Even voorstellen: Willem-Jan

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
Willem-Jan

Even voorstellen: Willem-Jan

Bericht door Willem-Jan »

Hierbij zal ik me even voorstellen. Ik ben Willem-Jan, 23 jaar uit Drachten.
Ik ben vrij actief bij de Renault Tuning Club en heb al behoorlijk wat Renaults gehad.
Een GT Turbo, 2 Clio's, een Megane Coupe op G3, weer een GT Turbo en nu voor dagelijks een Clio dci.
Al jaren ben ik gefascineerd door de Safrane en na wat rekenen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eindelijk eentje kan kopen en goed onderhouden :D

Alleen zijn er een aantal wensen die het zoeken niet makkelijk maken.
Ik zoek een Saf op G3 in RXE of (in geval van een 2.5) RXT uitvoering, liefst met de ergonomische stoelen en sowieso cruise control.
Nu staat er bij van Renselaar Cars in Zwolle een 2.0 met deze specificaties, maar ik ben altijd wat huiverig van autobedrijven. Ik heb geen haast met het vinden van de juiste auto, ik wacht liever op een overduidelijk goede auto met historie.
Hans de Boer

2.5 RXT

Bericht door Hans de Boer »

Hoi Willem-Jan,

Welkom bij de club en heel veel (leer)plezier hier!

Zelf zou ik gaan voor de 2.5 20V RXT. Heeft gewoon meer power dan de 2.0 16V en rijdt wat comfortabeler. Beide zijn Volvomotoren en mankeren echt bijna nooit iets. Gaan tonnen mee!

Veel succes bij het vinden van je bankstel op wielen.

Groet, Hans
Koos

Safrane te koop

Bericht door Koos »

Willen Jan,

Bij mijn garage staat een Safrane 2.0 Automaat van nov. 1999 te koop.
Deze is nog steeds van een particulier eigenaar die elders een Vel Satis heeft gekocht.
De Safrane is licht groen en heeft ca. 177.000 km op de klok.
APK tot maart 2012 en vorig jaar grote beurt gehad bij 174.000 km waarbij ook de distributieriem en waterpomp zijn vervangen.
Er zit geen gas in maar met de 2.0 benzine motor is zeker zuinig te rijden.
Verder voorzien van elec.ramen, spiegels en voorstoelen met geheugen op de bestuurdersstoel - trekhaak en lichtmetalen velgen.
Tevens 4 stalen velgen met winterbanden en wieldoppen bijgeleverd.
Het is werkelijk een plaatje want de eigenaar is er zeer zuinig op geweest.
Hij staat in Oostvoorne wat niet in de buurt van Drachten is, maar als je er wat in ziet dan is de reis er naar toe de moeite waard want de auto verkeert werkelijk in perfecte staat.
Ik heb zelf mijn Safrane 3.0 V6 24v toevallig in Drachten gekocht en nog steeds geen seconde spijt gehad van de reis er naar toe omdat ik er al 6 jaar plezier van heb.
Mocht je meer willen weten dan lees ik het welen kan ik mijn tel.nr. eventueel in een pm naar je toe sturen

Groeten

Koos
Safrane 3.0 V6 24V RXE automaat 2000
Willem-Jan

Bedankt voot het meedenken Koos, maar met 40.000 km per jaar gaat het rijden op benzine mij ongeveer 3000 euro meer kosten per jaar dan met gas. Dat vind ik een te groot verschil om benzine te gaan rijden. Vandaar dus de zoektocht naar een goede saf op lpg :D
Willem-Jan

Omdat ik binnenkort bij een aantal Safrane's wil kijken vraag ik me af waar ik op moet letten. Is er ergens een aankooptipstopoic?
Wat ik tot nu toe heb gevonden is het roestprobleem bij de topschotels en eventuele dure reparaties bij de aandrijfassen. Zijn er nog meer zwakke plekken?
millhill

Bericht door millhill »

Hallo Willem Jan, volgens mij kwam ik jouw broer deze week tegen in de werkplaats in Drachten, wat toevallig. Als volgende week mijn zomervelgen onder de wagen zitten lijkt het me leuk om even af te spreken, kun je een 2.5 RXT bekijken van onder en van boven. Natuurlijk ook een ritje maken!
Schotels zijn voor jou makkie: behalve aanschafkosten alleen tijd en moeite en dat moet op de brug prima lukken.
Heel vroeger: Renault 25 TXE (1991) -> in stalling wachtend op tijd en liefde
Vroeger: Safrane 2.5 RXT 1998 -> helaas terziele
Nu: Renault Laguna III 2.0 16V
http://millhill.nl
Willem-Jan

Ja dat kan heel goed kloppen. Hij had het er gisteren al over dat hij iemand had ontmoet met een Safrane die ook een 25 heeft. Ik zou graag even afspreken, lijkt me erg leuk. Ik pm wel even een datum o.i.d. :D
WillemS

Bericht door WillemS »

Willem-Jan een andere zwakke plek is de afdichting van de achterruit wisser. Onder de rubber dop blijft water staan en dat lekt dan door, de opening is nl niet rond maar heeft een platte kant ivm de schuine rubber ring.
SUC6 met zoeken.
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

verder kachelmotor, tankband, onderste motorsteun, remklauwen achter als er weinig mee is gereden
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Willem-Jan

Clio is weg (dynamolager vloog eruit toen de exporthandelaar er was). Helaas weinig geld voor gekregen, maar ik kan nu wel op weg naar een Safrane. Vanmiddag even bij 2 Safranes kijken.
Willem-Jan

Zaterdag even proefgereden in een Safrane 2.0 16V op lpg in Zwolle. Helaas stond de auto veel mooier op de foto dan hij in werkelijkheid was. Ook nog een lekke uitlaat en een backfire tijdens het rijden. Verder liep de motor fantastisch, maar toch laten staan.
Maar na mijn eerste rit in een Safrane wel helemaal verkocht wat betreft de auto. Ik ben er wel helemaal uit, een Safrane moet er komen!
Nu dus verder op zoek naar een Safrane op lpg met Cruise Control.
Plaats reactie