enige juiste methode bijvullen ad8 automaat

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Plaats reactie
marcel
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2007, 17:12
Locatie: Enschede

enige juiste methode bijvullen ad8 automaat

Bericht door marcel »

hoi allemaal,

er zijn vele methodes om n ad8 bak olie bij te vullen echter de beste methode en met zekerheid is de volgende, dit op navolging wat ik al eerder heb verteld over alternatief
en storings problemen!!

-bak carter heeft ster en vierkant openplug
-ster is bijvullen
-vierkant is aflaatplug

op ster zit 4 cm hoge buis dus onder druk bijvullen

automaat koud bijvullen met draaiende motor met halve liter
nu temp van bak oplaten lopen tot 61gr
aflaatplug open zetten ongeveer 10 sec.
max uitloop 0.10 liter


nu is t perfect!!!!!



alternatieven zijn ongeveer methodes en heb je net niet de juiste dikte olie, zie laatste 2 cijfers atf dan mss wel problemen!!
hele aparte problemen met mss wel onnodige kosten
olie wordt bij hogere temp nml dunner dus juiste nr olie is belangrijk!!
kleur is onbelangrijk want kan rood,groen en doorzichtig zijn of als gemengd is wie weet wat!!!



bijvullen van de voorkant zeer moeilijk en gewaagd!!

let op:

boven op bak zitten ook 2 dopjes meestal rond en grijs of zwart.
deze zijn ontluchtingspluggen
van boven kijkend rechts t diff en links de bak !!

hier geen mogelijkheid tot bijvullen alleen mr grote schade en druk verschil en lucht in bak met dus storingen!!


let op:

ook op differentieel zit vierkant en ster opening alleen onder aan de vul
en aan rechterkant daarboven de aflaat en oliepeil.!!
dit is t ronde gedeelte vd bak en links als je van onder kijkt!!

deze olie is groen van kleur en dikkig en stinkt naar zwavel!!


gr M
Hallo.

Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
safrane ice
Berichten: 256
Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
Locatie: brugge

Bericht door safrane ice »

Afbeelding

Aftappen

Differentieelgedeelte : Olieaftapplug A

Transmissiegedeelte : Aftapplug B (driehoekig gat)
Controle oliepeil D (vierkant gat)


Afbeelding

Vullen

differentieelgedeelte

Het vullen geschiedt door inspuiting via plug C tot de olie over de rand stroomt.

Afbeelding

Transmissiegedeelte

Vullen via plug E

bijkomende info geen verbetering van marcel :wink:

PS : die grijzesensor op foto 1 zou de oliedruksensor voor automaat moeten zijn tss A en B
(graag bevestiging als dat juist is!!!!)


grtz
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
Gebruikersavatar
AlbertP
Berichten: 4989
Lid geworden op: 20 aug 2005, 22:11
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP »

Een heel duidelijke en overzichtelijke beschrijven, super !!!!!!

Gerben, kan/wil jij deze topic compleet in de Kn-base plaatsen?? :D :roll: :lol:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
safrane ice
Berichten: 256
Lid geworden op: 05 mei 2006, 14:05
Locatie: brugge

Bericht door safrane ice »

txs :D ken het zo eenvoudig moeilijk gedaan.

kzou zeggen voor het definitief te maken dat elk nog eens goed bekijkt om fouten te vermijden.

grtz
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
marcel
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2007, 17:12
Locatie: Enschede

goedkeuring bijvullen ad8 haha

Bericht door marcel »

hallo allemaal,


wat n prachtige bouwtekening zeg dat is nog s prettig werken en interresant dat ice deze tekeningen al bezit.
hoe kan dat toch haha!!

echter 1 kanttekening haha..

denk ieder nou niet dat je gewoon ff bij kan vullen zonder dat je n brug hebt dus vlak staat want olieres. is n carter die als i vol is overloopt!!
dus bij schuin staan klopt t niet.
tevens door de olie op 61 gr te brengen is hij anders van dikte en volume dus dan pas n echt beeld van hoeveelheid wat eruit moet komen!!


als je bak dus al goed ingesleten is etc dan is zo n officiele procedure wel aan te raden om gekke storingen te voorkomen!!


weet ook wel dat bij andere temp van de bak je met zelfde procedure en dan nog beetje bij gooien redelijk in de buurt zit maar toch!!



oja hij zit dus onder de warmtewisselaar(koperachtig ding)die ook veel problemen kan opleveren als hij verkeerde temp. meet haha.
WEER N NIEUW TOPIC GEBOREN OF?

GR MARCEL
Hallo.

Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
marcel
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 nov 2007, 17:12
Locatie: Enschede

BEVESTIGING OLIEDRUKSENSOR

Bericht door marcel »

hoi iedr,



oja die grijze massa op de tekening tussen A en B is idd de sensor.
hij zit onder dat zwarte kapje/hoedje dus grijze massa op de tekening.


hij is rond en plat met uitstulpje met rubberetje als sealing en gaatje bovenin
voor meten druk en temp etc.
dus binnenin zit soort tps schakelaartje/sensor.

vanuit deze loopt een dikke kabel met 4 draden(nieuwe type)3 draden (oude type)en zit geseald in de sensor!!
via deze kabel en tussenstekker sluit hij aan op de rekeneenheid onder je accu!


gr m
Hallo.

Ben een trotste saffrane rijder al 10 jaar en nu in bezit van zeer mooie initiale v6 12 v die te koop is ivm t willen van v6 24v luxe uitvoering.
Riel
Berichten: 1375
Lid geworden op: 26 sep 2006, 14:38
Locatie: Born

Bericht door Riel »

Ik snap niks van jouw teksten :) Zet r eens een punt of komma in ;)

Verder, een beetje brug staat wel recht hoor 8)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Plaats reactie