Ik ben René (41) en heb gelukkig sinds deze week weer een baan. De enkele reis is slechts 16 km maar dat vind ik toch te ver fietsen. De eerste twee dagen nam ik de motor, leek me leuk, maar daarvan kwam ik toch vrij snel van terug. Dus er moest een klein simpel autootje komen, dus werd het een Safrane...
Volgens de papieren een 2.0 uit 1997, volgens mij (gezien de oorspronkelijke uitrusting) zal het een 2e generatie RTE Alizé zijn, maar dat is een gokje. Maakt ook niet uit eigenlijk, zolang het maar start en veilig rijdt. Verder doen een aantal luxe snufjes het niet meer, maar daarmee kan ik prima leven.
Overigens is dit m'n allereerste Renault, en begrijp sinds gisteren ineens heel goed waarom iemand voor dit merk kiest, en met name voor een grotere/luxere reiswagen. Culemborg ligt bezaaid met drempels, maar mijn Safrane strijkt ze nagenoeg allemaal redelijk glad. Wat een heerlijk comfort, en toch een heel direct stuurgedrag.
Iets wat ik wel mis, is een instructieboekje, of in ieder geval de betekenis/bediening van de knoppen/lampjes. De motorkaphendel bijvoorbeeld zit nergens waar ik 'm zou verwachten. En de bediening van de boordcomputer, geen flauw idee. Dus als iemand voor mij wat kan scannen en toemailen, heel erg graag. Of dat ik het kan ophalen, mits niet te ver, ook prima.
Voor de rest hou ik me aanbevolen voor handige weetjes of tips qua gebruik e.d. Wellicht dat ik een keer de tijd heb om een meeting te bezoeken.
Groeten