Voorstellen

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
ZX1.4i

Voorstellen

Bericht door ZX1.4i »

Hallo allemaal, ik heb me hier aangemeld n.a.v. de Safrane van een goede vriend van mij, waar ik aan ga sleutelen komend weekend. Heb zelf helaas (nog) geen Safrane, maar deze auto fasineert mij wel enorm, het is dat ik al 2 andere auto's heb, en dat de Safrane diesels niet dik gezaaid zijn.

Ik heb bijna uitsluitend Citroen diesels gereden, heb nu een luxe Xantia Break 1.9TD uit 2000 waar ik dagelijks in rij, tenminste tot volgend jaar Mei. Dan loopt de schorsing van de Xantia HDI af en wil ik die gaan rijden, deze heb ik in het begin van het jaar gekocht, een HDI met weinig kilometers en uit 2001, daar kon ik geen nee tegen zeggen.

Ben een hardcore zelf sleutelaar, met D-riemen en koppakkingen als specialiteit, voornamelijk Citroen's, maar na het weekend hoop ik mijn eerste Safrane D-riem gedaan te hebben :-)

Verder werk ik full-time als onderdelen verkoper, bij werelds grootste (Scheeps) dieselmotoren fabrikant. Een hoop kennis en inspiratie heb ik dan ook op mijn werk opgedaan.

Mvr.Groet,
Sohail
Xantia Berline 2.0 HDI+
Fuego_gtx

Bericht door Fuego_gtx »

Ach ja je rijd tenminste zelf ook in een fransoos :)
Welkom Sohail en suc6 met sleutelen.
Greetz, Arno
Renault Forever :P ??? In ieder geval liefhebber van Franse autos
Ex Renault Fuego (4x)
Ex Citroen Xsara Picasso 2.0 2003
Ex Safrane 2.2i Manoir 366k Amarant Metallic 142 1994
Peugeot 307 1.6 16V 2006
ZX1.4i

Bericht door ZX1.4i »

Bedankt.

Ik heb heel even een Renault 5 gehad, toen ik van werkgever wisselde, deze zat tussen een Xsara diesel en 306 diesel in. Een fijne auto die Renault 5, alleen het starten met een handchoke is niets voor mij :?
Xantia Berline 2.0 HDI+
Riel

Bericht door Riel »

Safranes op GAS zijn schoner, klinken beter (een van de best klinkende motororen op de weg, die 5-pitter), en rijden goedkoper en gaan nooit stuk. Waarom zou je een oliestoker willen? ;)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
jrillmann

Bericht door jrillmann »

Doe mij maar zo'n oliestoker hoor, niets voor mij dat gas.
ZX1.4i

Bericht door ZX1.4i »

Een 5-Pitter klinkt inderdaad erg mooi, heb ik afgelopen weekend kunnen ervaren op een ritje van c.a. 50km :P

Wat de diesels betreft, ach ik weet niet beter meer en door mijn werk heb ik alle contacten om makkelijk aan onderdelen en info te komen. Mocht er hier iemand problemen hebben met zijn Renault Diesel, schroom niet om mij lastig te vallen :wink:
Xantia Berline 2.0 HDI+
Plaats reactie