Renault in het klein

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Plaats reactie
Shamrock

Renault in het klein

Bericht door Shamrock »

8) Sinds kort ben ik fanatiek begonnen met het verzamelen van schaalmodellen van Renault, enkel schaal 1:43. Jeugdherinneringen komen weer boven water: die schitterende Dauphine, de 4CV, de Fregatte en de Renault 8 . Ja, ja die autootjes brengen mij terug in de tijd....Inmiddels heb ik een vitrinekastje vol met zo'n 25-tal Renaults.....
EBSBaccara

Bericht door EBSBaccara »

ik ben ook al aardig op weg 8)

ruim 100 Renaultjes, waaronder slechts 1 Safrane, maar dat is dan wel de Biturbo :D

voor de rest heeeel veel 5-jes, Clio's, 4-tjes, Avantimes en veel concept cars
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)
braintjuh

Bericht door braintjuh »

ik zoek nog een renault Safrane van 1 op 18! maar nergens meer te vinden...
EBSBaccara

er staan er nu minstens 2 op marktplaats !
geen Safrane, wel een Avantime Privilege automaat en een smart fortwo micro hybride moorman serié limitée (al is mijn ex 5 baccara en de geleende biturbo hier bekender)
Shamrock

Bericht door Shamrock »

:D Het schiet lekker op met mijn verzameling miniatuur Renaults. Onlangs via Marktplaats de hand weten te leggen op een LagunaIII in een fraaie display met draaischotel (importeursmodel). Niet in de reguliere handel te verkrijgen. Een verzamelbox met 3 generaties Espace en een box met 3 R8 Gordini. Schitterend.
Intussen heb ik 7 Safranes (Phase 1 & 2), waarvan 3 biturbo`s. Allemaal in schaal 1:43
Onlangs, op de rommelmarkt uiteraard, een Safrane 3.0 V6i voor 50 cent. Carosserie is perfect, echter mist ie een voorwiel, verdwenen incl. draagarm. Zoek dus nu een wiel of een donormodel.... :lol: Aangezien ikzelf regelmatig op rommelmarkten sta heb ik intussen ook een leuke verzameling "bespeelde" Renaults, die ik straks op de zolder in een vitrinekast ga zetten en ooit eens een keer wil gaan opknappen.

Leuke (verslavende) liefhebberij, alleen weet ik zo langzamerhand niet meer waar ik met de modellen naar toe moet. het wordt stapelen in de kast en van tijd tot tijd de inhoud van de 2 vitrinekasten wisselen..... [smilie=irocfblack.gif] [smilie=irocfblue.gif] [smilie=irocrstripes.gif]
EBSBaccara

heel herkenbaar hahaha
Bobs

Bericht door Bobs »

Ha wat geinig, ik was vroeger altijd in de weer met kleine Renaultjes.

Jullie hebben vast gehoord van het merk Solido, ik vond toch altijd wel dat zij het meeste detail hadden.

Ik heb oa een clio ph1 bacarra, espace v6 ph2 en Laguna v6 break op zo'n dealer plateau.
Alleen...ik speelde er nog wel s mee, dus er is niet zo heel erg veel meer van over.
Behalve die Laguna, die is toch nog op t plateau blijven staan.
En oja! heb nog een supermooie R5 Turbo 1, een echte rode, met rood-blauw interieur in mini vitrinetje. Zo 1 komt er ook ooit nog ns...1:1 Mark my words. (blaat)
Safrane RXT 2.5 Aut. Crème leer en alles behalve navi en schuifdak.
EBSBaccara

afgelopen weekend bij de meeting nog even wat ingeslagen...

3 vijfjes, Laguna Coupe en een Megane
Plaats reactie