Zal me even voorstellen..

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
JS50

Zal me even voorstellen..

Bericht door JS50 »

Hallo allemaal,

Ik ben Johan, uit Groningen. Ik vind de Safrane al lange tijd een schtterende wagen. Helaas heeft de grootte van de wagen me altijd tegengehouden.

Vorige week was het dan zover. Mijn eerste Safrane gekocht. Het is een 2.0 met 327.000 km op de telller.
Ik ben nu al verknocht aan het comfort van de wagen.
Er zijn wel wat aandachtspuntjes, maar die hoop ik tzt (met eventueel wat aanwijzingen :D ) op te lossen.

Groet, Johan.
Ad-orgel

Re: Zal me even voorstellen..

Bericht door Ad-orgel »

JS50 schreef:Hallo allemaal,

Ik ben Johan, uit Groningen. Ik vind de Safrane al lange tijd een schtterende wagen. Helaas heeft de grootte van de wagen me altijd tegengehouden.

Vorige week was het dan zover. Mijn eerste Safrane gekocht. Het is een 2.0 met 327.000 km op de telller.
Ik ben nu al verknocht aan het comfort van de wagen.
Er zijn wel wat aandachtspuntjes, maar die hoop ik tzt (met eventueel wat aanwijzingen :D ) op te lossen.

Groet, Johan.
Nou, hij heeft er al heel wat kilometertjes op zitten. Op zich is dat niet erg, want ze kunnen erg veel hebben deze auto's. Als er maar een beetje goed voor is gezorgd en je doet dat zelf ook kan je er nog best een poosje plezier van hebben.
Dit forum is erg handig voor het oplossen van problemen en wij zijn natuurlijk wel benieuwd hoe je nieuwe aanwinst er uit ziet.

Groeten,
Ad
Volvo S60 automaat
Voorheen: Renault Safrane 2.5 RXT - Peugeot 607 2.2 - Renault Safrane 3.0 V6 24V (2x RXT en RXE) - Renault Safrane 2.0
Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw »

Welkom op dit forum, dus eindelijk een Safrane :?: Zo groot zijn ze nou ook weer niet :wink:
Ja, mankementjes zijn er om opgelost te worden
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Luigi

Bericht door Luigi »

He Johan
de meeste probleempjes zullen wel elektrische gremlins zijn :twisted:
Had gisteren avond nog een leuke zet mijn lichten aan en had geen dashboard verlichting :shock:
maar met een klap op het dashboard en de zalvende woorden "wakker worden" werkte alles terug perfect :wink:
dus moet het niet altijd moeilijk op te lossen zijn.
Maar denk dat het wat warmer wordt dat ik die relais toch eens moet opzoeken :roll:
WillemS

Bericht door WillemS »

Johan, welkom en veel plezier van je Safrane.
En @ Luigi, het is waarschijnljk een van de stekkers achterop het dashbord die slecht kontakt maakt, even demonteren en kontaktspray erop.

mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
Foeke

Bericht door Foeke »

[quote="WillemS"]Johan, welkom en veel plezier van je Safrane.
En @ Luigi, het is waarschijnljk een van de stekkers achterop het dashbord die slecht kontakt maakt, even demonteren en kontaktspray erop.

Begin eerst met gehele dimmer wieltje reinigen met contactspray,dit is het gemakkelijkste om mee te beginnen.

Foeke.
Luigi

Bericht door Luigi »

Bedankt voor de tips jongens
zal er naar kijken [smilie=worship.gif]
renpaulren

Re: Zal me even voorstellen..

Bericht door renpaulren »

Groet, Johan.[/quote]

Nou, hij heeft er al heel wat kilometertjes op zitten. Op zich is dat niet erg, want ze kunnen erg veel hebben deze auto's. Als er maar een beetje goed voor is gezorgd en je doet dat zelf ook kan je er nog best een poosje plezier van hebben.
Dit forum is erg handig voor het oplossen van problemen en wij zijn natuurlijk wel benieuwd hoe je nieuwe aanwinst er uit ziet.

Groeten,
Ad[/quote]

Gewoon altijd eventjes een aankoopkeurinkje erbij regelen. Kost je volgens mij 100 euro via de ANWB. Netuurlijk nog steeds veel geld, maar als je een auto voor een paar duizend euro wilt kopen vind ik het gewoon een noodzaak.

Veel rijplezier trouwens JS50!!
Ontspannen in z'n Renault
JS50

Bericht door JS50 »

Bedankt voor de hartelijke verwelkoming.

Zal zo snel mogelijk een paar kiekjes uploaden. Zal alleen nog nie gepoetst zijn. :lol:
Tot nu toe ben ik er achtergekomen dat het reservoir van de ruitensproeiervloeistof ( of de weg er naar toe) lekt. Gelukkig blijft er nog wel iets inzitten. Is niet mijn weertype om buiten te klussen.

En de deuren aan de passagiersant kunnen niet op slot. Je hoort de cv wel reageren, maar de vergrendeling pakt hem niet blijkbaar.

En de kilometerstand had ik links en rechts al wel gelezen dat dat niet zo heeel veel uitmaakt. Mits goed onderhouden. Tja...voor mij is de onderhoudshistorie niet bekend :shock: .

Groet, Johan
AlbertP

Bericht door AlbertP »

Ik zal er ook nog een schepje vriendelijkheid erboven op doen, ... welkom bij het Safrane forum :wink: :wink: :wink:

Wat betreft de ruitensproeiers,... het reservoir gaat vanaf de vuldop naar het rechter binnenscherm wielkast.
Deze is te bereiken door het binnenscherm wielkast plastic eraf te schroeven (torx)
De pomp zit op het reservoir gemonteerd.

Gezien de Km stand zit het erin dat de distributie met waterpomp vervangen zal moeten worden.
Dit dient om de 120.000Km te gebeuren.
Een olie verversing met filters en bougie`s is dan ook aan te raden.
Dan ben je voor een hele tijd gesteld :wink: :wink:

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/240000 km
vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 210.000Km 3e aut bak
Jack de zeeuw

Bericht door Jack de zeeuw »

Voor wat de ruitensproeier betreft : Als je auto koplampsproeiers heeft dan zal waarschijnlijk een van de bevestigingspunten van de leidingen los zijn, dit is vaak in de buurt van de koplampen. Als je dan je reservoir helemaal vult loopt de vloeistof er net zo hard weer uit.
Je kunt dan wel een 1/2 á 3/4 liter vullen zonder dat het eruit loopt maar dan moet je je ruiten sproeien als je licht uit staat, dan werkt het pompje naar de koplampsproeiers niet en kun je vloeistof sparen :wink:
Het komt nog niet zo vaak voor dat het reservoir zelf kapot is, of hij moet kapot gevroren zijn, of het rubber rond het pompje lekt, of de verbinding tussen 1e en 2e reservoir lekt (maar dan moet je wel koplampsproeiers hebben, anders heb je maar 1 reservoir) :wink:
Het pompje kun je er gewoon (met beleid) uit trekken als je het binnenscherm verwijderd hebt.
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Plaats reactie