(Nogmaals) voorstellen: Bob

Alles wat je kwijt wilt over je eigen Safrane of over jezelf
Sjak Brak

Bericht door Sjak Brak »

Dat creme-leren interieur vind ik erg mooi! Geeft klassieke uitstraling vind ik, zwart leer komt vaak wat zakelijker over.
1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
1999 Renault Safrane 2.0 RTE
boer

Bericht door boer »

Erwin schreef:
Maargoed, wie weet vind ik ergens nog ns zo'n grijs leren interieur [/quote]

Als je naar de meeting in Limboland komt, mag je wel ff naar mijn GRIJZE Initiale interieur kijken :lol: :lol:

Ziet er daadwerkelijk anders uit als de Baccara, maar beiden zijn niet te versmaden.

Groetjes, Erwin[/quote] ik ben de eigenaar van een donkerblauwe baccara aut. uit 1993 met grijs leer
Renault25 v6 injection baccara 1991 178000
Renault25 v6 injection baccara 1991 162000
Ex rxe v6i aut.1992 228000
Ex safrane baccara1993 315000km
Boer
Bobs

Bericht door Bobs »

Ik heb nog een theorie over mn crème leer; Zou het kunnen dat de eigenaar de originele bekleding heeft laten vervangen door leer?

Verder denk ik dat het inderdaad een RXT is, aangezien al die kleine details als koplampsproeiers, zonnescherm, leren stuurwiel, snelheidsafhankelijke stuurbekr. etc.

In de opties in de folder staat 'voorbereiding autotelefoon', en onder m'n armsteun zit een afgedekt stekkertje - is dat het? Of is dat wat anders.
Safrane RXT 2.5 Aut. Crème leer en alles behalve navi en schuifdak.
Bernard

Bericht door Bernard »

Dat stekkertje wordt gebruikt door de garage om een compu op in te pluggen (toch?). Voorbereiding autotelefoon houdt volgens mij vooral in dat je een andere antenne krijgt, die zowel radio als telefoonsingnalen verstaat..

Mogelijk kan je RXE/RXT nog afleiden uit het gewicht van de auto.. Mijn RXT woog 1510kg (nu met LPG 1557). Een RXE weegt gegarandeerd minder..
Bobs

Bericht door Bobs »

Mijn auto weegt ook 1510...ga er vanuit dat het een RXT is idd.
Waar heb je je LPG in laten bouwen Bernard?

Ik heb achterop een antenne met een snoertje eromheen gewikkeld, is dat de normale?

Hooooi
Safrane RXT 2.5 Aut. Crème leer en alles behalve navi en schuifdak.
Gunther
Administrator

Bericht door Gunther »

De uitrusting en het gewicht zijn inderdaad van een RXT. Stekkertje is een ODBII aansluiting om de computer uit te lezen.

Voor LPG zou ik bij http://www.mesman.nl/ kijken. Momenteel actieprijsen Voor minder dan € 2000,- heb je er een LPi installatie in liggen. Keurig net bedrijf overigens.
Volvo S60 D3 Summum 2011
Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Aspiration 2014
Bernard

Bericht door Bernard »

Het bedrijf waar ik het in heb laten bouwen is AGID LPG van der Weide in Doornspijk, dat is voor mij erg dichtbij. Er is een G4 installatie ingebouwd, heel netjes. Het is een klein bedrijf met mensen die echt nog lol hebben in zoiets. Ze bouwen veel in occassions en oldtimers gas in en hebben daar veel ervaring mee. Bij mij is er een sequentiële installatie (G4) ingekomen. Deze installaties hebben een eigen doseerventiel per cilinder. Er wordt gebruik gemaakt van de bestaande motor management computer in de auto. Dit alles levert een laag verbruik op (op lange ritten zelfs 1:10), behoud van vermogen en schonere uitlaatgassen. Ik ben er zeer blij mee, zo kan ik met 40.000km per jaar toch een benzine auto rijden. Want een benzine motor klinkt toch veel mooier als diesel..
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Bernard schreef:Het bedrijf waar ik het in heb laten bouwen is AGID LPG van der Weide in Doornspijk, dat is voor mij erg dichtbij. Er is een G4 installatie ingebouwd, heel netjes. Het is een klein bedrijf met mensen die echt nog lol hebben in zoiets. Ze bouwen veel in occassions en oldtimers gas in en hebben daar veel ervaring mee. Bij mij is er een sequentiële installatie (G4) ingekomen. Deze installaties hebben een eigen doseerventiel per cilinder. Er wordt gebruik gemaakt van de bestaande motor management computer in de auto. Dit alles levert een laag verbruik op (op lange ritten zelfs 1:10), behoud van vermogen en schonere uitlaatgassen. Ik ben er zeer blij mee, zo kan ik met 40.000km per jaar toch een benzine auto rijden. Want een benzine motor klinkt toch veel mooier als diesel..
Ik heb even buiten Doornspijk gewoond. Was wel een aangename verrassing dat er een gasinbouwer in dat gat zat. :-)
Hij heeft destijds gas ingebouwd in mijn Laguna V6. Ik ben in 7 jaar tijd maar een paar keer terug geweest om de verdamper te laten afstellen. Het was overigens wel een G3-installatie. Ik geloof dat de verdamper verzegeld had moeten worden maar nooit iets over gehoord bij de APK.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) »

Bernard schreef:Het bedrijf waar ik het in heb laten bouwen is AGID LPG van der Weide in Doornspijk, dat is voor mij erg dichtbij. Er is een G4 installatie ingebouwd, heel netjes. Het is een klein bedrijf met mensen die echt nog lol hebben in zoiets. Ze bouwen veel in occassions en oldtimers gas in en hebben daar veel ervaring mee. Bij mij is er een sequentiële installatie (G4) ingekomen. Deze installaties hebben een eigen doseerventiel per cilinder. Er wordt gebruik gemaakt van de bestaande motor management computer in de auto. Dit alles levert een laag verbruik op (op lange ritten zelfs 1:10), behoud van vermogen en schonere uitlaatgassen. Ik ben er zeer blij mee, zo kan ik met 40.000km per jaar toch een benzine auto rijden. Want een benzine motor klinkt toch veel mooier als diesel..
wat kost zo'n G4 installatie?
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Bernard

Bericht door Bernard »

Even buiten Doornspijk? Daar woon ik ook ('t Harde).

Een G4 installatie kostte voor mijn Safrane zo rond de 2400 euro.

Dit is een all-in prijs, inbouw, afmelden, gratis leenauto, enz. Deze mensen wonen naast het bedrijf, dus ik kon 's avonds mn auto brengen en halen. Al met al zeer tevreden.
Plaats reactie