Ik heb het gedaan ik heb een electric auto gekocht
Een Peugeot Ion
Waarom zeg je wel ik doe maar km per dag ti's niet veel (of wel) het is hoe je het bekijkt
Met de saf was het kostelijk dure benzine hoge taks en verzekering hoog verbruik wegens korte afstanden.
Wilde hem inschrijven als oldtimer maar de groenen hebben de leeftijd opgetrokken van 25 naar 30 jaar vanaf dit jaar April.
En ik kwam 4 maanden te kort dus 5 jaar wachten
Heb de ion gekocht met een lening uitgerekend all in doe ik 3800 € winst per jaar
Dacht erover de saf te verkopen maar is in zo goede staat dat ik het zonde zou vinden haar kwijt te spelen dus 5 jaar stallen en onderhouden.
Stallen zeg je ....
Let wel met de Ion rij ik zo zuinig dat de elec. geen taks derde van verzekering garage Saf de Mazda benzine onderhoud afbetaling dus All in doe ik per jaar 3800 € winst dus win win en over 5 jaar kan ik met mijn liefde terug karren
Ben ik gek nou ieder zijn gedacht die Ion is best mooi rijdt zeer goed trekt sneller op dan elke 4 cilinder 2100 cc (6 cilinder en dikke turbo moet ik laten gaan) Het bereik is 130 Km dus ruim voldoende .
Hij regenereert bij lossen van het pedaal (zonder gas
dus ik blijf nog regelmatig kijken en vragen stellen over de saf want een auto die stilstaat slijt sneller dan een rijdende.
Dus blijf ik actief mijn saf bezoeken het doet wel pijn hem zo lang te moeten laten staan
Dus tot de volgende onderwerp groetjes en hou die dames in goede staat
Greetz Luigi
I love that car to bits