overzicht Safrane aantallen

Informatie over de verschillende uitvoeringen van de Renault Safrane
Jos

Bericht door Jos » 30 jan 2014, 13:07

Willem, het overzicht met ruim 1800 exemplaren dateert uit maart 2013, dus bijna een jaar geleden. Dat verklaart het verschil! Ik verwacht niet dat er heel veel Saf's met kenteken geschorst staan. Hooguit enkele tientallen?

Bij de 25 staan er (nog) steeds veel geschorst; denk zeker > 50 exemplaren want afgelopen zomer hadden we ruim 130 kentekens waarvan de APK was verlopen. Daarnaast zo'n 170 auto's met APK, samen dus zo'n 300 stuks. De RDC 'kent' 240 stuks (dus inclusief auto's waarvan de APK de laatste 2 jaar zijn verlopen) . Ik denk dat we dan ook de meeste kentekens wel in onze database hebben.

Er zijn ook veel 'spookkentekens' (een kleine 60) van de 25 bekend. Auto's waarvan sommige zelfs nooit een APK hebben gekend. Soms vlak achter elkaar: bv LD-40-NG, LD-54-ZV, LD-63-ZV, LD-65-ZV, LN-63-HF, LN-64-HF, LN-86-VD, LN-90-VD, LN-91-VD, LN-97-VD etc
Deze hebben we in een aparte lijst staan omdat we er vanuit gaan dat die niet meer bestaan.
Rariteitenkabinet

AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) » 30 jan 2014, 17:49

Jos schreef: Er zijn ook veel 'spookkentekens' (een kleine 60) van de 25 bekend. Auto's waarvan sommige zelfs nooit een APK hebben gekend. Soms vlak achter elkaar: bv LD-40-NG, LD-54-ZV, LD-63-ZV, LD-65-ZV, LN-63-HF, LN-64-HF, LN-86-VD, LN-90-VD, LN-91-VD, LN-97-VD etc
Deze hebben we in een aparte lijst staan omdat we er vanuit gaan dat die niet meer bestaan.
Hoe kom je aan die kentekens? Zijn die in het wild gespot?
Ze zijn niet te vinden op de site van de RDW. Als ge-exporteerd, gestolen of gesloopt zou ik ze daar wel verwachten.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Jos

Bericht door Jos » 30 jan 2014, 20:06

Die hebben we (met een kennis van mij) als volgt achterhaald. We hadden zelf: LD-46-NG. Heel vaak is het zo dat een rij auto's van het zelfde merk/type achtereenvolgende kentekennummering krijgen bij de RDW na dat ze vanuit Frankrijk bij Renault Nederland komen. Dus we probeerde in ons geval LD-00-NG tot LD-99-NG. Ja, ja, we waren erg fanatiek. Een hoop werk natuurlijk maar we haalden zo ook onbekende, wel bestaande, auto's tevoorschijn. Ook hanteerde ik testen uit de Autoweek/Autovisie etc. We gingen dan de kentekens van de geteste auto's na en ook daar vonden we bestaande auto's.

Tot vorig jaar zomer stonden ze nog op de RDW site. Wij hebben ze een jaar of 4 geleden getraceerd. Nu niet meer op de RDW site maar wel via de dienst voertuiginformatie en - documentatie te achterhalen. Bij status kenteken staat nu meestal nog geldig en in een enkel geval ongeldig. Niet zoals bij een gesloopte: gedemonteerd of id. Uiteraard tellen we ze niet meer mee en heeft de lijst met deze kentekens weinig waarde. Dat was tot vorig jaar zomer nog iets anders omdat ze gewoon op de RDW site stonden; geen idee waarom de meeste nog steeds als geldig bij de VWE staan.

WillemS

Bericht door WillemS » 30 jan 2014, 20:53

Ik heb me laten vertellen dat er in Nederland mensen zijn die nog splinternieuwe wagens in de opslag hebben. Zo zou er bij Stam in de kelder nog een nagelnieuwe Avantime staan.
Ergens in de buurt van Rotterdam is er ook iemand die er 3 heeft.
Dat zou echt wel gaaf zijn, die breng je dan op de weg als ze 40jaar oud zijn. Dat maak ik niet meer mee vermoed ik.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II

Jos

Bericht door Jos » 30 jan 2014, 20:54

Tip: wil je heel snel alle kentekens van de Safrane ga dan naar: http://www.rdwdata.nl/merken/renault

Klik het type aan en je ziet alle kentekens behorend bij dat type. Veel plezier!
Rariteitenkabinet

monique

Bericht door monique » 30 jan 2014, 21:20

Jos schreef:Tip: wil je heel snel alle kentekens van de Safrane ga dan naar: http://www.rdwdata.nl/merken/renault

Klik het type aan en je ziet alle kentekens behorend bij dat type. Veel plezier!
dank je wel Jos
ik ben erg blij mee dat wist ik nog niet dat bestond.

Gr Monique
Fan van Renault. Zelf heb ik een Safrane van 1998 en dit is het type : RXT V6 3.0 Initiale Paris kompleet met leer, opendak en nog een heleboel extra´s.
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783

AS1 (Anne)
Administrator

Bericht door AS1 (Anne) » 31 jan 2014, 13:54

Jos schreef:Tip: wil je heel snel alle kentekens van de Safrane ga dan naar: http://www.rdwdata.nl/merken/renault

Handig! Wel worden de oude kentekens van zowel mijn Safrane (LT-JG-70) als Camry (RX-52-DF) niet gevonden. Mogelijk omdat ze zijn geexporteerd. Je weet niet wat ze filteren he.
R25 V6 Injection aut. LPG 1989
Clio 1.4 RN 1993

Jos

Bericht door Jos » 31 jan 2014, 18:25

De website is niet helemaal up-to-date. Uitgevoerde, gedemonteerde auto's zouden er ook niet op horen, dan zou het eind zoek zijn. Toch vond ik nog kentekens van auto's die afgelopen zomer uitgevoerd zijn. Ook de APK data zijn niet allemaal correct. Mogelijk wordt het maar eens in het half jaar up-to-date gehouden; geen idee.

Je kunt via www.vwe.nl wel zien of een auto is gesloopt, uitgevoerd, een geldig of ongeldig kenteken heeft. Hoe lang ze het er op laten staan weet ik niet maar wel een hele tijd volgens mij. Zowel de Safrane als de Camry kun je er op terugvinden

Jos
Rariteitenkabinet

Plaats reactie