Mijn naam is Hans en ik ben sinds afgelopen zaterdag eigenaar van een Renault Safrane 2.5 RXE uit 1998, met 355000 op de teller. Er zit wel wat werk aan maar daar was de prijs ook naar. Eerst maar eens voor de keuring een fuseekogel en een ashoes vervangen volgens de vorige eigenaar....we zullen zien
Ik viel toch een beetje voor de luxe van dit beestje. de afgelopen twee jaar in een Citroën ZX break gereden uit 97, wat een ongelooflijk trouwe auto is geweest, maar die raakt een beetje op en ik had toch wat stevigers nodig voor de kilometers die ik afleg; al dan niet met een aanhanger.
Eenmaal door de keuring staan me nog wel wat klusjes te wachten, ik was dan ook als een kind zo blij toen ik ontdekte dat deze ondergewaarde wagen een eigen forum heeft!
Even een opsomming van het werk wat me te wachten staat (en wat ik in 3 dagen tegengekomen ben):
- rechterdeur wil niet op slot, sleutels werken mechanisch uberhaupt niet
- cruise control doet het niet, lampje brandt ook niet op de knop
- voorruit vervangen (WA+ verzekerd dus dat komt later wel)
- CD wisselaar in de kofferbak luistert wel naar de knopjes, maar niks geen geluid in de wagen....
Een snelle neus door het forum leert me dat de deursloten gewoon van een belabberde kwaliteit zijn, maar goed, als de wagen maar op slot kan denk ik dan maar. Cruise control kent ook de nodige kwaaltjes hier en daar, maar de symptomen verschillen hier en daar. eerst maar eens kijken of de knop spanning krijgt. Is die makkelijk te verwijderen? En die CD wisselaar....ach ik kreeg er zo'n lekker retrogevoel bij... ik moest het gewoon proberen.
De doorslag voor de aanschaf van deze wagen gaf toch wel die geweldige roffel van de vijfpitter die voorin ligt, in combinatie met het zitcomfort.
Ik heb nog een weekje APK, dus ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen! Komt er toch nog een Safrane bij.
Hans
Safrane 1048 by Hoffo96!, on Flickr