van 2 naar 1

Informatie over de verschillende uitvoeringen van de Renault Safrane
Plaats reactie
jeffrey

van 2 naar 1

Bericht door jeffrey »

Na mn chevy lumina naar de afrika exporteur te hebben gebracht kocht ik een strakke 2.2 rt met vette velgen.
Na een tijdje stierf de koppakking; 500 euro later brak de nokkenasbout af.
Na een tijdje espace 1987 te hebben gereden vond ik mn 3.0 ltr rxe voor 300 euro op internet.
Rondom gedeukt; lerenbankstel full options (waarvan maar de helft werkt) rijd ik nu rond.

Van 2-1 maken?
Waar zal ik beginnen?
Eerst de oz-racing vlegen met platte bandjes overzetten op de rxe?
Vlag op een modderschuit.
Of de 3 liter overhevelen naar de rt? en dus voorlopig maar weer espace gaan rijden.

airco/aanjager/electrische spiegels/stoelbediening/automatische rijhoogtebijstelling/lampje achter kmteller allemaal kapot.

Heeft soms iemand een werkplaatshandboek of wil iemand mij monteurcursus geven?

Wat zouden jullie doen als jullie mij waren? :?
Zettex

Bericht door Zettex »

Eeerlijk?....beiden weg en op zoek naar een knappe gaan.
Gerben

Bericht door Gerben »

Een 3L overzetten naar een chassis dat gemaakt is voor een 2.2 lijkt me een slecht plan. Het zal passen, maar de torsiekrachten, remmen, etc zijn er niet op berekend om zo'n zware motor te bedienen
Safrane II 2.0 RXE
goochem

3.0l

Bericht door goochem »

die stond op marktplaats zeker...?
ik wilde m wel hebben voor t interieur waar ik naar op zoek ben, t zal niet makkelijk zijn om alles over te bouwen maar de aanhouder wint.... :lol:
Sebastiaan G.

Bericht door Sebastiaan G. »

Wat is er precies allemaal gedeukt aan die 3.0? De voorpanelen en deuren zijn zo overgezet, en een leuk adresje bij een spuiter kan je goedkoop uitkomen en een compleet gespoten auto hebben. Dan hou je het onderstel van de 3.0 die is sterker en je hoeft je kenteken bewijs niet aan te laten passen. Alle luxe kan je behouden, en dan die velgen eronder.
braintjuh

Bericht door braintjuh »

Sebastiaan G. schreef:Wat is er precies allemaal gedeukt aan die 3.0? De voorpanelen en deuren zijn zo overgezet, en een leuk adresje bij een spuiter kan je goedkoop uitkomen en een compleet gespoten auto hebben. Dan hou je het onderstel van de 3.0 die is sterker en je hoeft je kenteken bewijs niet aan te laten passen. Alle luxe kan je behouden, en dan die velgen eronder.
dit lijkt me idd het beste plan, en het meest simpele
Plaats reactie