Rijbewijs en Safrane kwijt....

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Sebastiaan H

Rijbewijs en Safrane kwijt....

Bericht door Sebastiaan H »

Donderdag 4 Oktober was een zwarte dag..althans voor mij!!
Na laat met de trein aangekomen op station Lelystad het laatste stukje naar huis met de Safrane. Voor mij reed een grijze Opel Astra welke duidelijk het gaspedaal had gevonden...
Ik wilde snel naar huis en dus liet ik ook het gaspedaal zakken....Met uiteindelijk het feit dat ik de Opel inhaalde, de Opel van een diender......Het gevolg laat zich raden...Obv de door mij gereden snelheid is mijn rijbewijs en mijn auto op dat mometn ingenomen.
Overigens was de Opel niet ge-ijkt en had de beste man geen meet apparatuur in zijn auto!! Maar dat is ene ander verhaal.

Waarom plaats ik dit bericht????

Ik wil graag weten of ik de enige ben die in deze slachtoffer is geworden van de sublieme rij eigenschappen van de Safrane??? Ik heb echt niet bewust hard gereden...Maar doordat ik niet heb gekeken op mijn snelheidsmeter...is de constatering van de verbalisant extra wrang...Zelf heb ik grote moeite te geloven dat ik echt zo hard heb gereden...Maar goed...

Aub geen meldingen van je kijkt toch altijd naar je teller.......Als dat zo was zou ik dit verzoek niet doen....
Ik ben benieuwd of ik mij moet beschamen vanwege mijn "lage moreel" of dat ik toch nog enige begrip tegemoet mag zien..... :) :) :)
Overigens heb ik de auto inmiddels weer terug....Ik heb geen verleden wat snelheidsovertredingen betreft....

Regards,

Sebastiaan H.
Klein en snel?? doe niet zo maf...Groot en snel....Voor mij alleen een Saf.!!!!!
2.2 VI 1992 (Sinds 02-09-09 Velsatis 2.0T initiale)
ReSa

Bericht door ReSa »

'97 Ph II 2.0 RTE alizée - Cruise Control - voorruitverwarming - <110.000 km
Riel

Bericht door Riel »

Naja, dat je het niet merkt is wel waar. In Nederland moet ik bewust de CC op 120/130 instellen.

In duitsland rijd ik gewoon zoals het 'lekker rolt', en stiekem ga je steeds harder. 180/190 rijd ik dan vaak. Zelfs mijn vriendin zegt er niets van ... als ik in de 19 140 reed kreeg ik dan al commentaar.

Zuur voor je, maar even in de buidel tasten dan. Ze hebben je gewoon gesnapt :)
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Ook ik heb het laatste jaar meer bekeuringen gekregen dan in de laatste 35 jaar.
Het zijn gelukkig alleen maar dat ik soms 3 KM tot 9 Km te hard heb gereden.
Voor jouw is het een zure appel, en met recht mag je aan de snelheid twijfelen.
Politie alleen in een burger auto zonder geijkte meter lijkt mij dat ie heel gemakkelijk de zaak kan aandikken zonder daar een objectief bewijs te hebben.
Of de regel nog geld van" het woord van een politie agent telt voor 2" wil ik niet direct aannemen, daar er bijzijn die vromer dan de Paus willen zijn en erop geilen het vermanende vingertje te heffen.
Ik noem deze groep "Machtsgeilers".
Ze zijn 80 jaar te laat geboren , helaas......
Als je bij een rechtbank je echt Km verteld, zal hij moeten aantonen dat dit niet zo was.
Je kan altijd schriftelijk bezwaar maken :D :D

Houdt ons aub op de hoogte,....sterkte

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

Een Safrane ligt lekker stevig op de weg en laat niet echt van zich horen dus valt het niet zo op dat je gauw te hard rijdt. Bij echt hoge snelheden merk je dat ie wat vager wordt op het stuur.

Als de agent alleen in de auto zat en geen geijkte apparatuur bij zich heeft, wordt het lastiger om jouw overtreding aan te tonen. Hij hield zicht vast precies aan de snelheid en jij reed 10 km/uur harder om hem in te halen, toch? Dat is nog wel te overzien hoor. :wink:
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Sebastiaan H

Ehum.....toch net niet...

Bericht door Sebastiaan H »

Was het maar zo....De betreffende diender reed 120km/h op een 80km weg...(De reden waarom is onduidelijk...ik kan alleen maar zeggen uitlokking...Heeft ie overigens ook bevestigd nadat ik staande gehouden ben. Zijn letterlijke woorden waren.."Waarom ga je dan zover??" Nadat hij bevestigde dat hij wilde zien hoever ik zou gaan.) Met 120km/h heb ik dus ingehaald...en schijnbaar ben ik toen niet meer van het gas afgegaan....Hij steld dat hij 180km/h reed op zijn teller en dat ik nog uitliep..... :shock: :shock: Mijn beste geweten ontkend dit ten stelligste....Dat ie mij heeft uitgedaagd staat vast...dat ik zo stom ben om dan alsnog in te halen...tja.....Maar als ik echt tuig was dan reed ik wel in een golf GTI of andere "mannen"auto....hahaha

Ach ja..hoe dan ook...28-11-07 moet ik voorkomen....We zullen zien hoe de rechter reageerd. WORDT VERVOLGD
Klein en snel?? doe niet zo maf...Groot en snel....Voor mij alleen een Saf.!!!!!
2.2 VI 1992 (Sinds 02-09-09 Velsatis 2.0T initiale)
Masterbrowser

Re: Ehum.....toch net niet...

Bericht door Masterbrowser »

Sebastiaan H schreef:Was het maar zo....De betreffende diender reed 120km/h op een 80km weg...(De reden waarom is onduidelijk...ik kan alleen maar zeggen uitlokking...Heeft ie overigens ook bevestigd nadat ik staande gehouden ben. Zijn letterlijke woorden waren.."Waarom ga je dan zover??" Nadat hij bevestigde dat hij wilde zien hoever ik zou gaan.) Met 120km/h heb ik dus ingehaald...en schijnbaar ben ik toen niet meer van het gas afgegaan....Hij steld dat hij 180km/h reed op zijn teller en dat ik nog uitliep..... :shock: :shock: Mijn beste geweten ontkend dit ten stelligste....Dat ie mij heeft uitgedaagd staat vast...dat ik zo stom ben om dan alsnog in te halen...tja.....Maar als ik echt tuig was dan reed ik wel in een golf GTI of andere "mannen"auto....hahaha

Ach ja..hoe dan ook...28-11-07 moet ik voorkomen....We zullen zien hoe de rechter reageerd. WORDT VERVOLGD
Sterkte makker! Ik heb zo nu en dan ookwel eens stomme dingen gedaan op de weg, waar ik mezelf achterhaf keihard tegen mijn achterhoofd sloeg :evil: .Laatst 275 euro, 3 jaar geleden belgië: 375 euro. Tikt allemaal lekker aan. En het is gewoon lekker om em eens flink open te gooien :twisted:
Phase II - 2.5 20V RXE 1998 met 170k kms.
Voorruitverwarming, Leer, Cruise-control, Navigatie, 6CD wisselaar, elektrische schuifdak, Laguna velgen :D
leeuw

Bericht door leeuw »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de opmerkingen van de anderen.
Je hoort de motor pas een beetje geluid maken bij +/- 140 en daarvoor alleen windgeruis.
En zeker met een zwaardere motor is de, volgens de wet, max. snelheid zo bereikt. Ik kijk alleen wel regelmatig op de klokkenwinkel, al was het alleen maar omdat 4 van de 6 Renaults koelproblemen hebben gehad... :-(
En na de 6e bon in 6 maanden, allemaal met een schokkende (!) snelheidsovertreding van minder als 15 km/h, leer je ook vanzelf de snelheid in de gaten te houden, ik in ieder geval wel.
Want op een verlaten (snel)weg, waar je dus makkelijk wat harder kan zonder een gevaar te zijn, is het natuurlijk "levensgevaarlijk" in dit regeltjesland om iets boven het geldende maximum te rijden.. :evil:

Ik hoop dat het allemaal gaat meevallen voor je !

Leeuw.
Alle automobielen zorgen voor transport van A naar B.
Slechts weinigen zorgen daarnaast ook voor plezier...
Shamrock

Bericht door Shamrock »

8) Het is gewoonweg een feit dat je met deze limo heel snel geneigd bent om te hard te rijden, omdat je de motor vrijwel niet hoort. Ik betrap mezelf hier regelmatig op. Ik rij veel met aanhangwagen en ondanks deze last van ruim 1500kg trekt mijn Saf als een tierelier. Je merkt gewoonweg niet dat je een zware last achter de auto hebt hangen en rij dan snel rond de 120 km/h terwijl 80 de limit is.. :oops: Gelukkig totnogtoe zonder "prent" of schades.
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Ik vind het wel meevallen hoe stil een safrane is, althans, de 4-cilindertjes. Misschien dat de 6-cilinders wel stil zijn. Boven de 120 maakt ie echt een hoop kabaal. Daarnaast trekt hij nog geen worst van tafel, dus als je te hard rijdt, dan doe je dat bewust. Niet dat ik tegen hard rijden ben (doe ik zelf ook dagelijks), maar je weet wat de risico's en eventuele consequenties zijn en die heb je dan maar te accepteren.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
Gerben

Bericht door Gerben »

Safrane I 2.2i = 110pk
Safrane I 2.2vi = 140pk

Geen wereld van verschil, maar zal zeker merkbaar zijn. Ook met worsten en tafels.

Mijn PhII maakt boven de 120kmh ook meer geluid, dat dat was al gezegd, eerder in dit topic. Ik geloof dat de hoofdzin in dit gehele topic was dat je gemakkelijk te hard rijdt in een Safrane. En in een wagen van 15 jaar oud (ja, europese wagens, we weten nu wel dat die amerikaanse dwijlen nog stiller zijn) vind ik dat toch wel wat!
Safrane II 2.0 RXE
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Denk ook dat je in een wagen met (werkende) airco sneller te hard rijdt dan eentje waar je de ramen moet openzetten voor verkoeling. Met ramen open ga ik geen uren 180 gassen... In dat opzicht is het misschien maar goed dat ik geen wagens met werkende airco heb :P
Gerben

Bericht door Gerben »

Met raam op 'n kiertje is wel de ideale manier om wakker te blijven 's nachts!!
Safrane II 2.0 RXE
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Daarvoor heb ik dan weer CDs met lompe herrie :D
Gerben

Bericht door Gerben »

Een cd met windgeruis ala 777 :P
Safrane II 2.0 RXE
Plaats reactie