Andjoy schreef:ONZIN!!! Jarenlang met Energy's gereden. Achter heb ik ze er nog steeds op liggen!
Deze band is juist zeer geschikt voor de Safrane!!
Voor heb ik inmiddels Pirelli's, maar alleen omdat deze beter uit de test kwamen op een aantal voor mij belangrijke punten. Michelin Energy scoort weer beter op afrolgeluid en slijtage.
Laat je dus absoluut geen andere banden aansmeren, dit lost jouw probleem niet op!!
Helemaal true.
Zelf zitten er ook Michelin Energy's onder bij mijn Saf. En nu zit er 1 komma zoveel mm profiel op...maar de grip en rij eigenschappen blijven. Slijten doen ze ook zeer langzaam (bij zo een zware auto nogwel).
Het is oppassen met sterke verhalen en zogenaamde weetjes van mensen. Sommigen bedoelen het niet slecht maar willen gewoon graag interessant overkomen. Op internet is het al helemaal erg. Ik loop vaak informatie te zoeken naar de vorm van meningen van andere gebruikers over een product 'X', om dan tot de conclusie te komen dat ik er nog geen moer mee opgeschoten ben omdat iedereen wat anders kakelt.
Michelin staat juist bekend als een band die heel vergevingsgezind is voor de rijeigenschappen van een auto, en zeker niet tegenovergesteld. Nooit meer naar die garage gast gaan!
Onder mijn Croma heb ik Pirelli P6000 gehad. Heel goed. Moet ik zeggen dat die Croma een droom van een wegligging had hoor.
Maar mijn pa had ooit een Renault 21 GTX Monaco die ook werkelijk retestrak op de weg lag, met Klebér's eronder. God wat een lekkere auto. Luxe, caramelkleurig leer, 2 liter 8 kleppen (direct koppel niks hogetoeren) 120 pk nog net zonder kat en 1075 kilo.
En dat was lang geleden, maar ik weet het nog heel goed, want ik heb flink met die auto geraced en een keer met 130 in nat weer uit de bocht gevlogen bij Holiday Inn in Utrecht (waar je 50 mag) en op de tramrails beland. Ja, die ging als op rails haha.
Maar ja... je bent dan nog jong en bijbehorend stom he.
Toch ben je geen echte vent als je niet als jongen de auto van je vader een keer in de prak hebt gereden, vind ik achteraf. Met zijn vorige (Nissan Stanza 1.8 GL (die officieel in de media reclame maakten met de snelle 0-100 sprint in 10.7 seconden) was ik ook een keer in de stad van mijn baan dwars door de bomen in het midden op de tegenliggende baan beland.
Allebei keren heeft mijn pa ze gelukkig zelf in elkaar getimmerd gewoon in de carpoort.
Met mijn centen weliswaar, want geld had ik wel gelukkig! En daarna gelijk verkocht

Ik zal die hamerslagen waarmee ie de boel uitdeukte en rechtsloeg nooit meer vergeten. Iedere slag voelde gewoon als een moker op mijn schuldgevoel. Brr!
Maar om niet af te dwalen zal ik niet verder uitwijden over de capriolen met mijn éigen voitures...

: Misschien ooit tijdens een Renault meeting tijdens de sterke verhalenronde rond een kampvuurtje aan het Bloemendaalse strand ofzo. Sfeerverlicht met diverse apk afgekeurde verblindende Xenon lampjes

Inmiddels heb ik mijn leven verbeterd en zit ik tot mijn eigen stomme verbazing reeds op trede 15 (jaja) van de verzekeringsladder.
Tja, het verstand komt met de jaren, zeggen ze he.
Klebér. Een onderschatte outsider. Franse band, dus zowiezo altijd geschikt voor onze baby's

2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen