overzicht Safrane aantallen
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Heb ik nog wel. B-stijl bekleding is de plastic kap? Vermoedelijk heb ik die niet meer.AlbertP schreef:Heb jij toevallig nog een complete gordel voor de linker voorstoel liggen die goed en soepel oprolt?
Liefst compleet met de B-stijl bekleding.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Albert, je zit in het verkeerde topic met je vraag naar de riem;
kijk hier eens bijna alles nog te koop
http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=4130
Lukt het je echt niet dan zal ik eens kijken op de sloop bij mij in de buurt.
mvg WillemS
kijk hier eens bijna alles nog te koop

http://www.renaultsafrane.nl/forum/viewtopic.php?t=4130
Lukt het je echt niet dan zal ik eens kijken op de sloop bij mij in de buurt.
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
De jongste getallen. Fase 1 wordt nog eens echt zeldzaam. Sowieso alle Safranes nu de eerste pas in 2032 belastingvrij worden. Toch heb ik wel hoop dat men de regeling weer ooit op 30 jaar gaat zetten.
Bij de voorloper van de 25 zien we nu een erg duidelijke verschuiving van fase 2 naar fase 1. Ooit was rond de 10% van alle 25's een fase 1. Nu 50% en volgend jaar zeker meer. Fase 1 is de laatste jaren ook door niet-liefhebbers ingevoerd op economische gronden. Vooral diesels.
Het totaal aantal is van plm 300 eind 2012 naar plm 240 nu gezakt. Helemaal op conto van de fase 2. Fase 1 is ongeveer gelijk in aantal gebleven; beide nu circa 120 exemplaren (en behoorlijk wat (langdurig) geschorste, niet meegerekende, exemplaren).

Bij de voorloper van de 25 zien we nu een erg duidelijke verschuiving van fase 2 naar fase 1. Ooit was rond de 10% van alle 25's een fase 1. Nu 50% en volgend jaar zeker meer. Fase 1 is de laatste jaren ook door niet-liefhebbers ingevoerd op economische gronden. Vooral diesels.
Het totaal aantal is van plm 300 eind 2012 naar plm 240 nu gezakt. Helemaal op conto van de fase 2. Fase 1 is ongeveer gelijk in aantal gebleven; beide nu circa 120 exemplaren (en behoorlijk wat (langdurig) geschorste, niet meegerekende, exemplaren).

Laatst gewijzigd door Jos op 29 jan 2014, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Rariteitenkabinet
Nog steeds niet?jerryvr schreef:Geen 2.5 RXT en 25. RXT AUT?

Renault Mégane Break Bose 160 PK Automaat
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)
Renault Laguna 3.0 V6 24V Initiale - Noir Nacré (Verkocht, rijdt nu rond in Nigeria)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld, Bleu Crépuscule (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXE - handgeschakeld, Vert Abysse (Overleden)
Renault Safrane 2.5 RXT - handgeschakeld. Vert Fiji (Overleden)
ik heb totaal 211 stuks in mij registratie staan van Safrane kentekens
die nog rijd op de weg of geschorst staat.
MVG Monique
die nog rijd op de weg of geschorst staat.
MVG Monique
Fan van Renault. Zelf heb ik een Safrane van 1998 en dit is het type : RXT V6 3.0 Initiale Paris kompleet met leer, opendak en nog een heleboel extra´s.
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783
- AS1 (Anne)
- Administrator
- Berichten: 3964
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:25
- Locatie: België
Ik zie dit niet gebeuren met de Safrane. Volgens mij ben ik haast de enige hier op het forum die van een fase 2 naar een fase 1 is overgestapt.Jos schreef: Bij de voorloper van de 25 zien we nu een erg duidelijke verschuiving van fase 2 naar fase 1. Ooit was rond de 10% van alle 25's een fase 1. Nu 50% en volgend jaar zeker meer.
De fase 1 zit het degelijkst in elkaar. De fase 2 is op bezuinigd.
Clio 3 - 1.6 16V Initiale Paris aut. - 2007 (sinds sept. 2024)
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Clio 2 - 1.4 16V Privilege aut. - 2002 (sinds juli 2022)
Gehad: R25 V6, Clio 1 1.4, Safrane V6, Safrane 2.5, Laguna V6, R21,
Ik heb het jaar in het bestand aangepast.
-----
De reden dat er bij de 25, in verhouding, zoveel fase 1's zijn ligt aan het MRB verhaal. Dat zul je dus niet bij de Safrane meemaken. Daarnaast denk ik dat (ivm de leeftijd van de auto; oudste alweer 30 jaar) meer R 25's dienst doen als echte hobby auto. Van diegene die actief zijn op het forum hebben de meeste de 25 als auto erbij. Vaak in de winterdag gestald. Daarnaast zijn er behoorlijk wat die er meerdere hobby 25's op na houden. De Safrane is voor velen nog vaak een dagelijkse auto. Dit zie je bij de R 25 fase 2 ook wat meer al zijn er ook een aantal liefhebbers die ze alleen in de zomerdag rijden. Het aantal liefhebbers is de laatste jaren wel wat gedaald. Deels door de crisis, niet voor iedereen is het makkelijk om een hobby auto op na te houden. Denk bijv. aan stalling etc. Bij de Safrane zal het langzamerhand ook een probleem worden maar bij de 25 zijn vele onderdelen niet meer te krijgen. Al helemaal niet van fase 1. Voor mijn hobby Safrane (93) heb ik een bijna identieke auto ooit gesloopt zodat ik daar nog even mee vooruit kan.
@Monique; kun je nagaan bij hoeveel Safranes de APK meer dan 2 jaar is verlopen? Deze zouden dan bij de aantallen in het bestand van de RDW moeten worden opgeteld.
-----
De reden dat er bij de 25, in verhouding, zoveel fase 1's zijn ligt aan het MRB verhaal. Dat zul je dus niet bij de Safrane meemaken. Daarnaast denk ik dat (ivm de leeftijd van de auto; oudste alweer 30 jaar) meer R 25's dienst doen als echte hobby auto. Van diegene die actief zijn op het forum hebben de meeste de 25 als auto erbij. Vaak in de winterdag gestald. Daarnaast zijn er behoorlijk wat die er meerdere hobby 25's op na houden. De Safrane is voor velen nog vaak een dagelijkse auto. Dit zie je bij de R 25 fase 2 ook wat meer al zijn er ook een aantal liefhebbers die ze alleen in de zomerdag rijden. Het aantal liefhebbers is de laatste jaren wel wat gedaald. Deels door de crisis, niet voor iedereen is het makkelijk om een hobby auto op na te houden. Denk bijv. aan stalling etc. Bij de Safrane zal het langzamerhand ook een probleem worden maar bij de 25 zijn vele onderdelen niet meer te krijgen. Al helemaal niet van fase 1. Voor mijn hobby Safrane (93) heb ik een bijna identieke auto ooit gesloopt zodat ik daar nog even mee vooruit kan.
@Monique; kun je nagaan bij hoeveel Safranes de APK meer dan 2 jaar is verlopen? Deze zouden dan bij de aantallen in het bestand van de RDW moeten worden opgeteld.
Rariteitenkabinet
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
AS1 schreef:"Haast de enige" is de juiste constatering, ik ben er ook 1 vanJos schreef: Volgens mij ben ik haast de enige hier op het forum die van een fase 2 naar een fase 1 is overgestapt.![]()
Ik denk dat er niet veel Safs het gaan redden tot de oldtimer status want de meeste eigenaren doen de Saf om economische redenen weg.
(Lees : te dure reparaties afgezet tegen de waarde (emotionele of economische) die men toekent aan de auto) de meeste komen dan op de sloop terecht.
Hier staat overigens ook weer de Ph2 initiale uit '97 in de schuur, dat wordt waarschijnlijk een donor. Staat bij de Ph1 25, de Ph2 25 en de groene Biturbo. en nu wachten tot ze allen oldtimer worden
Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Beste Jos,
In je overzicht kom je op 1.478 geregistreerde Safrane's in Nederland.
In het overzicht hieronder komen ze op meer dan 1800 ?
http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... highlight=
mvg WillemS
In je overzicht kom je op 1.478 geregistreerde Safrane's in Nederland.
In het overzicht hieronder komen ze op meer dan 1800 ?
http://www.renaultsafrane.nl/forum/view ... highlight=
mvg WillemS
2.0 RTE Alize Automaat (MV931)08-1999 Ph II
- Jack de zeeuw
- Berichten: 2653
- Lid geworden op: 12 jan 2010, 21:01
- Locatie: IJzendijke,Zeeuws Vlaanderen
Willem, in `jou`overzicht worden geschorstte exemplaren misschien wel meegerekend
In het overzicht van Jos in ieder geval niet.

Safrane3.0V6 Init.Paris'97 2007 (inmiddels donor)
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Saf Baccara Biturbo '95 2010: 39 dkm, 024: 101
Saf Baccara Biturbo '94 2010:146 dkm, 024: 228
Saf RXE Biturbo '94 2015 (donor)
25 V6 Inj '90 2003 300 dkm
25 Turbo D '85 1991 400 dkm
Hallo Jos,
Ik vermoed niet alle leden kenteken door gegeven hebt aan mij?graag zou ik ook kleur nr hebben van hun auto dan weten ook welke kleur nog meesten rijd. Ik heb ook heel veel van marktplaats afgehaald en ook ander site en zo ging ik via Rdw wanneer gekomen is in Nederland dag,maand plus jaartal en wie op nieuwe naamstelling van safrane welke dag en maand en jaartal eigenaar dat weet ik niet. Ik zag wel safrane op site staan maar kenteken is daar afgeplakt bij een garage bedrijf.ik zal vanavond kijken of ik iemand langer is dan 2 jaar zonder APK is ? Ik zag ook / stuks safrane biturbo hier op de site te koop staan daar weet ik niet kenteken van dus ik volledige informatie hebben dan heb ik meer dan 211 stuks. Als meeting weer is van Renault dan zal ik uitdraai maken en die aan jullie geven.
MVG Monique
Ik vermoed niet alle leden kenteken door gegeven hebt aan mij?graag zou ik ook kleur nr hebben van hun auto dan weten ook welke kleur nog meesten rijd. Ik heb ook heel veel van marktplaats afgehaald en ook ander site en zo ging ik via Rdw wanneer gekomen is in Nederland dag,maand plus jaartal en wie op nieuwe naamstelling van safrane welke dag en maand en jaartal eigenaar dat weet ik niet. Ik zag wel safrane op site staan maar kenteken is daar afgeplakt bij een garage bedrijf.ik zal vanavond kijken of ik iemand langer is dan 2 jaar zonder APK is ? Ik zag ook / stuks safrane biturbo hier op de site te koop staan daar weet ik niet kenteken van dus ik volledige informatie hebben dan heb ik meer dan 211 stuks. Als meeting weer is van Renault dan zal ik uitdraai maken en die aan jullie geven.
MVG Monique
Fan van Renault. Zelf heb ik een Safrane van 1998 en dit is het type : RXT V6 3.0 Initiale Paris kompleet met leer, opendak en nog een heleboel extra´s.
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783
sinds kort Safrane 2.5 RXE 20V 1999 NV 783