!!!!!
alternatieven zijn ongeveer methodes en heb je net niet de juiste dikte olie, zie laatste 2 cijfers atf dan mss wel problemen!!
hele aparte problemen met mss wel onnodige kosten
olie wordt bij hogere temp nml dunner dus juiste nr olie is belangrijk!!
kleur is onbelangrijk want kan rood,groen en doorzichtig zijn of als gemengd is wie weet wat!!!
bijvullen van de voorkant zeer moeilijk en gewaagd!!
let op:
boven op bak zitten ook 2 dopjes meestal rond en grijs of zwart.
deze zijn ontluchtingspluggen
van boven kijkend rechts t diff en links de bak !!
hier geen mogelijkheid tot bijvullen alleen mr grote schade en druk verschil en lucht in bak met dus storingen!!
let op:
ook op differentieel zit vierkant en ster opening alleen onder aan de vul
en aan rechterkant daarboven de aflaat en oliepeil.!!
dit is t ronde gedeelte vd bak en links als je van onder kijkt!!
deze olie is groen van kleur en dikkig en stinkt naar zwavel!!
gr M
enige juiste methode bijvullen ad8 automaat
enige juiste methode bijvullen ad8 automaat
Hallo.
Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
-
safrane ice
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: brugge

Aftappen
Differentieelgedeelte : Olieaftapplug A
Transmissiegedeelte : Aftapplug B (driehoekig gat)
Controle oliepeil D (vierkant gat)

Vullen
differentieelgedeelte
Het vullen geschiedt door inspuiting via plug C tot de olie over de rand stroomt.

Transmissiegedeelte
Vullen via plug E
bijkomende info geen verbetering van marcel
PS : die grijzesensor op foto 1 zou de oliedruksensor voor automaat moeten zijn tss A en B
(graag bevestiging als dat juist is!!!!)
grtz
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
Een heel duidelijke en overzichtelijke beschrijven, super !!!!!!
Gerben, kan/wil jij deze topic compleet in de Kn-base plaatsen??
Gr Albert
Gerben, kan/wil jij deze topic compleet in de Kn-base plaatsen??
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
-
safrane ice
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
- Locatie: brugge
txs
ken het zo eenvoudig moeilijk gedaan.
kzou zeggen voor het definitief te maken dat elk nog eens goed bekijkt om fouten te vermijden.
grtz
kzou zeggen voor het definitief te maken dat elk nog eens goed bekijkt om fouten te vermijden.
grtz
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
goedkeuring bijvullen ad8 haha
hallo allemaal,
wat n prachtige bouwtekening zeg dat is nog s prettig werken en interresant dat ice deze tekeningen al bezit.
hoe kan dat toch haha!!
echter 1 kanttekening haha..
denk ieder nou niet dat je gewoon ff bij kan vullen zonder dat je n brug hebt dus vlak staat want olieres. is n carter die als i vol is overloopt!!
dus bij schuin staan klopt t niet.
tevens door de olie op 61 gr te brengen is hij anders van dikte en volume dus dan pas n echt beeld van hoeveelheid wat eruit moet komen!!
als je bak dus al goed ingesleten is etc dan is zo n officiele procedure wel aan te raden om gekke storingen te voorkomen!!
weet ook wel dat bij andere temp van de bak je met zelfde procedure en dan nog beetje bij gooien redelijk in de buurt zit maar toch!!
oja hij zit dus onder de warmtewisselaar(koperachtig ding)die ook veel problemen kan opleveren als hij verkeerde temp. meet haha.
WEER N NIEUW TOPIC GEBOREN OF?
GR MARCEL
wat n prachtige bouwtekening zeg dat is nog s prettig werken en interresant dat ice deze tekeningen al bezit.
hoe kan dat toch haha!!
echter 1 kanttekening haha..
denk ieder nou niet dat je gewoon ff bij kan vullen zonder dat je n brug hebt dus vlak staat want olieres. is n carter die als i vol is overloopt!!
dus bij schuin staan klopt t niet.
tevens door de olie op 61 gr te brengen is hij anders van dikte en volume dus dan pas n echt beeld van hoeveelheid wat eruit moet komen!!
als je bak dus al goed ingesleten is etc dan is zo n officiele procedure wel aan te raden om gekke storingen te voorkomen!!
weet ook wel dat bij andere temp van de bak je met zelfde procedure en dan nog beetje bij gooien redelijk in de buurt zit maar toch!!
oja hij zit dus onder de warmtewisselaar(koperachtig ding)die ook veel problemen kan opleveren als hij verkeerde temp. meet haha.
WEER N NIEUW TOPIC GEBOREN OF?
GR MARCEL
Hallo.
Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
BEVESTIGING OLIEDRUKSENSOR
hoi iedr,
oja die grijze massa op de tekening tussen A en B is idd de sensor.
hij zit onder dat zwarte kapje/hoedje dus grijze massa op de tekening.
hij is rond en plat met uitstulpje met rubberetje als sealing en gaatje bovenin
voor meten druk en temp etc.
dus binnenin zit soort tps schakelaartje/sensor.
vanuit deze loopt een dikke kabel met 4 draden(nieuwe type)3 draden (oude type)en zit geseald in de sensor!!
via deze kabel en tussenstekker sluit hij aan op de rekeneenheid onder je accu!
gr m
oja die grijze massa op de tekening tussen A en B is idd de sensor.
hij zit onder dat zwarte kapje/hoedje dus grijze massa op de tekening.
hij is rond en plat met uitstulpje met rubberetje als sealing en gaatje bovenin
voor meten druk en temp etc.
dus binnenin zit soort tps schakelaartje/sensor.
vanuit deze loopt een dikke kabel met 4 draden(nieuwe type)3 draden (oude type)en zit geseald in de sensor!!
via deze kabel en tussenstekker sluit hij aan op de rekeneenheid onder je accu!
gr m
Hallo.
Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.