Precies 10 jaar geleden maakte ik een account op dit forum. Ik had al de nodige sleutelervaring met verschillende 504’s, diverse Renault 25’s, een Safrane I uit 1994 en al 6 jaar de Safrane II uit 2000.
Tot op dat moment was het nooit nodig geweest diep in de autotechniek te duiken (kwikfitreparaties), maar het onbegrijpelijke horten en stoten van de motor was aanleiding hiernaar op het internet te zoeken en kwam ik dit Safrane-forum tegen.
Daarover ging mijn eerste bericht: Safrane 2.0 hort en stoot op gas.
Uiteindelijk, na een half jaar, bleek de oorzaak een versleten relais in de Injection Simulator van de LPG-installatie te zijn. De assistentie van Peter heeft mijn schroom om de injectieregeling te demonteren wegenomen en de informatie op het forum heeft mij geholpen de sensoren en de werking van de ECU te begrijpen.
Sindsdien is dit forum een nuttige vraagbaak gebleken bij onderdelen (m.n. veerschotels, -poten), onderhoud (m.n. roest, subframe) en allerlei sleutelproblemen (m.n. instrumentenpanelen).
Ik ben erg blij met het forum, dank aan Gunther en Anne om het forum te faciliteren en aan jullie allemaal voor je constructieve insteek en bijdragen. En niet te vergeten de gezellige meetings.
Al weer 10 jaar op het forum
Al weer 10 jaar op het forum
Ex Renault 25 (3x), Safrane 2.2
Ex Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 434k
Laguna 2.0 Dynamique 2011
Je vindt slechts wat je zoekt.
Ex Safrane 2.0 RTE 2000 LPG3 85k >> 434k
Laguna 2.0 Dynamique 2011
Je vindt slechts wat je zoekt.
Re: Al weer 10 jaar op het forum
Leuk bericht!
Het forum is zeker handig en nuttig. Laatste tijd is her wat rustiger op het forum, alle Safranes zijn in thuisquarantaine denk ik.
Het forum is zeker handig en nuttig. Laatste tijd is her wat rustiger op het forum, alle Safranes zijn in thuisquarantaine denk ik.
2.5 RXE 1999 op LPG