En weer iemand erbij met een Safrane....
Ik ben dus Fredo...maar Alfred is ook wel goed....kom uit Delft,ben 39 en heb sinds gisteren dus mijn eerste Safrane aangeschaft. En wel een groene 2,2i Vi in RT-uitvoering,de uitvoering die ik wilde hebben maar daarover later meer want daar zit een soort van geschiedenis aan vast.
Ben een jarenlange autofiel en heb diverse merken gereden en in bezit gehad,de laatste jaren vooral Ford. En dan vooral de Scorpio,niet die lelijke met die rare koplampen maar de oudere versies.
Maar....ik was toe aan wat anders en een oude liefde kwam weer op de proppen.
In 1993 ging mijn beste vriend trouwen en ik zou zijn chauffeur zijn voor die dagen. Dus moest er een auto gehuurd worden,dat werd een Safrane,gehuurd bij de lokale Renault-dealer. God,wat heb ik toendertijd fijn gereden in die auto. Wat vooral opviel was die computer die praatte als er een deur open stond of het licht nog aanstond. En de onmogelijke opgave die ik mezelf had gesteld om op de terugweg vanuit Assen naar Delft gemiddeld 120 km per uur te halen, kan wel vertellen dat ik het laatste stuk op de a13 nogal erg hard reed....
En nu heb ik er eentje,moet nog wel wat aan gebeuren maar hij is nog gekeurd tot eind april. En ik heb een maatje die "automonteur" is en dus een hoop voor me kan doen tegen een fractie van het uurloon van een garage. Dus de Saf gaat weer vertroeteld worden en in goede "running order" hersteld worden.
Nou,was nogal een lang verhaal maar ik ga een hoop plezier beleven aan mijn auto...dat is iets wat ik al wist.
Groetjes Alfred