2.5 RXE of 2.5 RXT

Informatie over de verschillende uitvoeringen van de Renault Safrane
Gerben

Bericht door Gerben » di jul 24, 2007 7:43 am

Even gechecked: de logo's uit de neus zijn los te halen, dus dat scheelt weer 'n boel afplakken. Mocht je het verkloten, dan kost 'n nieuw embleempje slechts 20 euro.
Safrane II 2.0 RXE

Andjoy

Bericht door Andjoy » di jul 24, 2007 8:33 am

Dus ga jij het misschien ook wel proberen?!

Riel

Bericht door Riel » di jul 24, 2007 10:54 am

Ik neem oranje!
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k

Andjoy

Bericht door Andjoy » di jul 24, 2007 10:57 am

Ik rood/wit/ blauw

Safrane 2.5 rxt

Bericht door Safrane 2.5 rxt » di jul 24, 2007 4:11 pm

Denk dat ik mij grilletje voorlopig maar glimmend hou :lol: Zou hem hooguit in de kleur van de auto mee spuiten.
Met een paar dagen vij en mooi weer begint het mij ook wel te krielen om iets unieks aan de auto toe te voegen.
En waar denk je als eerste aan als je aan een franse voiture denkt???? Gele koplampen!!
Na wat uurtje klussen ben ik redelijk tevreden met het resultaat. Jammer dat de knipperlichten naast de lampen zitten.

Wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Safrane 2.5 20v RXT Aut Initiale Paris '98

Patrick

Bericht door Patrick » di jul 24, 2007 4:12 pm

Ik vind het niet mooi, maar ieder zijn ding hoor :wink:

Wel jammer dat je de knipperlichten niet mee kan nemen ...
Afbeelding
Safraanloos

Andjoy

Bericht door Andjoy » di jul 24, 2007 4:45 pm

Vind het wel wat hebben. Hoe heb je dit gedaan? .
Ik zou het zelf niet gauw doen omdat ik net Xenon in heb laten bouwen, juist voor witter licht!

Bij die gele koplampen past trouwens een goudkleurig logo wel heel goed, denk ik.

Gerben

Bericht door Gerben » di jul 24, 2007 6:51 pm

Andjoy schreef:Dus ga jij het misschien ook wel proberen?!
Neen, was alleen aan 't zoeken naar 'n nieuw embleem omdat die van mij wat begint te bladeren. Heel licht nog, maar als 't gaat zoals op m'n vorige renault wil ik misschien een nieuw embleem kopen
Safrane II 2.0 RXE

Riel

Bericht door Riel » di jul 24, 2007 8:01 pm

Ik vind t gaaf en uniek!

Oogt wel furieus. Als volgende stap is inderdaad iets met het grilletje te doen, een grille in kleur zou m wat beter staan.

Maar voorlopig is t wel een eyecatcher (Y) Netjes!
Renault Safrane 2.5 20vAUT RXE 464k

Gerben

Bericht door Gerben » di jul 24, 2007 9:04 pm

Het ziet er in elk geval erg netjes uit. De vraag is natuurlijk nog steeds: Hoe heb je dat gedaan? Misschien is wat jij gedaan hebt ook wel 'n oplossing voor de als maar doffer wordende koplampen (wanneer de folie verdwenen is)!
Safrane II 2.0 RXE

Safrane 2.5 rxt

Bericht door Safrane 2.5 rxt » di jul 24, 2007 11:59 pm

Net als vele van ons heb ik in het verleden ook r25 gereden. Mijn laatste was een spierwitte TXE zonder logo's met V6 koplampen, bumper(met knipperlichten), Luchttoevoergaten voor de remmerij, 40mm verlaagt, 17", achterklepspoiler bla bla bla bla........

Nu zag ik destijds in Frankrijk modellen rijden die in het grootlichtgedeelte (gescheiden bij v6 net als de safrane) een geel kapje hadden wat een mooi accent gaf. na vele dealers e.d. tijdens vakanties afgelopen te hebben is het niet gelukt ze te vinden. Toen kwam ik op het idee om de gehele koplamp geel te maken. Maar hoe maak je een lamp geel??? Aangezien het om een glazen koplamp ging ben ik gaan experimenteren met glasverf. Dit gaf een verbluffend resultaat en stak heel mooi af op een witte auto. Zeker met daaronder de oranje knipperlichten in de bumper.

Aangezien ik voor mijn Safrane toch nog andere koplampen moet hebben op den duur ben ik wederom gaan experimenteren met gele glasverf.
Dus Gerben en Andjoy: Gewoon een potje glasverf gekocht via Ebay voor €1.99 per potjes.

De mistlampen zijn erg mooi geworden en net als de lapmpen van de 25 van glas. de koplampen zelf zijn van afstand ook goed gelukt. wat je wel ziet als je goed kijkt dat je de kwaststrepen aan de binnenzijde ziet. Dit komt doordat de plastic kap egaal doorzichtig is en dus niet geribbeld zoals glas. Voor de volgende keer zal ik de verf in een spuitbus laten doen om het zo nog mooier op het plastic te krijgen.

Groet, Nic

Andjoy

Bericht door Andjoy » wo jul 25, 2007 9:15 am

Nic, maar vertekend dit nu niet het lichtbeeld? En voorAL: hoe is het met de lichtopbrengst?

Ik nu dus Xenonlampen en ik zou dit supergoede witte licht niet meer willen missen.

Waar woon je precies in Arnhem? Ik woon nl ook in Arnhem. Dan kom ik een keertje langs om te vergelijken.

Safrane 2.5 rxt

Bericht door Safrane 2.5 rxt » wo jul 25, 2007 12:05 pm

Andjoy schreef:Nic, maar vertekend dit nu niet het lichtbeeld? En voorAL: hoe is het met de lichtopbrengst?
Lichtopbrengst is wel minder helaas. Ik ga nog proberen met hogere wattage lampjes om het te compenseren. Lichtbeeld is op het eerste oog nog wel oke.

Animale

Bericht door Animale » wo jul 25, 2007 8:30 pm

Ik heb altijd een zwak gehad voor de echte Franse gele koplampen.
Het heeft ook iets agressiefs, vind ik.
Alleen is de lichtopbrengst van heldere lenstechnieken beter. Daarom doen de Fransen het zelf ook niet meer.
Gele koplampen waren volgens mij zelfs allang verboden in NL. Maar dat weet ik niet zeker.

Ik vind deze tuning met gele glasverf wel een eind in de buurt komen. Ik vind het er heel cool uitzien!
Zonder dat het karakter van de Safrane aangetast wordt.
En het is uniek! Wie zie je nou zo rondrijden?
Het past in de ogen van veel mensen denk ik, omdat de Franse auto's vroeger vaak gele koplampen hadden en het dus het beste past bij Franse auto's.
Zo kwam het direct bij mij over.
Al zal de eerste de beste Sjonnie die dit zit het zonder blikken of blozen gelijk op zijn Opel Astra plakken.
Jammer dat de knipperlichten niet meegenomen zijn (/kunnen worden?)
Anders wil ik het ook! Mits het voor de APK geen problemen oplevert en de lichtopbrengst niet téveel naar beneden gaat.

Waar ik allang op zoek naar ben gegaan zijn clearlights achter voor de Phase II.
Maar die bestaan gewoon niet.
2.0 RXE Phase II 1998 zilvermetallic: elektr. schuifdak/cruise control/climate control/LPG G3/15"origi Safranevelgen

Safrane 2.5 rxt

Bericht door Safrane 2.5 rxt » wo jul 25, 2007 9:57 pm

Animale schreef:
Waar ik allang op zoek naar ben gegaan zijn clearlights achter voor de Phase II.
Maar die bestaan gewoon niet.
Wat ik naast de lampen voor heb gedaan is de lampen achter wat donkerder gemaakt.
Zie het resultaat. Is geen Clearlight maar meer Blacklight :lol:
Blijft wel een aparte mooie kleur als ik de foto's zo onder elkaar zie, Lijken wel 2 verschillende auto's.

Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Plaats reactie