Even voorstellen

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Ron737

Even voorstellen

Bericht door Ron737 »

Hierbij wil ik me ook even voorstellen als nieuwe Safrane rijder in dit forum.
Ben in December in bezit gekomen van een Safrane V6i RN Automaat met een gereviseerde versnellingsbak en "slechts"179.000 op de teller. Leren bekleding, CC , electrisch schuifdak (later ingebouwd kennelijk) en de gebruikelijke extra's die bij die uitvoering horen.
De auto is van een oudere man geweest (84) die inmiddels niet meer leeft en de auto 10 jaar in bezit gehad heeft. Stond altijd binnen die laatste jaren onder een appartementgebouw in een prive-parkeergarage. De man ging de laatste jaren het rijden niet zo goed meer af en er zijn wel wat kleine oplosbare parkeerdeukjes.

Ik heb de auto een beetje erbij gekocht omdat ik een Renault 30 TX V6 LPG 5versn. heb die ik deze winter toch maar in de winterstalling heb gezet, en een 2e auto toch wel handig vind in sommige gevallen, dus naast mijn Honda Accord 5deurs 1.8 es VTEC LPG.

Ben zeer onder de indruk van de rijeigenschappen en het V6 vermogen in combinatie met automaat, hoewel ik in mijn R30 ook een V6 met iets minder cc-inhoud ter beschikking heb maakt deze qua rijeigenschappen toch wel wat meer indruk,maar dat mag je na ettelijke jaren ontwikkeling ook wel weer verwachten.

Deze Safrane V6 maakt aanmerkelijk minder geluid, dus rij nu wat annoniemer de straat uit eerlijk gezegd. Ook dit model van 1993 is niet echt een uitblinker 1e klas wat ik bij Phase II wel weer wat imponerender vind. Maar ja je kan niet alles hebben. Alles heeft zijn prijs. Ik denk dat het voor wat betreft de rijeigenschappen misschien niet echt voor elkaar onder doet hoewel de 24 klepper wellicht nog wel wat beter zal rijden. Toch ben ik nu meer dan tevreden met de staat van deze auto.

Ik weet nog niet of ik em lang erbij ga houden maar vind het eigenlijk ook zonde om weer weg te doen als de R30 weer tevoorschijn komt maar 3 auto's voor de deur is wel wat veel dus een 4e incl de auto van mijn vrouw is echt te veel van het goede. Bovendien is het wel even slikken met nu een benzineversie V6 aan de pomp..... :? Maar leuk is het wel.

Heb de originele prijslijsten van toen er ook bij gekregen net als wat folders, en incl Leer en de luze Radio Renault erin kom ik toch op een auto van toen 90.000 oud hollandse guldens. Dat is toch vrij duur ook al voor die tijd volgens mij, en dan nu de waarde van die auto's...... :shock:

Ik lees al een ruime week mee wat er zo al voorbij komt in dit forum en lees het met interesse allemaal. Ik ben misschien 1 van de weinige met nog Phase I want de meeste foto's die ik zie zijn toch type II. Komt dit omdat iedereen graag het nieuwere model ook wilde hebben of raken de 1e modellen toch een beetje uitgestorven inmiddels?

Ron

Afbeelding
Renault 30 TX V6 1981 5bak---- Renault Safrane V6 3.0i RT 1993 benzine automaat ----Honda Accord 1.8 VTEC hatchback LPG 2002 automaat
Plaats reactie