Betrouwbaarheid Safrane 2.2 VS Mondeo TDCI 2.0 130 pk 360 NM

Alle algemene zaken rond de Renault Safrane
Plaats reactie
Peter-GS

Betrouwbaarheid Safrane 2.2 VS Mondeo TDCI 2.0 130 pk 360 NM

Bericht door Peter-GS »

10 maanden geleden had ik nog een Safrane 2.2 RN op gas. Rond de 300.000 km op de klok. Met die auto heb ik ruim 100.000 km gereden.
Als we kijken naar storingen, dan heb ik er 1 gehad. Een backfire die het bovenste deel van het gasklephuis, dat zwarte kunststof deel op blies. Met de ducktape de in de autolag heb ik dat op de parijs/daker methode kunnen herstellen. Ik kon doorrijden.
Reparatie plus alles afstellen, 150 euro. Voor de rest motorisch geen storinge gehad.
Waardoor ik stil kwam te staan.

De Mondeo. 2x een kapotte verstuiver, stil staan anwb laten komen. wel voorzichtig kunnen doorrijden. Maar wel 2x 550,-. En dan een nokkenas sensor die de geest geeft. 80,-Ook anwb laten komen. Dit alles in 10 maanden en 65.000 km. :?

Dan is toch qua betrouwbaarheid, de Safrane, zo gek nog niet.
Vandaag een Avansis uit 2004 gekocht een D4D. Ook aan dit avontuur gaan we beginnen.
Gunther en iedereen de groeten. De BMW GS is te koop. Tip voor Baccara, geloof ik.
Groetjes Peter :P
2.2i RN/8-valve/1994/5bak/
Gerben

Bericht door Gerben »

Wat een saaie wagen, zo'n toyota. Gaat nooit stuk :P

Veel plezier ermee, en misschien tot de volgende Saf!
Safrane II 2.0 RXE
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Long time no see...
Qua betrouwbaarheid heb je nu wel de ultieme wagen gekocht denk ik zo. Zekere Harrie hoor, BMW als motor en Toyota als auto. :wink:

GS eruit? Komt vast een Diversion voor terug. Net zo spannend als een Avensis.

Nee, ff geen grappen. Stop je met de motor? Laat maar ff weten wat bouwjaar en km-stand zijn. Liefst met fotootje. Misschien weet ik nog wel iemand. Baccara heeft al een Duc gekocht. Die geeft niet zoveel om betrouwbaarheid. :roll:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
safrane ice

Bericht door safrane ice »

verstuiver kapot in de mondeo komt me bekent voor...
Simpel regeltje eigenlijk de moderne diesel(commonrail wel te verstaan) kan in de meestegevallen niets verdragen omtrent vuiltjes,water,benzine... extreem gevoelig.
Dat is van merk afhankelijk wel te verstaan.
Maar goedkoop tanken kan eventueel rapper problemen geven aan u diesel...
Alles heeft zijn prijs,nu kan je zeggen diesel is diesel,klopt maar tis de toevoeging die belangrijk is(tzijn details maar toch).
Zelf toyota heeft al problemen gehad met zijn systeem en dat kwam na onderzoek van bepaald benzine station waarvan ik de naam niet zal noemen(tis nogal ne grote snappie)
Er was ne bepaalde klep die niet tegen de dieselsamenstelling kon.
Aja vliegwielke van toyota is duur in vervanging en die willen wel eens kapot gaan.
Het merk is niet meer zoals het vroeger was,jammer zitten veel europese stukken in,waaronder bosch en minder van die japanse wat trouwens bere sterk was.
Mistanken met ne diesel kan soms meer dan 2500euro kosten mits die gereden heeft,want vele garage vervangen alles verstuivers,pomp,tank,filter enz...
Is dat nodig ja en neen// tis omtrent garantie als ze er kunnen onder door muizen dan niet.

Nu komt het ,waar zit dan het verschil tss benzine en diesel als je opeens ne mega factuur moet betalen.
Denk persoonlijk voor iemand dat veel km doe,moderne benzine op gas/lpg het beste is.
grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Fix Or Repair Daily
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Safrane 2.2 Vi

Bericht door Safrane 2.2 Vi »

Financieel Onbetaalbaar Rot Ding

grinnn
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6

Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04
Riel

Bericht door Riel »

Nou die Avensis is heus niet heilig hoor ...
Toyota heeft de naam ... maar de daden?

Niet overdreven, maar nou ook weer niet dat ie 'nooit' stuk gaat.
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
Plaats reactie