effe voorstellen
-
okkiesenior
effe voorstellen
Mijn gemotoriseerd zijn begon in 1952 door als 18-jarige mijn motorrijbewijs te halen na al een jaar illegaal rond te hebben geknord op de 125cc Eysink van pappa. Echte rekenaars hebben inmiddels uitgerekend dat ik in 2007 niet minder dan 73 levensjaartjes ga volmaken.
Het motorfietsen eindigde na een Norton en een DKWtje, toen ik als keurig getrouwd burgermannetje met 3 kindertjes aan de auto moest.
Eerst een Fordje Anglia, je weet wel met dat schuine ruitje, het Harry Potter-model. Mijn vrouw bracht een Dauphientje mee in het huwelijk. Onze eerste Renault! Maar wat kon dat ding roesten! Daar de kinderwagen die mijn vrouw mooi vond te groot bleek voor de achterbank kwam er als opvolger een FIAT1500L, later opgevolgd door een FIAT130, een V6 met 2,8 liter! En er kwam een caravan. Grote autos, dus grote caravans. En latere auto's moesten dat ook kunnen trekken. Nog twee Peugeot's 604 6 cylinders. Vervolgens terug naar Renault. Een 25GTS Pahse I en daarna een 25TX Phase II. En in 1998 een 3 jaar oude Safrane Phase I, V6i RTautomaat.
Daarnaast toch weer gaan motorrijden. Mijn vrouw haalde met 60-jaar ook nog haar motorrijbewijs en rijdt de toertochten nu mee op haar eigen motor. Samen hairpinnetjes draaien in de Eifel, is geweldig leuk. Uit nostalgie gingen de kinderen inmiddels Fiat's 130 verzamelen, een weinig bekende auto. En dus kocht pa om mee te doen ook weer zo'n oud vehikel uit 1970. Er zijn van dat type veel clubs in Europa, waarvan wij de meetings graag bezoeken, vooral in Italie, Spanje, Zwitserland en Duitsland. En ja in plaats van onderdelen vond ik in Turijn nog een splinternieuwe Fiat 124 Sport coupe van 1970. En daar rijden we ook toertochten mee hier.
Dus twee motoren, twee rijdende oldtimers en een Safrane+caravan en wonend dicht bij (25 km) de Belgische grens, ben ik erg benieuwd wat ze daar nu van plan zijn met dat vignet, dat wordt onbetaalbaar.
Het motorfietsen eindigde na een Norton en een DKWtje, toen ik als keurig getrouwd burgermannetje met 3 kindertjes aan de auto moest.
Eerst een Fordje Anglia, je weet wel met dat schuine ruitje, het Harry Potter-model. Mijn vrouw bracht een Dauphientje mee in het huwelijk. Onze eerste Renault! Maar wat kon dat ding roesten! Daar de kinderwagen die mijn vrouw mooi vond te groot bleek voor de achterbank kwam er als opvolger een FIAT1500L, later opgevolgd door een FIAT130, een V6 met 2,8 liter! En er kwam een caravan. Grote autos, dus grote caravans. En latere auto's moesten dat ook kunnen trekken. Nog twee Peugeot's 604 6 cylinders. Vervolgens terug naar Renault. Een 25GTS Pahse I en daarna een 25TX Phase II. En in 1998 een 3 jaar oude Safrane Phase I, V6i RTautomaat.
Daarnaast toch weer gaan motorrijden. Mijn vrouw haalde met 60-jaar ook nog haar motorrijbewijs en rijdt de toertochten nu mee op haar eigen motor. Samen hairpinnetjes draaien in de Eifel, is geweldig leuk. Uit nostalgie gingen de kinderen inmiddels Fiat's 130 verzamelen, een weinig bekende auto. En dus kocht pa om mee te doen ook weer zo'n oud vehikel uit 1970. Er zijn van dat type veel clubs in Europa, waarvan wij de meetings graag bezoeken, vooral in Italie, Spanje, Zwitserland en Duitsland. En ja in plaats van onderdelen vond ik in Turijn nog een splinternieuwe Fiat 124 Sport coupe van 1970. En daar rijden we ook toertochten mee hier.
Dus twee motoren, twee rijdende oldtimers en een Safrane+caravan en wonend dicht bij (25 km) de Belgische grens, ben ik erg benieuwd wat ze daar nu van plan zijn met dat vignet, dat wordt onbetaalbaar.
Laatst gewijzigd door okkiesenior op 18 jan 2007, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- EBSBaccara
-
safrane ice
die vignet is schandalig
Straks blijven onze vriendelijke noorderburen nog weg
we zitten ergens me ne put die moet gevuld worden,verzekers die van de prins
ferrari rijden kost geld (ne belg zal dat wel snappen lol)
toch welkom op de forum
grtz ice
Straks blijven onze vriendelijke noorderburen nog weg
we zitten ergens me ne put die moet gevuld worden,verzekers die van de prins
ferrari rijden kost geld (ne belg zal dat wel snappen lol)
toch welkom op de forum
grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be
- EBSBaccara
- cjibclient
Arie, het wordt toch wel eens tijd om eens een echte Safrane aan te schaffen.
Als je nu die Renault 15 GT EBS-Baccara Turbo-Campus van de hand zou doen,
kan je een echte Biturbo kopen.
Gr Albert
Als je nu die Renault 15 GT EBS-Baccara Turbo-Campus van de hand zou doen,
kan je een echte Biturbo kopen.
Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
- EBSBaccara
hahah leuke combinatie zal dat worden... zo'n 15 lijkt me niet verkeerd
maareh... ik ga dit jaar echt opruimen
als eerste gaat straks de 5 Super Campus eruit
daarna de 306 weer en misschien ook nog de 5 GT Turbo
de 5 EBS Baccara blijft
in de plaats komt er een gebruikte Twingo Initiale of een nieuwe Paris voor mn vrouw
daarna wordt het hard sparen voor een droom en de restauratie van de EBS natuurlijk
maareh... ik ga dit jaar echt opruimen
als eerste gaat straks de 5 Super Campus eruit
daarna de 306 weer en misschien ook nog de 5 GT Turbo
de 5 EBS Baccara blijft
in de plaats komt er een gebruikte Twingo Initiale of een nieuwe Paris voor mn vrouw
daarna wordt het hard sparen voor een droom en de restauratie van de EBS natuurlijk
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)
- EBSBaccara