Biturbo Baccara

Informatie over de verschillende uitvoeringen van de Renault Safrane
Plaats reactie
pianoplayer
Berichten: 13
Lid geworden op: di dec 04, 2007 11:25 pm
Locatie: Antwerpen

Biturbo Baccara

Bericht door pianoplayer » vr dec 07, 2007 7:30 pm

Hallo allemaal,
ik ben nieuw op het forum en heb net, eigenlijk een beetje toevallig, een biturbo gekocht, en wel deze: http://www.topautos.be/renaultsafranebiturbo_94/
Nu had ik hem eigenlijk gekocht voor de motor, aangezien deze dezelfde is als in mijn Delorean, alleen veel krachtiger, dus ik wou hem oorspronkelijk overbouwen. Nu heb ik mij echter laten vertellen dat dit een redelijke unieke wagen is (hij is bovendien nog in zeer goede staat ook), zodat ik sterk overweeg om er gewoon mee te blijven rijden. Ik ben een echte leek op gebied van Renault dus wou ik jullie vragen of dit echt zo'n speciale wagen is en nog veel waard is.

Groetjes,

Ronny

sjoerd
Berichten: 337
Lid geworden op: do feb 15, 2007 10:24 pm
Locatie: Meppel

Bericht door sjoerd » vr dec 07, 2007 8:12 pm

Colletorsitem! Ik zou hem niet slopen als ik jouw was. Ziet er nog zeer goed uit!

Gebruikersavatar
AlbertP
Ouderling
Berichten: 4599
Lid geworden op: za aug 20, 2005 9:11 pm
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door AlbertP » vr dec 07, 2007 11:41 pm

Hij is inderdaad speciaal omdat dit type de enige Safrane is met turbo.
Daarnaast is het een "All Wheel" aandrijving die alleen nog bij de Safrane
4wheel drive voorkomt.
Daarna komt de Initiale Paris uitvoering en dan de RTX.
De RXE is het instap model van de Safrane`s.

Er zijn maar een paas Biturbo`s in Nederland, daar de aanschafprijs
enorm hoog lag.
Echt een liefhebbers auto, net als een Delorian.
Is daar een Biturbo ingebouwd??
Is dat dan ook een 4Wheel drive??

In ieder geval heel veel prlezier, en hopende dat je hem in orginele
staat laat, alhoewel ik je overwegen goed kan begrijpen.

Gr Albert
Safrane 2.2Vi RT 1993 in Duitsland...RIP
Safrane 3.0 V6 RXT InitialeParis`97.RIP - 17-3-10
Safrane 3.0 24V aut 2000 147.800/228.000Km vanaf begin 1-4-2010
Rouge Nacré NV783 Metallic Vernes. zwart/grijs leer, Ergo...enz.
Vanaf 211.000Km 3e aut bak

Gebruikersavatar
cjibclient
Berichten: 199
Lid geworden op: do okt 20, 2005 3:49 pm
Locatie: Twist (Dld)

Bericht door cjibclient » za dec 08, 2007 1:46 am

Zat de vorige eigenaar ook niet op het forum... die foto's ken ik nog van een tijdje geleden als ik het goed heb.....
Safrane 3.0v6 RT 1993, full option..... alleen handgeschakeld. net 340.000 gepasseerd ;)

Animale
Berichten: 246
Lid geworden op: do sep 28, 2006 6:27 pm

Bericht door Animale » za dec 08, 2007 1:05 pm

De DeLorean zag er cool uit, kreeg wat filmstatus dankzij Back 2 the future maar reed in feite als een drol en werd destijds al zoekgereden door een beetje snelle Opel Kadett.
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen

pianoplayer
Berichten: 13
Lid geworden op: di dec 04, 2007 11:25 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door pianoplayer » za dec 08, 2007 2:50 pm

AlbertP schreef: Er zijn maar een paas Biturbo`s in Nederland, daar de aanschafprijs
enorm hoog lag.
Echt een liefhebbers auto, net als een Delorian.
Is daar een Biturbo ingebouwd??
Is dat dan ook een 4Wheel drive??
In ieder geval heel veel prlezier, en hopende dat je hem in orginele
staat laat, alhoewel ik je overwegen goed kan begrijpen.
Gr Albert
Denk wel dat ik hem in originele staat ga laten, maar dan ga ik hem misschien wel terug van de hand doen, een Delorean, een Corvette, een Nissan en een Hyundai is eigenlijk al van het goede teveel.
Delorean heeft trouwens maar één motorisatie met een platte 130 pk en is er enkel met achteraandrijving. Er zijn wel aparte turbokits voor te krijgen, daarmee kom je tot zo'n 200 pk.
@ Animale: Delorean is inderdaad trager dan hij eruitziet, maar rijdt zeker niet als een drol! De erg lage zitpositie en het gebrek aan stuurbekrachtiging geeft je een zeker "kartgevoel" wat bij dit soort auto's meer een voordeel is dan een nadeel... Er zijn er zelfs in de club die hem gebruiken als dagelijkse auto, maar dan hou ikzelf toch van iets meer comfort :wink:
@ cjibclient: Je hebt het inderdaad goed :D

Safrane 2.2 Vi
Berichten: 540
Lid geworden op: zo okt 08, 2006 8:30 pm
Locatie: Almere

Bericht door Safrane 2.2 Vi » za dec 08, 2007 9:56 pm

Wat een Ubergeile autoooooo.. ziet er echt waanzinnig uit...

mag ik vragen wat je er voor hebt betaald?? :oops:

Wat Albert al zegt , het is een collecorsitem.. rijden zeer weinig van rond in nederland.. maar oooooooo zo mooi.. en bloedsterk en mooi
ex.Renault Laguna 2.0 RXE '94
ex.Renault Safrane 2.2 RT Vi ´95
ex.Renault Safrane PhII 3.0 V6 RXT (aut) ´97
ex.Alfa Romeo 166 2.5 V6

Renault Gr.Scenic 1.9 dCi 120 pk Tech L
Renault Master L2H2 3.0 dCi 140 pk '04

pianoplayer
Berichten: 13
Lid geworden op: di dec 04, 2007 11:25 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door pianoplayer » za dec 08, 2007 10:33 pm

Safrane 2.2 Vi schreef: mag ik vragen wat je er voor hebt betaald?? :oops:
Heb hem 6K betaald, maar door de nodige opsmukkosten, vier nieuwe banden, nieuw mistlicht, koplamp en grille voorbumper, klein beetje spuitwerk en nog wat kleine prulletjes zal ik op zo'n 8 à 9 komen denk ik. Maar dat zou hij naar het schijnt toch nog wel waard zijn (hoop ik)

Gebruikersavatar
Lost Viking
Berichten: 223
Lid geworden op: zo sep 18, 2005 9:39 pm
Locatie: België - Ieper

Bericht door Lost Viking » za dec 08, 2007 10:48 pm

130 PK !!! Als je de Amerikaanse versie hebt ja...
De Europese versie heeft er 170 PK inzitten. Recent heb ik er nog twee gezien op een meeting. En enen heb ik er show zien geven. Die ging er héééél hard vandoor hoor. Ik denk dat de Delorean nog veel moderne wagens achter zich laat.
Ze hebben er zelfs gouden van gemaakt, 24 karaat gold-plated.
Ses.....Lost Viking
________________________________________________
Safrane 2.0 16V RXT 02/2000 (Bijna alles erop en eraan) 178K

pianoplayer
Berichten: 13
Lid geworden op: di dec 04, 2007 11:25 pm
Locatie: Antwerpen

Bericht door pianoplayer » za dec 08, 2007 11:15 pm

Lost Viking schreef:130 PK !!! Als je de Amerikaanse versie hebt ja...
De Europese versie heeft er 170 PK inzitten. Recent heb ik er nog twee gezien op een meeting. En enen heb ik er show zien geven. Die ging er héééél hard vandoor hoor. Ik denk dat de Delorean nog veel moderne wagens achter zich laat.
Ze hebben er zelfs gouden van gemaakt, 24 karaat gold-plated.
Euh... er is geen Amerikaanse en Europese versie, de enige verschillen zijn automaat of handgeschakeld, en dan nog een paar kleine details naargelang bouwjaar (lijnen in motorkap, plaats van emblemen, e.d.) Er waren wel plannen voor een veel krachtigere V8 versie, maar die is er door het faillissement helaas nooit gekomen. Ze hebben echt standaard maar 130 pk, spijtig genoeg. Er zijn er wel veel waar ondertussen al aan gesleuteld is, zoals waarschijnlijk diegenen die jij hebt gezien.
http://www.delorean.nl/documenten/techn ... otoren.pdf

safrane ice
Berichten: 256
Lid geworden op: vr mei 05, 2006 1:05 pm
Locatie: brugge

Bericht door safrane ice » do dec 13, 2007 8:00 pm

mega proficiat met je aankoop en welkom op de site
lekker schoon bakje zeg 8) en dan nog ene uit belgie
de prijs dat je gegeven hebt is redelijk gezien op het "zicht" goede auto uit.
Was super prijzig in de tijd.
Bekijk maar eens op het net wat ze er voor durven vragen?
Tussen vragen en krijgen is ook nog wel verschil
Belgische marktwaarde is hierbij vééééél minder geen kat moet dat hebben of het zijn liefhebbers van zo ne wagen,het is een collectors item dat wel,maar wat zal het later waard zijn.......
Kleine tip als je toch wat zal herspuiten,doe vooral al dat zwart in de carrosseriekleur,de wagen zal daar direct bomme meestaan.
Zijdorpels,deurlijsten bedoel ik
Ik had op het NET ene tegengekomen met vraagprijs 3500 euro(in belgie uiteraard)
Heb je nog gegevens van die wagen,kmstand,....

Delorean : wat kan je er ovr vertellen,you hate it or love it :wink:
ik vind het wel zeer speciaal modelke
kvond het gewoon schitterende films waar die in voorkwam
tijd geleden nog een reportage gezien
Er was iets speciaals met die "lak" neem ik aan of was die juist niet gelakt.....
Moest je saffie niet genoeg doorgaan is nog mogelijkheid om deze te kietelen :wink:

grtz ice
Renault safrane 2.2VI ice-car www.vhcarsystems.be

Plaats reactie