Phase I of Phase II

Informatie over de verschillende uitvoeringen van de Renault Safrane
Andjoy

Bericht door Andjoy » za sep 16, 2006 11:15 am

Ik vind de Phase II in alle opzichten mooier/beter.

Vanaf een bep bouwjaar (weet niet meer precies wanneer) is ook het handschoenenkastje weer terug gekomen, zoals bij de mijne van '99 :D
Ik heb me juist altijd een beetje gestoord aan die achterkant van de Phase I.
En wat betreft de voorkant... Daar zijn we we het zo'n beetje allemaal over eens die is van de Phase II echt veel mooier met die stoere grill.
Een belangrijk verschil is ook de bolling in de motorkap van de Phase II, waardoor ie een nog veel stoerdere look krijgt.
Wat ook een hele, en niet onbelangrijke, verbetering is bij de Phase II, zijn de H7 lampen t.o.v de H1 lampen in de Phase I. Deze laatste zijn toch echt wel slecht te noemen wat betreft de lichtopbrengst en reikwijdte.
Er ging een wereld voor me open in het donker toen ik voor het eerst de lampen aandeed in de Phase II. Maarja, een mens is nooit tevreden en wil altijd meer :oops: .... dus zitten er nu 80 Watt ralley lampen in van Philips :D Mits goed afgesteld geen probleem voor tegenliggers. Vooral de spreiding van het licht naar de zijkanten van deze lampen is enorm, en wegwijzers worden zo fel verlicht dat het soms zeer doet aan je ogen. Tsja, ze zijn dan eigenlijk ook alleen toegestaan voor off-road gebruik :oops:

Voor mij i.i.g de Phase II dus.
Laatst gewijzigd door Andjoy op ma dec 17, 2007 10:50 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Patrick

Bericht door Patrick » za sep 16, 2006 4:24 pm

Ook ik vind de Phase II mooier, alleen de achterkant van de Phase I vind ik toch mooier.
De achterlampen houden nu ineens op, terwijl bij de Phase 1 het mooi doorliep in de
reflector/strip. Maar das een kleinigheidje vind ik.
Afbeelding
Safraanloos

Gerben

Bericht door Gerben » za sep 16, 2006 4:27 pm

Qua luxe en techniek is een Phase II natuurlijk knapper. Ik vraag me alleen af of er ook Phase II modellen zijn uitgebracht met dynactieve veersystemen
Safrane II 2.0 RXE

Sebastiaan G.

Bericht door Sebastiaan G. » zo sep 17, 2006 11:25 am

Nee ook renault leert van zijn fouten en heeft in de fase 2 nooit geen actieve vering gezet.

Ik weet trouwens niet of iemand anders dit al verder genoemd heeft al voordeel van een fase 2. Maar fase twee heeft gordelspanners, toch weer een veiligheid puntje. (vind ik belangrijk)

Gerben

Bericht door Gerben » zo sep 17, 2006 4:23 pm

Dat, en airbags voor de passagier en side airbags
Safrane II 2.0 RXE

Sebastiaan H

De winaar is.......

Bericht door Sebastiaan H » ma dec 17, 2007 10:21 pm

De WINAAR is!!!!........

De Safrane Phase I..........

Want..zonder Phase I was er nooit een Phase II gekomen....Wie het eerst komt wie het eerst........!!! hahahaha

Gelukkig valt over smaak te twisten!! Uiteraard is er geen winnaar...Safrane is het gemene goed welke ons allen verbind! Leve de Phase I en de II......
Klein en snel?? doe niet zo maf...Groot en snel....Voor mij alleen een Saf.!!!!!
2.2 VI 1992 (Sinds 02-09-09 Velsatis 2.0T initiale)

Plaats reactie